icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو پژو 301،ون وانا با موتور ملی و دیگر خودرو های جدید در راه بازار

پژو 301،ون وانا با موتور ملی و دیگر خودرو های جدید در راه بازار

مدیرعامل ایران خودرو از ورود محصولات جدید با برند ایرانی به بازار خبر داد و ضمن اشاره به همکاری با سایپا برای ایجاد ایجاد پلتفرم‌های مشترک؛ گفت: تا پایان هفته میزان تولید ایران خودرو به ۲۰۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-فرشاد مقیمی  از تحولی عظیم در حوزه خودروهای تجاری خبر داد و اظهار کرد: به زودی ون “وانا” با موتور ملی و دوگانه‌سوز که هیچ افت کیفیتی در توان موتور آن ایجاد نشده توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید خواهد شد؛ در حال حاضر کارهای فنی موتور این خودرو انجام شده و در شرف نصب بر روی کابین است و به طور حتم این اقدام می‌تواند تحول اساسی در حمل‌ونقل عمومی کشور ایجاد کند.

او افزود: همچنین درمورد خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین نیز مجموعه تحقیقات موتور را فعال کرده‌ایم و با حمایت وزارت نفت، در آینده‌ای نزدیک شاهد دستاوردهای خوبی خواهیم بود.

کاهش خودروهای ناقص به ۱۲هزار دستگاه
مدیر عامل ایران خودرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود از کاهش تعداد خودروهای ناقص کف کارخانه خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه از شهریورماه تعداد خودروهای کف کارخانه از ۶۷هزار به حدود ۱۲هزار دستگاه خودرو کاهش یافته و حدود ۵هزار خودرو نیز تک کسری است که ظرف چند روز آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

او همچنین از داخلی‌سازی حدود ۳۲قطعه‌ وارداتی خبر داد و بیان کرد: هدف ما در ایران خودرو این بود که اصلا خودروی ناقص تولید نکنیم که خوشبختانه این اقدام تا کنون روند خوبی داشته است.

مقیمی با بیان اینکه نگرانی زیادی از بایت تامین قطعه نداریم، تاکید کرد: هدف این است که تا پایان سال تعهدات گذشته‌مان را ایفا کنیم و به همین خاطر تمام تلاش ما روی این موضوع است به طوریکه تمام مهندسان و کارگران گروه صنعتی ایران خودرو از تمام جان خود مایه گذاشته‌اند و حتی در ایام تعطیل نیز در حال فعالیت هستند تا هرچه زودتر تعهدات باقی‌مانده به اتمام برسد و در این بین به خاطر تاخیر در تحویل به موقع تعهداتمان از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

سمند و پژو۳۰۱ با برند ایرانی وارد بازار خواهند شد
مقیمی با تاکید بر ضرورت تولید خودروهای جدید با نام و نشان ایرانی تصریح کرد: از این پس تمام تلاشمان این است که خودروهای جدیدمان با نام و برند ایرانی وارد بازار شوند که در این زمینه توسعه سمند ایرانی در دستور کار ویژه گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به بومی‌سازی تولید گیربکس بیان کرد: ما به عنوان خودروساز هم پلتفرم و هم موتور و گیربوکس خودرو را خودمان تولید می‌کنیم و به همین منظور تا قبل از پایان سال نمونه گیربکس‌های “شش دنده دستی” تولید خواهد شد و برای گیربکس‌های اتوماتیک نیز برنامه داریم.

او ادامه داد: با گروه سایپا نیز ارتباطاتی برقرار کرده‌ایم و قرار است روی ایجاد پلتفرم‌های مشترک متمرکز شویم.

مقیمی درباره روند تولید پژو ۳۰۱ نیز توضیح داد: ما فرمایش مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و از همین رو قرار است خودروهای جدید از جمله پژو ۳۰۱ را صرفا با برند ایرانی به بازار عرضه کنیم و علت تاخیر در تولید و عرضه این خودرو نیز همین موضوع است.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین اظهار کرد: خوشبختانه با همت قطعه‌سازان داخلی تولید موتور با استاندارد یورو ۵ آغاز شده و تا چند روز آینده با حضور معاون رییس جمهور رونمایی خواهد شد، همچنین قرار است در تیر ماه سال آینده تمام خودروهای ما با استاندارد یورو ۵ تولید شوند.

مقیمی ادامه داد: در حوزه تجارت و صادرات نیز عملکرد خوبی داشته‌ایم که به دلیل شرایط تحریمی نمی‌توانم جزییان آن را توضیح دهم.

تولید روزانه ۲۰۰۰خودرو تا پایان هفته
مدیرعامل ایران خودرو به موضوع قیمت‌گذاری دستوری نیز اشاره کرد و افزود: سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو را برعهده دارد و تمام تمرکز من به عنوان خودروساز، صرفا تولید خودروست.

مقیمی در پایان با تاکید بر اینکه هدف ایران خودرو افزایش تیراژ و کاهش قیمت تمام شده است، بیان کرد: تولید ما از روزانه ۹۰۰خودرو در شهریورماه، به ۱۸۰۰دستگاه در حال حاضر افزایش پیدا کرده و قطعا تا پایان هفته جاری به تولید ۲هزار خودرو به صورت روزانه خواهیم رسید؛ این موضوعی است که من به عنوان خودروساز باید به آن توجه داشته باشم.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب