icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو واکنش مقامات ذیربط به فیلم ترخیص خودروهای ممنوعه از کمرگ+فیلم

واکنش مقامات ذیربط به فیلم ترخیص خودروهای ممنوعه از کمرگ+فیلم

از روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد خودروهای متنوع تویوتا و به تعداد زیاد از گمرک ترخیص شده است.

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ 1 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو"این فیلم که توسط یکی از شهروندان گرفته شده است ،نشان می دهد که خودروهای زیادی از گمرک ترخیص شده و به گفته این شخص برخی از آنها ارزش بیشتر از 40 هزار دلار داشته وترخیص آنها  با قوانین فعلی واردات خودرو مناقات دارد.این شخص که ظاهرا یکی از واردات کنندگان جنوب کشور بوده و بدلیل مختل شدن کسب کارش بدلیل قوانین جدید واردات خودرو این فیلم را تهیه کرده است در ادامه صحبت های خود تاکید می کند که خودروهای زیادی در گمرک توقیف شده است .البته نمی توان صحبت های این شخص را تایید یا تکذیب و مشخص نیست این فیلم در کدام شهر گرفته شده است.اما گمرک و آگاهی استان بوشهر سریعا به این فیلم واکنش نشان داده و خبر فوق را تکذیب کردند.

به نقل از میزان ،رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی بوشهر در این باره اظهار داشت: خبر درج شده در فضای مجازی با مضمون توقیف چندین کانتینر حامل انوع خودروهای وارداتی با برند تویوتا در خروجی گمرک بوشهر در شب گذشته مورد تایید پلیس نیست

وی گفت: برابر بررسی ها و استعلام پلیس آگاهی ترخیص این خودرو ها قانونی بوده است و برابر قوانین و مقررات موجود توسط گمرک استان صورت گرفته است.

همچنین حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر در واکنش به انتشار فیلمی از توقیف خودروهای وارداتی از این گمرک در فضای مجازی اعلام کرد : ترخیص خودروها از گمرک قانونی بوده است .

به نقل از کانال رسمی گمرک ایران در پیام رسان سروش ؛ روابط عمومی گمرکات استان بوشهر ضمن تکذیب خبر منتشره در فضای مجازی مربوط به خودروهای خارجی از گمرک بوشهر اعلام کرد که کلیه خودروهای مدل تویوتا و لکسوس متعلق به نمایندگی مجاز ایرتویا بوده که بر اساس قوانین و مقررات مربوطه و مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص خودروهای خارجی و پس از انجام کلیه فرآیند تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق و عوارض دولت و کنترل ها و اخذ مجوزهای لازم به صورت قانونی از گمرک ترخیص شده و هیچ گونه منع قانونی نداشته است .

تصویر منتشر شده در کلیپ مربوط به ۳ شب نیز در انبار دپو شده شرکت مذکور در خارج از گمرک بوده است که اساسا توقیفی هم صورت نگرفته بود .

بر اساس اعلام حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر با توجه به اینکه نشر اکاذیب و اخبار نادرست موجبات تشویش اذهان عمومی بر علیه دستگاههای اجرایی را فراهم می کند لذا گمرک حق پیگیری از طریق مراجع قانونی را برای خود محفوظ می داند .

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

سامان 1397/1/31
0:1:17

دقیق فیلمی که گرفته شده ، همون خیابان سه راه گمرک بهش می گن ، و حرف این اقا که کسب و کار نابود کردن درسته الان یکی دو سال شده ، به هیچ کس اجازه ورود نمی دن ، اگر هم وارد بشه اجازه ترخیص نمی دن، مگه اینکه از بند پ استفاده بشه ، و هیمن گمرک بوشهر بیشترین تخلفات هر سال انجام می ده ،

آخرین مطالب