icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو پایان امیدواری کاذب راهی برای توسعه صنعت خودرو وجود ندارد

پایان امیدواری کاذب راهی برای توسعه صنعت خودرو وجود ندارد

قیمت خودروهای داخلی در حال افزایش و به نوعی به تعبیر خودروسازان در حال واقعی شدن است و در هر طرح پیش‌فروش محصولات قیمت‌ها متغیر است. در این شرایط مهمترین مشکلی که خودروسازان با آن روبه‌رو هستند، عرضه خودرو و انجام تعهدات خود به خریداران است. حال که تولید خودروسازان با افت همراه بوده و این مشکل گریبانگیر خودروسازان شده است، خودروسازان چگونه باید به ادامه تولید دل ببندند؟

پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-حسن کریمی‌سنجری کارشناس صنعت خودرو به چندین سئوال ما پاسخ خواهد داد، معتقد است که تا زمانی که شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر خودروسازان ادامه داشته باشد این مشکل حل نخواهد شد و بحران توقف تولید ادامه خواهد داشت و شرایط از این نیز بحرانی‌تر می‌شود.
آیا با فروش و افزایش قیمت خودرو در حاشیه بازار، مشکل صنعت خودروسازی حل می‌شود؟
با افزایش قیمت خودرو، شرکت‌های خودروساز از زیان‌ده بودن خارج می‌شوند. در این شرایط باید قبول کرد که تمام مواد اولیه‌ای که در تولید خودرو بکار می‌روند از جمله فولاد، آلومینیوم، مس، مواد شیمیایی و پلیمری با افزایش قیمت مواجه بوده و این موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو شده است. همچنین دلایل دیگری مانند هزینه‌های ثابت و سرباز خودروسازان نیز بر این مشکلات افزوده است. حال نکته مهم در این موضوع روش تعیین قیمت خودرو است. قیمت‌گذاری خودرو به عوامل متعدد در کنار یکدیگر بستگی دارد و در زمان تعیین قیمت خودرو باید به این نکته توجه شوند که به گونه‌ای قیمت خودرو تعیین شوند که سوددهی دلال در زمان خرید از کارخانه و فروش آن در بازار از بین برود. همچنین در زمان افزایش قیمت خودرو باید به قدرت خرید مردم نیز توجه کرد و البته باید قیمت خودرو به نحوی باید که از قیمت تمام شده خودرو بیشتر باشد تا خودروساز از حاشیه زیان خارج شود.

برچسب ها:

تولید خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب