icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو گروه بهمن دوباره قیمت بسترن B30 را گران کرد

گروه بهمن دوباره قیمت بسترن B30 را گران کرد

با توجه به دعوتنامه ارسالی گروهی بهمن برای خریداران شهریرو ماه بسترن B30 مشخص شده است که این خودرو دوباره افزایش قیمت را تجربه کرده است.

جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ 4 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-سریال افزایش قیمت خودروهای چینی همچنان ادامه دارد و تولید کنندگان داخلی به نوبت در حال افزایش قیمت محصولات خود بصورت پلکانی هستند. اما نکته جالب این است که خودروسازان داخلی هیچ تمایلی برای خبر رسانی افزایش قیمت محصولات خود ندارد و رسانه ها و مشتریان فقط از طریق دعوتنامه ارسال شده به افزایش قیمت های پی می برند.

در آخرین اقدام ،گروه بهمن در دعوتنامه تکمیل وجه مشتریان شهریور ماه بسترن B30 ،قیمت این خودرو را به 106 میلیون و 800 هزار تومان افزایش داده است. این در حالی بود که گروه بهمن به تازگی و برای مشتریان مرداد ماه قیمت بسترن B30 را از 69 میلیون 800 هزار تومان به 79 میلیون 500 هزار تومان افزایش داده بود.همچنین به نظر می رسد که در آینده نزدیک گروه بهمن برای مجددا و برای چندمین بار قیمت محصولات خود را افزایش دهد.

البته دلیل این افزایش قیمت پلکانی مطمئنا به دریافت اختلاف ارز 4200 تومانی با ارز نیمایی باز می گردد چرا که گروه بهمن و برخی دیگر از چینی سازان داخلی موفق به دریافت این ارز شده و بخش عمده ای از قطعات منفصله محصولات خود را در همان زمان خریداری کرده بودند. اما بواسطه نبود نظارت معینی مشخص نیست که چه میزان از تولیدات این شرکت ها از ارز 4200 تومانی است و چه میزان به ارز نیمایی مربوط می گردد.

برای مثال زمانی که گروه بهمن اقدام به پیش فروش بسترن B30 دیگر و محصولات خود با موعد مرداد ماه تا شهریور ماه 97 اقدام نموده بود ، ارز 4200 تومانی از سوی دولت به خودروسازان عرضه می گردید و نام این شرکت نیز در لیست دریافت کنندگان ارز 4200 تومان دیده می شد. از این رو یک شرکت خودروساز بزرگ نظیر گروه بهمن معمولا  قطعات منفصله برای تولید 6 ماه تا 1 سال آینده خط تولید خود را تهیه می کند و قاعدتا در خرداد ماه سال جاری که این شرکت اقدام به پیش فروش محصولات خود کرده ،قطعات خودرو را یا خریداری نموده یا سفارش گذاری کرده که در این صورت قطعات با ارز 4200 تومانی و یا حتی ارزان تر خریداری شده است.حال مشخص نیست گروه بهمن بنا بر کدامین اصول نسبت به فروش محصولات خود با قیمت ارز جدید بازار اقدام می نماید. همین امر موجب گردیده است که مشتریان این شرکت بسیار ناراحت و سرخورده گردند و برخی نیز قصد پیگریی حقوق پایمال شده خود از مراجع  ذیصلاح را دارند.البته در این بین مشتریان  این شرکت بدلیل خرید خودرو را با قیمت غیر قطعی ،عموما در پیگیری حق و حقوق خود ناکام می مانند اما امیدوار هستند که مراجع قانونی با ورود به افزایش قیمت اینگونه خودروها ،شفاف سازی نمایند تا اگر هم افزایش قیمت بسترن B30 و دیگر محصولات گروه بهمن بهمن توجیه قانونی داشته باشند ،مشتریان بعنوان یک طرف این معامله از دلیل آن آگاه شوند. هر چند که این امر را باید خود مدیران گروه بهمن با ارئه اسناد و مدارک انجام می دادند ،اما ظاهر برخی از خودروسازان وطنی در پی استفاده حداکثری از شرایط فعلی حاکم بر بازار خودرو هستند و بطور کلی مشتری مداری را فراموش کرده اند.

قابل ذکر است در این روزها که خودروسازان داخلی نظیر گروه بهمن اقدام به افزایش قیمت محصولات خود بدون ذکر دلیل و منطق می نمایندسازمان حمایت از مصرف کنندگان تنها به گفتن این جمله که "هرگونه افزایش قیمت خودرو ممنوع است "اکتفا کرده و مردم را با برخی خودروسازان تنها می گذارند تا هر کدام زور بیشتری داشت برنده این نبرد نابرابر باشد.

 

بهتر است بخوانید:

معایب بسترن B30-چرا نباید بسترن B30 بخریم

نقد و بررسی مشخصات فنی بسترن B30-چینی تازه وارد بهمن خودرو

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

داود 1397/8/19
16:50:11

یکی نیست به اینا نظارت کنه که کمتر جیب مردم رو خالی کنن؟

علی هومن 1397/8/19
13:45:31

فقط دنبال سوء استفاده وخالی کردن وزدن جیب مردمن. مسئولین باید نظارت کنن.حقوق مصرف کننده پس چی میشه!!!!!!!

پیری 1397/8/18
21:36:9

با سلام و احترام .ما خریداران خودروbyd s7 که از سال 96 در طرح مشارکت در تولید شرکت خودرو سازی کارمانیا ثبت نام کرده ایم حالا با اعلام قیمت جدید شرکت که بالاتر از 250 میلیون است کاملا متضرر شده ایم.قیمت اعلامی تا اواخر سال 96 حدود 130 میلیون اعلام شده بود.شرکت الان تمام قیمت خودرو را با ارز نیمایی به روز حساب میکند و پرداختی ما را همان مبلغ زمان ثبت نام همراه با سود در نظرمی گیرد که این کاملا ناعادلانه و دور از انصاف است.در صورتی که تمام شرکتهای خودروساز برای ثبت نامیهای گذشته تغییر قیمت نداشته اند و یا تغییر قیمت اندک بوده است.لذا ما دولت محترم ،نمایندگان محترم مجلس،سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات تقاضای اجرای عدالت در قیمت گذاری این خودرو را داریم و اجازه ندهید بعضی شرکتها و اشخاص به بهانه تحریمها و افزایش نرخ دلار و سوءاستفاده از وضع موجود باعث نارضایتی و ناامیدی مردم شوند.از نظر شرکت بین ما و کسانی که الان ثبت نام می کنند هیچ فرقی نیست در صورتی که ما در تولید این خودرو مشارکت داشته ایم.طی جلساتی که با شرکت کارمانیا انجام شد اعلام نمودن که مقصر اصلی بخشنامه های دولت بوده است در صورتی که به نظرما تعلل شرکت در عدم ثبت سفارش باعث وضعیت موجود شده است و ما خریداران نبایدتمام ضرر رو به عهده بگیریم.لازم به ذکر است که شرکت کارمانیا از دریافت کنندگان ارز دولتی 4200در لیست بانک مرکزی بوده است که شرکت کاملا دریافت ارز دولتی را کتمان کرده بود که فایل صوتی آن موجود است ولی با اعلام اسامی توسط بانک مرکزی ، شرکت اعلام کرد که فقط برای محصولs6وf3 ارز دولتی دریافت کرده نه برایs7. خواهشمند است با بررسی اسناد و مدارک و حسابهای بانکی شرکت از زمان ثبت نام ما ،مشخص کنید که شرکت وجه پرداختی ما را در چه جایی سرمایه گذاری کرده است که با توجه به ماهیت قراردادمشارکت در تولید ،مشتریان در تمام سرمایه گذاریهای شرکت که با پول آنهاانجام شده شریک هستن

علی 1397/8/18
17:40:8

خدا لعنتشون کنه ارز دولتی گرفتن از اول سال ۸۰ درصد آورده روش

آخرین مطالب