icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو کیا سول جدید در انگلستان آزمایش شد

کیا سول جدید در انگلستان آزمایش شد

این موضوع که سول اولین نسل SUV های کوچک بود که به انگلستان راه یافت به فراموشی سپرده شد و در عین حال که فروش رقیبان آن مانند Renault Captur و پژو 2008 اخیرا آغاز شده است,سول هم اکنون وارد نسل دوم محصولاتش می شود.

یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ 0 comments

متن کامل خبر :

 سول کیا

  • نسل دوم سول بر اساس Cee’d
  • انتخاب بین موتورهای بنزینی و دیزلی 1.6 لیتری
  • قیمت از 12600 تا 21550 یورو

این موضوع که سول اولین نسل SUV های کوچک بود که به انگلستان راه یافت به فراموشی سپرده شد و در عین حال که فروش رقیبان آن مانند Renault Captur و پژو 2008 اخیرا آغاز شده است,سول هم اکنون وارد نسل دوم محصولاتش می شود.

خودروی جدید بر اساس Cee’d هاچبک میباشد .تاثیرات اعمال شده بسیاری در خط تولید SUV های کوچک کیا اعمال نشده است. از مدل اصلی این مدل بزرگترو عریض تر است.سول جدید کمی از رقبای سرسختش همچون نیسان Juke و Captur عقب مانده است.

 سول کیا 2014

حتی مدل های ساده ی این خودرو نیز زیبایی چشمگیری دارند ولی وقتی صحبت از مدل های Mixx یا Maxx میشود که در صدر جدول این نوع خودرو ها هستند و به بازار عرضه شده اند از همه ی جنبه ها زیباتر و چشمگیرتر می باشند.هر دو مدل دارای ویژگی های چرخ های 18 اینچی همراه با جزئیاتی همچون رنگ های متضاد بر روی سقف و آینه های بغل و دستگیره های کورومی درب ها میباشند.Mixx همچنین دارای یک "بسته ی شیک شهری"(لبه های جلو,عقب و کناره ها و همچنین گلگیر ها) میباشد در حالی که Maxx دارای روکش چرمی و یک آفتابگیر میباشد.

هر کدام از این مدل ها را که انتخاب کنید,طراحی داخلی بسیار زیباست همچنین یک داشبورد بزرگ و جادار وجود دارد که در بالای آن و بالای دریچه های هوا یک مکان برای قرارگیری دو اسپیکر قرار دارد.به خاطر وجود کلید های بزرگ ،برای کنترل مهمترین عملکرد ها یک سیستم لمسی پیشرفته تعبیه شده است که بر روی مدل های بالاتر قرار میگیرد و این مهم باعث استفاده بسیار راحت از این خودرو می شود.

 نمای سول از پشت

شاید مهمترین نکته این باشد که سول جدید در اتاق فضای بسیار زیادی دارد.در جلوی خودرو فضای آزاد زیادی برای دو فرد بالغ بلند قد وجود دارد و حتی با وجود یک مجموعه صندلی برای دو نفر با 6 فوت قد,میتوانید دو نفر دیگر را هم در صندلی های عقب جای دهید – و فضای کافی و مناسب برای قرارگیری سر نیز وجود خواهد داشت.فضا برای پاها نیز بسیار زیاد است اما قرار دادن چمدان و بار در خودرو به دلیل ارتفاع  زیاد از زمین کمی دشوار است.در کل,سول یکی از حرفه ای ترین ها در نوع خودش میباشد.

با اینکه میتوان از بین دو موتور بنزینی و دیزلی 1.6 لیتری مدل مورد علاقه خود را انتخاب کرد کیا انتظار دارد که بیش از 3/2 خریداران موتور دیزلی را انتخاب کنند و دلیل این انتظار نیز بسیار بدیهی است.این موتور در دور موتور پایین نیروی کششی بهتر و بیشتری دارد که این ویژگی باعث میشود در استفاده ی روزانه در شهر کارآمدتر باشد(با این حال هر دو مدل موتورهای بنزینی و دیزلی مشخصات یکسانی در کاتالوگ دارند)و در نتیجه رانندگی راحت تر میشود.

 داخل سول کیا

در مقابل,موتور بنزینی حداکثر قدرت کشش خود را در دور موتور بالا نشان میدهد,که یعنی برای رسیدن به آن باید فشار زیادی به خودرو بیاورید.تفاوت بین دو موتور در شهر بسیار قابل توجه است,اما بدیهی تر از آن در بزرگراه هاست,که حتی شیب های بسیار ملایم نیز شما را مجبور میکنند دنده را عوض کرده تا شتاب حرکت را حفظ کنید.

تنها مشکل این است که,موتور دیزلی قیمت بسیار بالایی دارد – در واقع 1600 یورو – اما,با این حال برخی ممکن است با خود بگویند که مهم نیست,به نظر ما ارزش هزینه ی اضافی را دارد,نه فقط به خاطر راحتی در رانندگی,بلکه همچنین به خاطر مصرف سوخت به صرفه تر : به طور میانگین خودروی دیزلی 56.5 mpg و موتور بنزینی 41.5 mpg.تولید CO2 نیز در موتور دیزلی بسیار کمتر است,که این بدان معنی است که هزینه ی جریمه ی مالیات این مدل کمتر خواهد بود.

علاوه بر این,در تست رانندگی کوتاهمان,فهمیدیم که موتور دیزلی سواری راحت تر و بهتری دارد.موتور بنزینی احساس سختر تری داشت,مخصوصا در سرعت های کم در شهر,که در شهر واقعا مشکل بزرگی است,چون بیشتر اوقات این مدل خودرو ها در شهرها حضور دارند.

 نمای کناری سول

 با این حال از لحاظ دیگر هر دو مدل برای شهر کاملا مناسب میباشند,مخصوصا با وجود فرمان نرم و سبک و یک دید خوب که به لطف قرار گرفتن صندلی راننده در موقعیت بالا به دست آمده است.این ویژگی به صورت کلی مختص SUV  های کوچک است.در بزرگراه ها نیز هر دو مدل ها احساس راحتی و اطمینان را فراهم میکنند.آنها در سرعت های بالا تست شده اند,با اینکه فرمان خودرو به خاطر خمیده بودنش بازدهی کمی ارد(که این کم بودن ناچیز است),اما خودرو به خوبی در سرعت های بالا قابل کنترل است.

سه نوع مدل مختلف در دسترس میباشند,و حتی ساده ترین مدل نیز دارای آپشن های دستگیره های درب و آینه های رنگ بدن,تهویه مطبوع,یک رادیو DAB و ملزومات کامل امنیتی میباشد.به هر حال,این مشخصات تنها مختص موتور بنزینی میباشد,و ما فکر میکنیم ارزش کمی هزینه ی بیشتر کردن و ارتقای ملزومات را دارد,که این ارتقا عبارت است از اضافه شدن چرخ های زاپاس,چراغ های خودکار,بلوتوث,کنترل سرعت و تودوزی زیباتر.علاوه بر اینها,این ارتقا شامل منترل آب و هوا, sat – nav و یک سیستم استریو ی عالی میباشد.

 نمایی از جلو سول

همه ی این مزایا باعث میشوند که سول به نظر عالی بیاید و قیمت آن مشابه captur است.به هر حال,در مدل های بالاتر رقیبان تفاوت های کمتری با سول دیده میشود.به عنوان مثال,چیپ ست captur با sat-nav استاندارد دارای هزینه ای با تقریبا 1000 یورو کمتر از چیپ ست سول میباشد و اقتصادی تر است,اما موتور کم قدرت تر و گارانتی کمتری نیز دارد.

در پایان,اگر تصمیم دارید از بین چنین خودروهایی انتخاب کنید,معیار انتخاب بیشتر بستگی به این دارد که فکر کنید کدام خوش استیل تر و زیباتر میباشند.به هر حال,به قدری مزایای ارزشمند در مورد سول وجود دارد که ارزش بودن در لیست انتخاب خریداران را دارا میباشد.

برای دیدن ویدئویی از این خودرو اینجا کلیک کنید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب