icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین دیار BJ40 در نمایشگاه خودروی اصفهان 1401 رونمایی شد

دیار BJ40 در نمایشگاه خودروی اصفهان 1401 رونمایی شد

comments 0 1401/9/10

دیار خودرو یکی از خودروسازانی است که با محصولات مختلف کمپانی چینی بایک سعی کرده در بازار ایران جایی برای خود دست و پا کند که هر بار با شکست مواجه شده است. این شرکت از سالهای گذشته تاکنون و در گردهمایی مختلف شاسی بلندهای آفرود بایک را به نمایش می گذاشت اما هیچگاه موفق به عرضه آنها نشد. حالا برای بار چندم در نمایشگاه خودروی اصفهان 1401  این شاسی بلند را با خود آورده است با این تفاوت که اینبار نام بایک حذف و به جای آن دیار جایگزین شده است. این خودرو در این نمایشگاه بصورت رسمی دیار BJ40 را رونمایی و به نظر می رسد اینبار برای عرضه آن مصصم است.

همانطور که اشاره شد شاسی بلند دیار BJ40 در واقع، همان بایک BJ40 است که توسط دیار خودرو و در دو نسخه C (چهار در) و F (دو در) به نمایشگاه اصفهان آورده شده است.بایک BJ40 یکی از محصولات متفاوت دیار خودرو برای بازار ایران خواهد بود که نسخه چهاردر آن در این نمایشگاه حضور دارد. در صورت عرضه موفقیت آمیز بایک BJ40 به ایران، شاهد یک خودرو آفرودی کارآمد خواهیم بود که مدت‌ها پس از توقف تولید پاژن به بازار ما وارد شده است.

 

ابعاد دیار BJ40

ابعاد دیار BJ40

این شاسی بلند جدید بازار ایران خودرویی کاملا آفرود و فول سایز است .دیار BJ40 در نسخه C دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۵۴، ۱۹۲۵ و ۱۸۷۱ میلی متر است و این اعداد در نسخه F به ترتیب به ۴۳۵۰، ۱۹۲۵ و ۱۸۵۱ میلی متر، تقلیل می یابند. همچنین فاصله محوری نسخه C عدد ۲۷۴۵ میلی متر و فاصله محوری نسخه F هم ۲۴۶۵ میلی متر اعلام شده است.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری

مهندسان این شرکت BJ40 را به گونه ای طراحی کرده اند که به شدت در ذهن یادآور اف جی کروز تویوتا باشد.طراحی جعبه گونه این شاسی بلند و نحوه چراغهای جلوی خودرو به شدت تداعی کننده اف جی کروز است. اما جلو پنجره این خودرو به مانند چراغهای عقب خودرو از محصولات جیپ به عاریت گرفته شده است.

دیار BJ40

جلوپنجره با خطوط Uشکل کرومی، مه شکن های مستطیلی، لولاهای بیرون زده از درها، گلگیر آرک خودرو و…، همه و همه از جمله مواردی هستند که چهره ای عضلانی و البته متفاوت و زیبا را برای BJ40 پدید آورده اند. نکته جالب در خصوص این خودرو امکان باز شدن سقف و درها و قسمت عقب خودروست که کاربری شبیه به فورد برانکو و جیپ رانگلر را برای BJ40 ایجاد کرده اند.

دیار BJ40

در نمای جانبی هم بیش از هر چیز لولاهای نصب شده در بیرون خودرو جلب توجه می کند که برای ما ایرانی ها نوستالوژی از پاژن مرتب خودرو می باشد. از دیگر ویژگی های این بخش از خودرو گلیگر که کاملا بیرون زده و ارتفاع زیاد خودرو از سطح زمین می باشد.

 

 

نمای کابین

نمای کابین

وقتی به داخل کابین دیار BJ40 می رویم نه خبری از تویوتا است و نه خبری از جیپ بلکه همه چیز تا حد زیادی از محصولات مرسدس بنز الگو برداری شده است.در کابین این خودرو  ظرافت‌های بیشتری مشاهده می‌شود. برای مثال مجموعه نشانگرها به صورت دیجیتالی هستند و یک نمایشگر افقی نیز برای سیستم سرگرمی خودرو در نظر گرفته شده است. بایک BJ40 به امکانات مناسبی نیز مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی جلو، سقف جدا شونده، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی با هشت بلندگو و سیستم تهویه مطبوع دوگانه اشاره کرد.

مشخصات فنی دیار BJ40

مشخصات فنی دیار BJ40

قلب تپنده این شاسی بلند چینی  از موتور دو لیتری توربوشارژر استفاده شده است که حداکثر 225 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه ارسال قدرت به هر چهار چرخ خودرو را برعهده دارد. این موتور از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 پشتیبانی می‌کند. ترمزهای دیار BJ40 نیز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی هستند و توسط سیستم‌های کنترل پایداری، کنترل کشش و ترمز کمکی پشتیبانی می‌شوند. دیار BJ40 به سیستم تقویتی در مقابل واژگونی و قفل دیفرانسیل عقب نیز مجهز است تا یک عملکرد بی نقص آفرودی را از این خودرو شاهد باشیم.

امکانات رفاهی و ایمنی

امکانات رفاهی و ایمنی

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی دیار BJ40 در هر دو نسخه C و F می توان به مواردی از قبیل سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، سیستم پایش فشار باد تایرها، قفل دیفرانسیل عقب، اتوهلد، تریم چرمی، کروز کنترل، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، صندلی راننده برقی، گرم‌کن صندلی جلو، کلاستر دیجیتالی، دی لایت و..‌. اشاره کرد.

 

قیمت و زمان عرضه

قیمت و زمان عرضه

تا زمان تنظیم این نوشتار مسئولین این شرکت احضار نظری در خصوص قیمت و زمان عرضه دیار BJ40 نکرده اند.اما به نظر می رسد در همین سال جاری باید منتظر عرضه این خودرو باشیم.

دیار خودرو پیش از این بدلیل عدم عرضه مناسب محصولات پیشین نظیر بایک سنوا و بایک سابرینا چندان در نظر مشتریان ایران خاطره ای خوش از خود به جای نگذاشته است.اما با توجه به اصالت آفرود گونه دیار BJ40 و عدم حضور رقیبی در این سگمنت می تواند امیدوار بود که اینبار دیار خودرو موفق عمل نماید.

user-img

نویسنده :

گروه خودرویی

comments 0 1401/9/10
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط