icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو واردات خودروی در چهارماه امسال سبقت گرفت

واردات خودروی در چهارماه امسال سبقت گرفت

آمار رسمی نشان می دهد که در ۴ ماهه امسال بالغ بر ۷۹ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار خودروی هیبریدی با حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی تا ۲۰۰۰ سی‌سی وارد کشور شده که تعداد آنها بیش از ۲۷۵۰ دستگاه است.

شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- براساس اطلاعات بدست آمده از میزان ارزش کالاهای عمده وارداتی ۴ ماهه امسال بالغ بر ۷۹ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار خودروی هیبریدی با حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی تا ۲۰۰۰ سی‌سی وارد کشور شده که تعداد آنها بیش از ۲۷۵۰ دستگاه است.

طبق جزئیات بدست آمده تا تیرماه سال ۹۵ بالغ بر ۴ میلیون ۶۵ هزار و ۶۳۸ دلار خودروی هیبریدی وارد کشور شده بود که در شش ماهه امسال رشد آن به بیش از ۱۸۵۵ درصد رسیده است. این کالا تعرفه‌ای جدا از وسایل نقلیه دیگر داشته و به دلیل این حجم از افزایش برای اولین بار رکوردی بی نظیر ثبت کرده و جزء اقلام عمده وارداتی محسوب می‌شود.

تغییرات چند قلم عمده کالا که در افزایش ۲۴ درصدی واردات به کشور نقش جدی داشته به شرح زیر است.

عنوان کالا ارزش دلاری درصد تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل
قطعات منفصله تولید اتومبیل با ساخت داخل ۱۴ درصد ۳۱۰.۶۹۶.۷۱۶ ۳۶.۷
قطعات منفصله تولید اتومبیل با ساخت داخل ۵۰ درصد ۱۹۶.۱۶۴.۵۷۴ ۱۰۲.۷
خودروی هیبریدی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی ۷۹.۴۹۰.۷۴۹ ۱۸۵۵.۱۸
وسیله نقلیه موتوری با حجم ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی ۴۲۷.۲۴۷.۵۸۲ ۱۲۹.۹

همچنین طبق جدول خودروهای ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰ سی‌سی حدود ۱۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارند و در ۴ ماهه سال جاری فقط از این ردیف تعرفه‌ای بالغ بر ۱۵ هزار ۵۴۲ دستگاه به کشور آمده است.

این در حالی است که سال گذشته در همین مدت از مجموع دو ردیف تعرفه‌ای خودرو با حجم (۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰) و (تا ۲۵۰۰) سی‌سی حدود ۱۵ هزار خودرو وارد کشور شده بود.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب