icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین معرفی رسمی پیکاپ زاگرس گروه زامیاد در نمایشگاه خودروی اصفهان 1401

معرفی رسمی پیکاپ زاگرس گروه زامیاد در نمایشگاه خودروی اصفهان 1401

comments 0 1401/9/4

استقبال عمومی بازار  از پیکاپ ها منجر شده که گروه زامیاد تولید کننده انواع و اقسام نیسان وانت، وسوسه حضور در این سگمنت در ایران نموده گردد. از همین رو این خودروساز سنتی به سراغ یک پیکاپ چینی رفته که پیش از این توسط مکث موتور با نام کلوت تولید شده و در بازار عرضه گردد اما زامیاد نسخه ای را انتخاب کرده که از پیشرانه قدیمی تر بهره می برد و قرار است با نام زاگرس بفروش برسد.با پردیس خودرو همراه باشید تا پیکاپ زاگرس بیشتر آشنا شوید

. زامیاد زاگرس در حقیقت یک محصول از شرکت چینی فودای است که با نام فودای F22 شناخته می‌شود. پلتفرم این پیکاپ با پیکاپ مکث موتور کلوت که محصولی از دایون به حساب می‌آید، مشترک است. به همین دلیل زاگرس و کلوت از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند.

پیشرانه پیکاپ زاگرس موتور نام آشنای 4G69‌ میتسوبیشی است که چهار سیلندر و 2.4 لیتر حجم دارد. این پیشرانه تقریبا قدیمی است و از دو دهه پیش توسط میتسوبیشی در اختیار خودروسازان چینی قرار داده شده است. موتور 2.4 لیتری 4G69 تاکنون در طیف وسیعی از پیکاپ‌های چینی حاضر در بازار ایران همچون دانگ فنگ ریچ، کاپرا و آمیکو آسنا مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور حداکثر 136 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس پنج سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به دو دیفرانسیل را در زامیاد زاگرس برعهده دارد.

 

قابل ذکر است کلوت مکث موتور هم قرار بود با این پیشرانه عرضه گردد اما مدیران این شرکت در تصمیمی درست نسخه توربو دار این پیشرانه را برای پیکاپ کلوت برگزیدند. مشخص نیست این بدنه سنگین زاگرس قرار است با این پیشرانه ضعیف چه راندامانی داشته باشد.

پیکاپ زاگرس از نظر امکانات و تجهیزات در سطح مطلوبی قرار دارد و در صورتی که با قیمت رقابتی به فروش برسد، سایر پیکاپ‌های چینی هم‌رده خود را به دردسر خواهد انداخت. از جمله آپشن‌های رفاهی و ایمنی فودای F22‌ می‌توان به این موارد اشاره کرد: روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی، دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، آینه‌های تنظیم شونده برقی و قفل دیفرانسیل الکترونیکی. 

 

 در بازار کشورمان، پیکاپ فودای F22 علاوه بر رقابت با دایون V5 باید با وانت‌های چینی معروف دیگری هم رقابت کند که مهم‌ترین‌شان، پیکاپ‌های کی‌ام‌سی T8 کرمان موتور و همچنین آمیکو آسنا  خواهند بود.

البته از پیکاپ‌های دیگری مانند کاپرا ۲ از شرکت بهمن موتور، فوتون تونلند یورو۵ از شرکت ایران خودرو، یوآز پیکاپ از شرکت سروش دیزل، آمیکو آرتیستون از شرکت ارس خودرو دیزل هم نباید غفلت کرد.

مشخصا قیمت پیکاپ زاگرس از قیمت کلوت مکث موتور کمتر خواهد بود و بنا بر پیش بینی های صورت گرفته این پیکاپ جدید بازار با قیمتی در حدود 900 میلیون تومان بفروش خواهد رسید.

user-img

نویسنده :

گروه خودرویی

comments 0 1401/9/4
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط