icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو وزیر صنعت: تلاطم بازار ربطی به خودروساز ندارد !!

وزیر صنعت: تلاطم بازار ربطی به خودروساز ندارد !!

دو شرکت بزرگ خودروساز کشور در شرایطی چهارشنبه گذشته اقدام به فروش فوری محصولات تولیدی خود کردند که قیمت‌ها در بازار در اوج قرار داشت؛ به‌طوری‌که قیمت بسیاری از خودروها در بازار افزایش ۸ میلیون تومانی را نیز تجربه کردند.

شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ 1 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-هرچند این افزایش ناگهانی قیمت محصولات داخلی از هیچ دلیل و منطقی پیروی نمی‌کرد، اما در جریان این اتفاقات ابتدا دو شرکت خودروساز از روند صعودی تولید خبر دادند و بلافاصله نیز فروش فوری آغاز شد. به این ترتیب این حدس و گمان مطرح بود که خودروسازان با مهندسی بازار شرایطی را فراهم کردند تا با اجرای طرح فروش فوری بر اساس فرمول قیمتی 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار، حداکثر نقدینگی را جذب کنند و به نوعی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. اما روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر خودروسازان را در نوسانات اخیر بازار بی‌تقصیر خواند.
رضا رحمانی درخصوص نوسانات اخیر بازار خودرو گفت: تلاطم بازار خودرو ارتباطی با خودروسازان ندارد و بیشتر مرتبط با اموری است که خارج از حیطه کنترل خودروسازان است.این مقام مسوول معتقد است که مشکلات خودروسازان در زمینه تولید بر طرف شده است و این شرکت‌ها با تولید بیشتر می‌توانند در کنترل بازار نقش ویژه‌ای داشته باشند.  در حالی وزیر از افزایش تولید در شرکت‌های خودروساز سخن می‌گوید که طی ماه‌های گذشته مشکل واردات قطعات مورد نیاز خطوط تولید و همچنین تامین مواد اولیه برای تولید قطعات داخلی‌سازی شده در شرکت‌های قطعه‌ساز که هر دو ناشی از تحریم زنجیره خودروسازی کشور است، اصلی‌ترین دلیل در کاهش عرضه از سوی شرکت‌های خودروساز خوانده می‌شود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد تا این معضلات از پیش پای خودروسازان بر طرف نشود، وضعیت تولید این شرکت‌ها سامان نمی‌یابد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

شاهرخ 1397/12/4
11:14:1

آقا این فروش اینترنتی به هیچ وجه بدرد نمیخوره یعنی اینکه خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی نمی رسد نمونه اش خود من سه سال هست که خودرو ندارم و از پارسال در این فروش های اینترنتی سعی کردم خودرو ثبت نام کنم ولی به هیچ جایی نرسیدم.

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب