icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین تست و بررسی تیگو 8 پرو در پیست آزادی،تزریق خون تازه به رگ های بازار نیمه جان

تست و بررسی تیگو 8 پرو در پیست آزادی،تزریق خون تازه به رگ های بازار نیمه جان

comments 0 1400/7/18

وقتی صحبت از بازار خودروی ایران می شود نخستین حسی که به هر هم وطن دست می دهد حس کسل کنندگی و روزمرگی است چرا که پس از تحریم و ممنوعیت واردات خودرو گزینه های موجود در بازار بسیار محدود شد و خریداران سالها مجبور بودند که برای خرید خودرو به گزینه های تکرای و خسته کننده موجود فکر کنند. همین امر موجب سرخوردگی مشتریان و سود جویی برخی از خودروسازان شده بود. اما حالا خوروسازان خصوص کشور بعد از چند سالی تحریم مسیر خود را یافته و توانسته اند مشکلات را برطرف نمایند و حالا شاهد گزینه های جدید و بروز هستیم که به تدریج وارد بازار می شوند. یکی از این خودروسازان موفق مدیران خودرو است که در اقدامی جسورانه موفق شده یکی از جدیدترین و مدرنترین محصولات شریک تجاری خود را برای ورود به بازار ایران مهیا نماید. این  محصول جدید مدیران خودرو تیگو 8 پرو نام دارد .روز گذشته موفق شدیم این کراس اوور 7 نفره زیبا  را پیش از ورود رسمی به بازار در پیست آزادی تست و بررسی نماییم. با پردیس خودرو همراه باشید تا با تیگو 8 پرو بیشتر آشنا شوید.

ابعاد و فضای داخلی

مشخصا یکی از مهمترین خصیصه های یک شاسی بلند 7 نفره ابعاد خودرو و به تبعیت از آن فضای داخلی مناسب برای سرنشینان است.چری تیگو 8 پرو از ابعادی برابر با 4722 میلیمتر در طول ،1860 میلیمتر در عرض و 1745 میلیمتر در ارتفاع برخوردار است . همچنین فاصله دو محور آن نیز برابر با 2710 میلیمتر است. این ابعاد کاملا برای یک شاسی بلند سایز متوسط معقول به نظر می رسد. در تست میدانی که توسط ما در پیست آزادی انجام شد فضای داخلی خودرو کاملا مناسب بود چرا که دو نفر بزرگسال در جلو و دو نفر بزرگسال در ردیف دوم براحتی نشسته و فضای جلو پا بسیار راحت ارزیابی شد.البته این خودرو دارای ردیف سوم صندلی هم می باشد که بررسی مشخص کرد این صندلی های برای افراد کوچکتر خانواده مناسب است. قابل ذکر است کمپانی سازنده اعلام کرده فضای بار این خودرو برابر با 1179 لیتر است که در صورت خواباندن ردیف دوم این میزان به 2101 لیتر افزایش خواهد یافت.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری

وقتی صحبت از خودروی مدرن و بروز می شود ظاهر خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است .چینی ها هم چند سالی است که به این امر واقف شده اند و با  به خدمت گرفتن طراحان بزرگ دنیا رنگ و بویی تازه به محصولات خود بخشیده اند. چری هم از این قضیه مسثتنی نبوده و این مهم را می توان در چهره جسور،خشن و البته جذاب تیگو 8 پرو مشاهده نمود.

نمای جلوی تیگو 8 پرو

در دماغه این شاسی بلند ابتدا جلو پنجره بزرگ این خودرو  که به سبکی نو طراحی شده و البته بیشتر فضای این بخش را در سیطره خود قرار دارد ، جلب توجه می کند.در طرفین آن نیز چراغهای اصلی خودرو قرار دارد که با دی لایت های کشیده ظاهری زیبا و البته عصبانی به تیگو 8 بخشیده است. تکمیل کننده نمای جلوی خودرو سپر بزرگ خودرو و البته مه شکن های خطی آن است که بر هیبت تیگو 8 پرو افزوده است.

نمای جانبی تیگو 8 پرو

 در بخش جانبی تیگو 8 رینگ 18 اینچی با ترکیب رنگ کرمی و مشکی  نمای زیبایی را فراهم آورده اما مهمتر از آن ابعاد بزرگ و در خور یک شاسی بلند است که در این بخش از خودرو به خوبی مشخص است.

نمای عقب تیگو 8 پرو

وقتی به عقب خودرو می رسیم گرافیک داخلی چراغها به همراه دیگر اجزا نظیر خروجی های اگزوز دوگانه و بخش دیفیوزر کرمی رنگ ترکیب خوبی را ایجاد نمود که القا کننده مدرن بودن تیگو 8 خواهد بود.بطور کلی طراحی ظاهری این محصول جدید مدیران خودرو می تواند برای مشتریان ایرانی بسیار جذاب و دلربا باشد.

نمای داخل کابین

نمای داخل کابین

تیگو 8 پرو را باید پرچمدار محصول این خودروساز چینی دانست از همین رو طراحان سعی کرده اند با هر آنچه در اختیار دارند حس یک خودروی لوکس و مدرن را برای سرنشینان تداعی نمایند.از همین رو با ورود به کابین با سیل عظیم متریال های شبه لوکس و البته تجهزات فراوان روبرو می شویم که تک تک اجزای تشکیل دهنده برای بیینده جلوه ویژه ای خواهد داشت.

نمای کابین چری تیگو 8 پرو

اگر بخواهیم به بازرترین بخش کابین بپردازیم باید به به صفحه نمایش یک تکه 2406 اینچی تعیبه شده در داشبورد اشاره نماییم که به سبک محصولات جدید مرسدس بنز طراحی شده است. در این صفحه نمایش علاوه بر اطلاعات مور نیاز راننده از قبیل سرعت ،دور شمار و غیره بخش مربوط به سیستم صوتی ،دوربین های تعبیه شده در اطراف خودرو نیز قابل دستیابی است.

نمای کابین چری تیگو 8 پرو

چری برای جذابیت بیشتر طرح ویژه ای را برای دوخت صندلی ها در نظر گرفته که در کنار دیگر المان کابین نظیر دکمه فیزیکی آلومینیومی حس  لوکس بودن را تداعی می کنند. از دیگر ویژگی های کابین باید کیفیت بالای متریال استفاده شده در صندلی ها و داشبورد و فرمان D کات اشاره نمود.همچنین در کابین تیگو 8 پرو برای تنظیم برخی ادوات نظیر سیستم تهویه مطبوع و گرم و سرد کن صندلی از صفحه تمام لمسی بهره گرفته شده تا مدرن بودن این شاسی بلند تکمیل گردد.

پیشرانه

پیشرانه

وقتی صحبت از خودروهای چینی مدرن در بازار ایران می شود ناخودآگاه پیش بینی می کنیم که تیگو 8 هم همانند دیگر رقبا تازه وارد از پیشرانه 1.5 لیتری توربو بهره ببرد. اما اگر شما هم اینچنین فکر می کنید در اشتباه هستید چرا که این محصول جدید بازار ایران از پیشرانه 1.6 لیتری توربو بهره می برد که از سیستم سوخت پاشش مستقیم بهره می برد که منجر به راندمان بیشتر می گردد. این موتور مدرن که موتوری از نسل سوم خانواده ACTECO است و در سال 2019 نیز یکی از «10 موتور برتر بازار چین» بوده. قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور برابر با 290 نیوتن متر را در اختیار رانننده قرار می دهد . این موتور که حدود 21 کیلوگرم سبک‌تر از نسل دوم است، می‌تواند تیگو 8 پرو را در 8.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند.

پیشرانه چری تیگو 8

وظیفه دریافت و ارسال نیرو به چرخ های جلو برعهده جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه خواهد بود که تنها گزینه قابل عرضه به مشتریان بوده و می تواند شتاب صفر تا صد 8.9 ثانیه طبق اعلام شرکت سازنده داشته باشد. با وزن بیش از 1.5 تنی، استاندارد یورو 6 و استفاده از جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته در خط انتقال، مصرف سوخت این خودرو برای استفاده های شهری معادل 8.6 لیتر و برای استفاده های برون شهری معادل 5.7 لیتر اعلام شده است که در مجموع مصرف سوخت 6.8 لیتری به صورت ترکیبی برای کاربرانش خواهد داشت.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی

تیگو 8 پرو را باید خودرویی با امکانات بالا دانست که از این نظر از رقبا اروپایی و کره ای  خود چیزی کم ندارد. از جمله امکانات رفاهی این شاسی بلند باید به مواردی نظیر کول باکس ،گرم کن و سرد کن ،شارژر وایر لس تلفن همراه ،دوربین 360 درجه ،سیستم صوتی با برند مشهور سونی ،سیستم ورود بدون کلید ،سیستم تهویه مطبوع دوگانه ،سیستم تهویه مطبوع برای سرنشنیان عقب ،سقف پانورما ،ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه پاکسازی هوا PM2.5، دوربین ثبت وقایع، پنل TFT تنظیمات سیستم تهویه و غیره اشاره کرد

امکانات ایمنی

امکانات ایمنی

شاید مهمترین وجه تمایز چری تیگو 8 پرو با سایر رقبا را باید در این بخش جستجو کرد چرا که این شاسی بلند مدیران خودرو به امکانات ایمنی مجهز شده که کمتر رقیبی از آن بهره می برد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

1- رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

اگر با دنده عقب، حرکت‌تان شروع کنید و مثلا بخواهید از پارکینگ خارج شوید اما خودرویی در نقطه کور شما باشد، سیستم ایمنی RCTA فعال شده و به شما هشدار صوتی خواهد داد. رادارهای قرار گرفته در طرفین سپر عقب، می‌توانند خودروهای عبوری از فاصله 30 متری را براحتی تشخیص دهند.

2- رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

اگر در حال رانندگی باشید اما به طور ناگهانی، فاصله شما تا خودروی جلویی‌تان از حد ایمن، کمتر شود، سیستم FCW فعال شده و به شما هشدار صوتی می‌دهد.

3- رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

اگر در حین رانندگی، خودرویی در نقطه کور چری تیگو 8 پرو قرار بگیرد، سیستم BSD که سنسورهای آن در طرفین خودرو و نزدیک قسمت انتهایی خودرو هستند، فعال شده و علامت هشدار در آینه جانبی، روشن می‌شود.

4- کروزکنترل هوشمند یا Active Cruise Control

در کروز کنترل‌های معمولی، سرعت خودرو همواره ثابت است. بنابراین در صورتیکه خودرویی جلویی شما، از سرعتش بکاهد، فعال بودن کروزکنترل بسیار خطرناک می‌شود. اما در کروزهای هوشمند یا ACC، سرعت خودرو متناسب با سرعت خودروی جلویی، به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود. بنابراین حتی اگر به ترافیک رسیدید، سرعت خودرو بصورت اتوماتیک کاهش می‌یابد. اما بعد از برطرف شدن ترافیک و سرعت گرفتن خودروی جلویی، تیگو 8 پرو نیز مجددا سرعت‌گیری می‌کند تا دوباره به سرعت مشخص شده‌اش برسد. 

5- هشدار بازشدن درها یا Door Open Warning

اگر چری تیگو 8 پرو در حال توقف باشد و بخواهید از آن پیاده شوید، در صورتیکه خودروی دیگری در نقطه کور باشد اما درب خودرو را باز کنید، سیستم DOW فعال شده و به شما هشدار صوتی می‌دهد.

6- کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

تیگو 8 پرو به لطف داشتن رادار جلو، سنسورهای جانبی و همچنین دوربین جلو، می‌تواند خطوط جاده را تشخیص دهد. اما با فعال بودن سیستم کمکی ماندن در لاین یا LKA، در صورتیکه به دلیل اشتباه راننده یا حواس‌پرتی راننده، خودرو به سمت یکی از خطوط جاده متمایل شود، این سیستم وارد مدار شده و ضمن هشدار به راننده، کنترل فرمان را در دست گرفته و خودرو را مجددا در بین خطوط قرار می‌دهد.

7- کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

برای رهایی از ترافیک‌های خسته‌کننده که مدام باید پدال‌های گاز و ترمز را فشار دهید، تیگو 8 پرو با آپشنی به نام TJA می‌تواند خیال راننده‌ها را راحت کند. این سیستم که برای سرعت‌های کمتر از 60 کیلومتر برساعت است، در صورت فعال بودن می‌تواند با حفظ فاصله ایمن تا خودروی جلویی، کنترل پدال‌های گاز و ترمز را در اختیار بگیرد. این سیستم همچنین کنترل فرمان را هم در اختیار می‌گرد تا مسیر حرکت خودرو را بین دو خطوط جاده، حفظ کند.

8-چراغ های هوشمند جلو :

با وجود اینکه تیگو ۸ پرو به نسل جدید چراغ های هوشمند و تطبیقی مجهز نیست، اما می بینیم که این کراس اوور مونتاژی و چینی به فناوری IHC در بازار ایران مجهز است و می تواند با توجه به ترافیک جاده ای و تردد خودروها، ارتفاع و نوع پرتاب نور کاسه چراغ جلوی تیگو ۸ پرو را تنظیم کند.

9-ترمزهای اضطراری :

پیش از تیگو ۸ پرو خودروهایی مانند SWM G01 به سامانه اخطار برخورد و پیشگیری از تصادف در بازار ایران مجهز بودند. اما حال تیگو ۸ پرو مدیران خودرو در کنار داشتن این آپشن، به ترمز اضطراری خودکار نیز مجهز است و می تواند در صورت تشخیص مانع در سرعت های بالا و یا سرعت پایین (هنگام پارک کردن و خروج از پارک) به صورت هوشمند فرایند ترمزگیری را انجام دهد.

 

در حال حاضر تیگو ۸ جدید در کنار داشتن رادار خطی و رادار نقطه کور، به سیستم رانندگی خودکار سطح ۳ نیز مجهز است و این امکان را به راننده می دهد تا پس از عبور از سرعت های میانی با فعال سازی آپشن LKA دست خود را از روی فرمان رها کند (با توجه به دستور العمل جهانی خودران های سطح ۳) و حفظ خودرو میان خطوط را با سرعتی متناسب با سایر خودروها به رایانه مرکزی تیگو ۸ پرو بسپارد. همچنین تیگو ۸ پرو مدیران خودرو به سامانه ICA هم مجهز است و می تواند تا در سرعت کمتر از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت در صورت نبود خطوط منظم جاده، موقعیت حرکتی تیگو ۸ پرو را با توجه به خودروی جلو و خودروهای جانبی تنظیم کند.

 

زمان عرضه و قیمت

زمان عرضه و قیمت

مدیران خودرو اعلام نموده تیگو 8 پرو حداکثر تا 2 ماه آینده روانه بازار خواهد شد اما نکته مهمی ای باید به آن اشاره کرد این است که این شاسی بلند با لوگو مخصوص مدیران عرضه خواهد شد. در خصوص قیمت هنوز احضار نظر زود است اما با توجه به اینکه مدیران خودرو با قیمت های پایین میانه خوبی ندارد و معمولا قیمت های محصولات این شرکت نسبت به رقبا بالاتر است نباید انتظار قیمتی زیر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان را برای این خودرو انتظار داشت.

user-img

نویسنده :

گروه خودرویی

comments 0 1400/7/18
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط