icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو چرا بازار فروش خودروهای بی‌کیفیت چینی داغ است؟

چرا بازار فروش خودروهای بی‌کیفیت چینی داغ است؟

متأسفانه چینی به راحتی در بازار ایران مانور می دهند وحتی قیمت محصولات خود را به صورت غیر منطقی افزایش داده اند به نحوی که هم اکنون قیمت برخی از محصولات چینی در مقایسه با بازار بسیار گران تر است.

یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ 1 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- در چند سال اخیر بازار خرید و فروش خودرو با تنش‌های مختلفی روبه رو بود که همین امر باعث شد تا دیگر خودرو یک کالای سرمایه‌ای نبوده و مردم فقط برای رفع نیاز خود اقدام به تهیه آن کنند. البته در این بازاری که بنا به گفته فعالان خودرو همچنان راکد بوده و رونقی در خرید و فروش ندارد برخی از شرکت خارجی توانسته‌اند سهم زیادی از تقاضا را به خود اختصاص داده و فروش خوبی داشته باشند.

از میان شرکت خودروساز خارجی فعال در بازار ایران باید از چینی‌ها یاد کرد که همچنان علاقه‌ای به داخلی سازی محصولات خود نداشته و با نصب آپشن های پر زرق و برق  هر روز  میزان خریداران خود افزایش می‌دهند. اما سوال اینجا چرا با وجود بی کیفیت بودن خودروهای چینی عرضه شده در بازار همچنان  مردم به سمت خرید آنها می روند و خود را درگیر این خودروها می‌کنند.

قاسمی یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: امروز مصرف کننده ایرانی به دنبال خودروهای جدید و ارزان است همین موضوع مورد توجه چینی‌ها قرار گرفته و آنها با استفاده از کم کاری خودروسازان ایرانی سعی در تولید محصول مطابق ذائقه ایرانی ها دارند.

وی با بیان اینکه چینی‌ها هر روز علاقه ایرانی‌ها را مورد بررسی قرار می دهند، افزود: آنها در چند سال اخیر متوجه شدند که ایرانی‌ها علاقه زیادی به خودروهای شاسی بلند دارند به همین دلیل تنوع زیادی را در تولید این خودروها انجام داده‌اند و البته فروش خوبی را هم کسب کرده‌اند.

این فعال بازار تصریح کرد: متأسفانه چینی به راحتی در بازار ایران مانور می دهند وحتی قیمت محصولات خود را به صورت غیر منطقی افزایش داده اند به نحوی که هم اکنون قیمت برخی از محصولات چینی در مقایسه با بازار بسیار گران تر است.

محمدی دیگر فروشنده خودرو با اشاره به بازار نابسامان لوازم یدکی خودروهای چینی به تسنیم می‌گوید: در بازار لوازم یدکی معروف است که چینی ها بیشترین سود خود را نه از محل فروش خودرو بلکه از لوازم یدکی به دست می آورند.

وی با بیان اینکه در برخی از خودروها تأمین یک قطعه با مشکلات زیادی مواجهه است، افزود: بعضاً قطعات چینی کیفیت های مختلفی دارد که مصرف کننده با توجه به هزینه خود اقدام به خرید آنها می‌کند اما نکته اینجاست که قطعات ارزان بی‌کیفیت بوده و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است به همین دلیل خریدار ترجیح می‌دهند قطعه درجه بالا بخرد اما آنها نیز از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

این فروشنده خودرو با اعلام اینکه چینی‌ها با پول مردم خودرو وارد کرده و به خود آنها می فروشند، اظهارداشت: فروش خودرو در بازار ایران آنهم با این کیفیت های نازل برای شرکت های بسیار سودآور است.

وی با اعلام اینکه کمترخریداری را دیده‌ام که دل خوشی از خرید خودروی چینی داشته باشد، گفت: اما بدون تعارف جذابیت های این خودروها همه را گول می‌زند.

نوریان دیگر فروشنده خودرو نیز با بیان اینکه شرایط فروش خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی بسیار متنوع است، افزود: وقتی مصرف کننده می‌داند که با 30 میلیون می‌تواند یک ماشین شاسی بلند بخرد چرا این کار را نکند.

وی با اشاره به اینکه قیمت خودروهای متنوع چینی تناسب زیادی با جیب مردم دارند، تصریح کرد: اگر دقت کنید چینی ها خودشان هیچ کدام از محصولاتی که در بازار ایران به فروش می‌رسانند را استفاده نمی‌کنند.

این فروشنده خودرو اضافه کرد: امروز تأمین قطعه یکی از مشکلات اصلی خریداران خودروهای چینی به شمار می‌آید که هنوز شرکت ها برای کسب سود بیشتر اقدام مؤثری را در این رابطه انجام نداده‌اند.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

ابراهیم 1396/5/8
22:53:16

سلام والا شما میگیدمقصر چینی ها هستند جنس بی کیفیت میفروشن به نظرم تقصیرکار و مقصر اصلی خود شرکتهای خودرو ساز داخلی هستن کلاه بردران ودورغگو هستن که به مردم خود شون دورغ وخیانت کردن حالا چون چینی ها کمی بیشتر ازاینا برد کردن این حرفها رو میزنن از سال 89 به بعد همه شرکتهای داخلی بی کیفیت ترین جنس چینی خریداری میکردن روی خودرو میبندند که موقع گارانتی هزار مدل فیلم بازی میکنند که بندازن گردن خریدار که بجاش لوازم یدکی اشغال چینی که چندین نوع قیمت دارد بفروشم بیشترین لوازمی که روی خودروهای داخلی بسته میشه همون جنسی های بی کیفیت چینی هست برای همین اکثریت مردم فکر اینو میکنند بین خودرو داخلی که85 درصد خودرو لوازم چینی درجه 6 وخودرو صددرصد چینی درجه 3 خودرو چینی رو انتخاب میکنند. من خودم نیسان زامیاد 94خریدم که نزدیک به شیش میلیون تومان خرج کردم هرجا ش که باز می کنم برای تعمیر میبینم جنس اشغال چینی درجه 6 هست چه جلو بندی چه دیس صفحه چه لوازم موتوری که من شخصا ناراضی هستم جوری هست که اون چینی های بی دین رحمشون بیشتر از خودرو سازان داخلی کشور و مردم دوست هست به قول معروف خودرو با بیشترین لوازم اشغال چینی هست میگن خودرو ملی ایران هست انسانیت خودشونو به کمترین قیمت میفروشن

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب