icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو کدام برند با دو نماینده رسمی وارد کشور می شود؟+سند

از کارشکنی در اعطای مجوز تا برند صاحب دو نماینده رسمی در ایران

کدام برند با دو نماینده رسمی وارد کشور می شود؟+سند

اینکه یک نماینده رسمی آلمانی واردات خودرو علی رغم ارائه تمام مجوزهای قانونی به علت کارشکنی تعمدی برخی از مسئولان در وزارت صنعت همچنان منتظر دریافت لوح رسمی از وزارت صنعت است و از طرف دیگر یک برند ژاپنی با دو نماینده رسمی در ایران اقدام به ثبت سفارش خودرو می کند، جای سوال است.

یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش خبرنگار پردیس خودرو براساس ابلاغیه دستور العمل جدید واردات خودرو، خودروهای با حجم موتور تا 1500 سی‌سی تعرفه 55 درصدی و خودروهای با حجم موتور 1501 تا 2000 سی‌سی مشمول تعرفه 75 درصدی شده‌اند. همچنین تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 2001 تا 2500 سی‌سی که قبلاً 55 درصد بود، به 95 درصد افزایش یافته و واردات خودروهای بالای 2500 سی سی نیز ممنوع شده است.

براساس این ابلاغیه، شرکت های مجاز در حال ثبت سفارش در سامانه سازمان توسعه تجارت می باشند. این در حالی است که علی رغم بازشدن سامانه ثبت سفارش ولی این سامانه دارای ابهاماتی است. یکی از این ابهامات معرفی دو نماینده برای یک برند ژاپنی است. طبق لیست مندرج در سامانه ثبت سفارش، دو شرکت ایرتویا و شرکت توسعه خدماتی بازرگانی آریتا هر دو به عنوان نمایندگان رسمی تویوتا اقدام به ثبت سفارش خودرو نموده اند. قدر مسلم هر برند خودرویی علی القاعده بایستی دارای یک نماینده رسمی در ایران باشد. اینکه در سامانه ثبت سفارش خودرو، تویوتا RAV4 توسط دو شرکت مذکور ثبت شده، قابل تامل است. جالب اینجا است که با مراجعه به سایت هر دو شرکت، عنوان نماینده رسمی تویوتا به چشم می خورد. این در حالی است که شرکت آریتا زیرمجموعه شرکت ایرتویا است. به بیان دیگر دو شرکت از یک مجموعه همزمان در سامانه اقدام به ثبت سفارش خودرو نموده اند که این خلاف مقررات است.

 به نظر می رسد مسئولان وزارت صنعت می بایست در این خصوص شفاف سازی کنند. اینکه یک نماینده رسمی آلمانی واردات خودرو علی رغم ارائه تمام مجوزهای قانونی به علت کارشکنی تعمدی برخی از مسئولان در وزارت صنعت همچنان منتظر دریافت لوح رسمی از وزارت صنعت است و از طرف دیگر یک برند ژاپنی با دو نماینده رسمی در ایران اقدام به ثبت سفارش خودرو می کند، جای سوال است.

انتهای خبر

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب