icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو پژو 301 ایران خودرو با چه مشخصاتی به بازار خواهد آمد

پژو 301 ایران خودرو با چه مشخصاتی به بازار خواهد آمد

ایران خودرو قصد دارد در آینده نه چندان دور سدان پژو 301 را بعنوان دومین محصول پسا برجامی روانه بازار کند.

سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-پس از برجام ایران خودرو با شریک فرانسوی خود در خصوص تولید و عرضه بروزترین محصولاتش پژو به توافق رسید. پژو 2008 را اولین محصول پسا برجامی ایران خودرو باید دانست که متاسفانه آخر و عاقبت خوبی نداشت و مشتریان این شرکت همچمان منتظر دریافت خودروهای خود هستند.

اما ایران خودرو به تازگی اعلام نموده پژو 301 بعنوان دومین محصول پسا برجامی با حجم بالای داخلی سازی از شهریور سال 98 روانه بازار خواهد شد. این شرکت اعلام کرده است با توجه به توان و فنی و مهندسی قطعه سازان داخلی تولید 301 با بیش از 50 درصد داخلی سازی انجام خواهد شد. البته مشخصا پایه فنی ومهندسی ساده این خودرو و حضور برخی از زیر ساخت های پیشرانه 301 در داخل کشور در این میزان داخلی سازی بی تاثیر نیست.

پژو 301

نکته بسیار مبهمی که ایران خودرو به آن هیچ اشاره نکرده است مدل پژو 301تولید شده در ایران است. چرا که 301 از سال گذشته میلادی بروزرسانی شد و با چهره کاملا مدرن و جدید روانه بازار شد. اما ایران خودو بلافاصله پس از برجام تعدادی از نسخه قدیمی این خودرو را بصورت وارداتی عرضه نمود. از این رو بصورتی قطعی مشخص نیست که قرار است کدام نسخه در ایران خودرو تولید گردد. البته تصاویر موجود از خط تولید این شرکت نشان می دهد ظاهرا نسخه فیس لیفت در خط تولید ایران خودرو قرار دارد اما همچنان ابهاماتی در این خصوص وجود دارد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده 301 قرار است با دو پیشرانه یکسان اما قدرت های خروجی متفاوت تولید شود. به عبارتی پیشرانه EC5 پژو ۳۰۱ نسخه ی ارتقا یافته ی TU5 است و می تواند با حجم ۱٫۶ لیتری حدود ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده ی ۶ سرعته اتوماتیک توان این پیشرانه ی کم حجم را به چرخ های جلو می رساند.این مدل فول سدان پژو از تجهیزاتی مانند نظیر ۴ کیسه ی هوا، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، ترمز ABS، EBD و EBA، سنسور باد لاستیک TPMS، کروزکنترل و محدودکننده ی سرعت، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، مانیتور ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، رهیاب ماهواره ای، دوربین و سنسور عقب، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، سیستم تهویه اتوماتیک و سانروف سود می برد.

پژو 301

نسخه دوم که مشخصا ارزان تر نیز است با همان پیشرانه 1.6 لیتری TU5 عرضه خواهد شد که از قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری معادل 142 نیوتن متر بهره می برد.

از آنجایی که ایران خودرو زمان عرضه این خودرو به بازار شهرویور ماه سال آینده اعلام کرده است در خصوص قیمت قابل عرضه صحبتی به میان نیاورده است.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب