icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو کاهش قیمت یک روزه پژو پارس توسط ایران خودرو،جوابگوی متضرران چه کسی خواهد بود

کاهش قیمت یک روزه پژو پارس توسط ایران خودرو،جوابگوی متضرران چه کسی خواهد بود

ایران خودرو در طرح دوم پیش فروش محصولات خود قیمت پژو پارس سال با کد 28232 را برابر با با 70 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد که نسب به روز گذشته حدود 10 میلیون تومان کاهش داشته است.

چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- این روزها عملکرد ایران خودرو و سایپا بصورت غیر قابل باوری خارج از عرف و منطق شده است و نمی توان تصمیمات اتخاذ شده توسط مسئولین این دو شرکت را به هیچ روشی مورد واکاوی قرار داد چرا که اقدامات آنها نه تنها شبیه به یک بنگاه اقتصادی بزرگ نیست بلکه تا حد دلالان کوچه و خیابان تنزل یافته است.

قیمت ایران خودرو

قیمت روز گذشته ایران خودرو

ایران خودرو در روز گذشته برای تنظیم قیمت بازار فروش گسترده محصولات خود را با 5 درصد قیمت زیر بازار آغاز کرد .طبق اطلاعات ارائه شده در فضای مجازی که در صحت آن نیز شک و شبه وجود دارد در 45 دقیقه اول تمامی ظرفیت این دو خودروساز تکمیل شد.

اما ایران خودرو امروز در ادامه این روند مجددا فروش فوری دو محصول خود را به همان روش قبلی آغاز کرد که دو نکته مبهم در آن نهفته است. اول اینکه ایران خودرو روز گذشته اعلام کرد ظرفیت فروش تمامی محصولات در 45 دقیقه اول تمام شده است در نتیجه نباید طی یک روز دوباره ظرفیت ایجاد شده باشد چرا که ایران خودرو طبق قانون فقط مجاز است 20 درصد از ظرفیت تولید خود را با 5 درصد زیر قیمت بازار بفروش برساند که این 20 درصد دیروز اتمام یافته بود. اما مشخص نیست ایران خودرو چگونه شبانه موفق به افزایش تولید خود شده است که امروز مجددا تصمیم به باز کردن شرایط فروش نموده است.البته به یاد داشته باشید ایران خودرو دارای معوقات بسیاری بوده باید در ابتدا سعی نماید که خودروهای مشتریان قبلی را تحویل دهد نه اینکه محصولات تولیدی خود را به بهانه تنظیم قیمت بازار دو برابر بهای رسمی بفروش برساند.

قیمت امروز ایران خودرو

قیمت امروز ایران خودرو

و اما نکته دوم که بسیار حائز اهمیت است کاهش یکباره قیمت پژو پارس سال در حدود 10 میلیون تومان است. ایران خودرو دو روز گذشته قیمت این خودرو را برای شرایط فروش تنظیم بازار برابر با 81 میلیون 600 هزار تومان اعلام کرد. سپس در روز گذشته و با آغاز فروش فوری قیمت این خودرو به 81 میلیون تومان کاهش یافت.از همین رو دیروز بسیاری از متقاضیان این خودرو را با قیمت 81 میلیون تومان خریداری کردند. اما به ناگهان ایران خودرو قیمت پژو پارس سال در شرایط فروش امروز برابر با 70 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد. این در حالی است که نه قیمت این خودرو در بازار کاهش یافته و نه اتفاق دیگری افتاده است. این روش فروش جز ضرر رساندن به مردمی که برای فرار از دست دلالان بازار به خودروسازان پناه آورده اند کار پسندیده ای نبود چرا که این اشخاص یک شبه حدود 10 میلیون تومان خود را از دست داده بدون اینکه تغییر در در آمدشان ایجاد شود.همچنین مشخص نیست این پول های بادآورده قرار است در جیب چه کسانی برود .اگر قرار است قیمت خودرو به مانند دلالان کوچه و خیابان به صورت لحظه ای توسط خودروسازان بالا و پایین رود چه تفاوتی بین این غول های خودورسازی با دلالان است. آیا این طرز رفتار ایران خودرو این شائبه را بوجود نمی آورد که این شرکت برای جبران ضرر های ناشی از ندانم کاری های خود قصد دارد با استفاده از  روش های دلالان معبانه جبران نماید. آیا بهتر نبود ایران خودرو از همان دیروز قیمت پژو پارس سال را کاهش می داد تا قیمت ها در بازار ریزش نماید. فریب مردم چه مصرف کنندگان واقعی و چه مردمی که برای سرمایه گذاری اقدام به خرید خودرو نموده بودند از سوی یکی از بزرگترین خودروسازان خاومیانه کاملا محکوم است.

برچسب ها:

کاهش قیمت خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب