icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو کاهش واردات خودرو برای اولین بار در 10 سال اخیر !

کاهش واردات خودرو برای اولین بار در 10 سال اخیر !

به گزارش پردیس خودرو برای اولین بار در 10 سال اخیر، عرضه و تقاضای واردات خودرو در بازار چین کاهش یافته است.

یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پردیس خودرو برای اولین بار در 10 سال اخیر، عرضه و تقاضای واردات خودرو در بازار چین کاهش یافته است.

با توجه به گفته­ های انجمن فروشندگان خودرو در چین، از ماه ژانویه تا آوریل امسال، واردات خودرو 9/19 درصد کاهش یافته است. تعداد خودرو­های وارداتی ثبت شده به همراه پلاک نیز نسبت به دوره­های مشابه بیش از 7/6 درصد کاهش داشته است.

طبق گفته­ های شیائو ژنگ سان معاون دبیر کل انجمن: "شرکت های خارجی باید استراتژی­ های خود را برای این کاهش در بازار چین بکار ببرند". "وظیفه­ ی اصلی نمایندگی­ های خودرو برای رهایی از این معضل، این است که میزان واردات را افزایش دهند".

هو سی یو محقق انجمن، از مشخصه ­های کاهش در رکود اقتصادی را مبارزه با اختلاس و عاقلانه تصمیم گرفتن مصرف­کنندگان دانست. وی در ادامه گفت: "فروش خودرو وارداتی در چین ارتباط نزدیکی با رشد اقتصادی در چین دارد".

"هنگامی که رشد اقتصادی سریع­تر از 8 درصد در هر سال رشد می کند، فروش خودرو های وارداتی نیز به سرعت افزایش می یابد. اما زمانی که رشد اقتصادی سالانه 8 درصد کم­تر است، با وجود رشد ثابت فروش خودروهای داخلی، فروش خودروهای وارداتی کاهش چشمگیری خواهد داشت ".

هو ویژگی کاهش واردات خودروهای لوکس (حدود 50 درصد برای برخی از مدل ها) را مبارزه با فساد و کاهش در خرید خودروهای قاتل بنزین می­داند که آگاهی بیش­تری در مورد مسائل زیست محیطی به مردم و دولت می­دهد. در میان خودرو های وارداتی، 93 درصد از آن­ها خودروهایی با حجم موتور کم­تر از 3 لیتر هستند.

بهبود در کیفیت و طراحی برخی از خودرو های ساخته شده در داخل کشور، دلیل دیگری برای کاهش در خودروهای وارداتی است.

اطلاعات انجمن نشان می دهد که سهام خودرو های وارداتی در چین در چهار ماه اول سال حدود1/5 ماه است.
ماه آوریل در چین، قیمت خودرو های وارداتی به طور متوسط 2/11 درصد کاهش یافته است.
واردات موازی خودرو که در مناطق آزاد شانگهای و تیانجین به اجرا درمی­اید،  باعث شده که تعداد تنوع محصولات وارداتی افزایش یابد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب