icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو وزیر صنعت :تغییر تعرفه واردت با رای دیوان عدالت اداری ممکن نیست

وزیر صنعت :تغییر تعرفه واردت با رای دیوان عدالت اداری ممکن نیست

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت اخذ تعرفه واردات خودرو طبق مصوبه دی ماه دولت انجام می شود و فقط حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری می تواند مصوبات هیات وزیران را تغییر دهد. این کار در اختیار یک شعبه دیوان نیست.

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو"محمد شریعتمداری روز دوشنبه در حاشیه نشست استانداران در پاسخ به سوالی درباره رای یکی از شعب دیوان عدالت اداری برای تغییر تعرفه واردات خودرو اظهارداشت: رای هیات عمومی دیوان اگر صادر شود قانونی است ولی تغییردر نظام تعرفه های گمرکی با توجه به بازتاب های قابل ملاحظه ای که دارد فقط با رای هیات عمومی دیوان قابل اجرا است و لذا همان بحث ها و مصوبات هیات وزیران ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز این رای به ما ابلاغ نشده و فقط از طریق مطبوعات و رسانه ها در جریان این رای قرار گرفته ایم و ابلاغ رسمی صورت نگرفته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد : مصوبات هیات وزیران فقط با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری قابل تغییر است و هنوز هیچ مصوبه قانونی از سوی هیات وزیران ابلاغ نشده و روال قبلی ادامه دارد.
دیوان عدالت اداری در حکمی ماده 14 مصوبه دی ماه امسال دولت مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودروهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی را غیرقاونی دانست و حکم داد واردات خودروها باید برمبنای تعرفه‌های قبلی صورت گیرد.
طبق مصوبه دی‌ماه امسال دولت، تعرفه واردات خودرو افزایش یافته و در عین‌حال محدودیت سقف ارزش 40 هزار دلاری برای خودروهای وارداتی و همچنین حجم موتور 2 هزار و 500 سی‌سی در این مورد تعیین شده بود.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب