icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین معرفی 5 خودروی هیبریدی حاضر در ایران

معرفی 5 خودروی هیبریدی حاضر در ایران

comments 14 1398/2/29

تحريريه پرديس خودرو : خودروهای سبز سالهاست که در کشور های پیشرفته جهان در حال عرضه و استفاده می باشند.اما کشور ما بدلیل ارزان بودن قیمت سوخت و عدم توجه به مسائل زیست میحطی استفاده از خودروهای کم مصرف مانند هیبریدی و الکتریکی چندان مورد توجه قرار نگرفته است. اما چند سالی است که خودروهای هیبریدی به تعداد محدودی وارد کشور شده است و همین تعداد محدود مورد توجه مردمان کشور ما قرار نگرفته است.در این مقاله 5 خودروی هیبریدی موجود در کشورمان را به شما معرفی می کنیم تا شاید سهمی در اشاعه فرهنگ استفاده در این نوع خودرو ها داشته باشیم .

کلیه خودروهای هیبریدی در ایران زیر مجموعه کمپانی تویوتا بوده که سالهاست در تولید خودروهای هیبریدی تجربه داشته است.

تویوتا کمری XLE

تویوتا کمری XLE

سردمدار خودروهای هیبرید تویوتا کمری XLE است که از این نوع خودرو تعداد ۸۶ دستگاه با ارزشی بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال معادل سه میلیون دلار وارد کشور شده، این خودرو در بازار داخلی تا ۲۱۲میلیون تومان معامله می شود.

تویوتا کمی SE

تویوتا کمی SE

در رتبه دوم، خودروی تویوتا کمری SE قرار دارد که از این مدل تعداد ۵۰ دستگاه به ارزش بیش از ۴۳ میلیارد ریال معادل یک میلیون دلار وارد کشور شده که این مدل تویوتا در بازار داخلی تا ۱۹۲ میلیون تومان نیز به فروش رسیده است.

لکسوسNX300H

لکسوسNX300H

یکی از پیشرفته ترین خودروهای شاسی بلند لکسوسNX300H است که از این خودروی هیبریدی تعداد ۴۶ دستگاه به ارزش بیش از ۷۶ میلیارد ریال معادل دو میلیون دلار وارد کشور شده؛ این خودروی شاسی بلند به سبب ویژگی های ظاهری و فنی از محبوبیت خاصی برخوردار است و در بازار داخلی تا ۳۶۱ میلیون تومان نیز به فروش می رسد.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس

عنوان بعدی خودروهای کمپانی تویوتا پریوس است که از این نوع ۸ دستگاه در خرداد ماه سال جاری به ارزش بیش از شش میلیارد ریال، معادل ۲۱۵ هزار دلار وارد کشور شده، این خودرو در بازار داخلی تا ۱۵۸ میلیون تومان معامله می شود.

لکسوس CT200H

لکسوس CT200H

آخرین خودرو از خانواده هیبریدی ها لکسوس CT200Hاست که از این خودرو تنها ۴ دستگاه وارد کشور شده و ارزش آن به بیش از ۵ میلیارد ریال، معادل ۱۶۴ هزار دلار می رسد، این خودرو نیز در بازار داخل تا ۱۷۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

هیوندای سوناتا هیبریدی

هیوندای سوناتا هیبریدی

هیوندای سوناتا از پیشرانه هیبریدی نزدیک به محصولات تویوتا بهره می‌برد. یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری با قدرت 154 اسب‌بخار که از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک نیروی خود را به چرخ‌های جلو می‌رساند، اما در حد واسط پیشرانه و جعبه‌دنده سنتی، یک موتور برقی قرار گرفته که می‌تواند در نقش ژنراتور نیز ایفای نقش کند.

در مدل‌های هیبریدی پایه سوناتا، این موتور برقی توانایی تولید 51 اسب‌بخار و 204 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این درحالی است که پیشرانه بنزینی استاندارد نیز قادر به تولید 190 نیوتن‌متر گشتاور است و بنابراین در زمان درگیر بودن هر دو موتور برقی و بنزینی، شاهد گشتاور قابل توجه تجمیعی 320 نیوتن‌متری هستیم که به شتاب‌گیری مناسب سوناتا هیبرید (9.3 ثانیه) منجر می‌شود.

باتری لیتیوم پلیمر این سدان کره‌ای، از ظرفیت چندان بالایی برخودار نیست و در نتیجه با این‌که به واسطه این باتری 1.76 کیلووات ساعتی می‌توان از هدر رفت سوخت در ترافیک‌های شهری جلوگیری کرد، اما پیمایش مسافت بالایی به صورت تمام برقی امکان‌پذیر نخواهد بود.

کیا اپتیما هیبریدی

کیا اپتیما هیبریدی

کیا اپتیما یکی از سدان های سایز متوسط پر طرفدار و پر فروش در ایران است که برای اولین بار اطلس خودرو نمونه هیبریدی کیا اپتیما را با مدل 2018 معرفی کرده است . از سال 2011 یعنی نسل سوم کیا اپتیما ، نمونه هیبریدی معرفی شد و کیا اپتیما هیبریدی که به ایران ورود پیدا میکند نسل چهارم است که از سال 2016 وارد بازار شده است .

کیا اپتیما هیبرید در بخش فنی کاملاً مشابه دوقلو غیر همسان خودش یعنی هیوندای سوناتا هیبریدی است و این یعنی کیا اپتیما هیبریدی از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی که در ترکیب با یک موتور برقی که با بطری پلیمر لیتیوم 1.6 کیلوواتی تغذیه میشود تولید نیرو می  کند و این میزان نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ های جلو کیا اپتیما هیبرید منتقل می شود .

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید

میتسوبیشی اوتلندر  پلاگین هیبرید

میتسوبیشی اوتلندر phev از یک پیشرانه بنزینی 2000 سی سی با توان خروجی 140 اسب بخاری بهره میبرد که در کنار دو موتور الکتریکی که میتوانند 80 اسب بخار به نیروی پیشرانه بنزینی بیافزایند  در مجموع توان مناسبی را برای تکان دادن این جسه تولید میکند. گیربکس نیز یک نمونه cvt پیشرفته و سازگار با مجموعه هایبرید میباشد .هرچند که این مدل از گیربکس ها ذاتا حالت بی روحی در مواقع تعویض دنده از خود نشان میدهند.

طراحی ظاهری تغییر چندانی ندارد اما قلب تپنده حرف های زیادی برای گفتن دارد. شما میتوانید در حالت تمام برقی تا سرعت 120 کیلومتر در ساعت با شتاب اولیه خیره کننده خیلی ها را در خیابان ها شوکه کنید ! اما خب شارژ باتری های 300 ولتی نیز خیلی زودتر خالی میشود. جای نگرانی نیست میتسوبیشی اوتلندر phev دارای رابط برق شهری نیز میباشد و با قابلیت  شارژ سریع میتوانید در کمتر از پنج ساعت خودروی خود را فول شارژ کنید هرچند که با انتخاب حالت های سری و موازی باتری مانند تویوتا پریوس توسط پیشرانه بنزینی شارژ میشود پس جای نگرانی نیست ظاهرا میتسوبیشی اوتلندر phev رفیق نیمه راه نمیباشد!

تویوتا CH-R هیبریدی

تویوتا CH-R هیبریدی

تویوتا CHR تنها کراس‌اوور کوچک بازار خودرویی کشور محسوب می‌شود که به پیشرانه هیبرید مجهز شده است و از این نظر هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد. این خودرو در دو نسخه HV و TURBO و در 4 تیپ Dynamic، Premium، Lounge و Icon در بازار داخلی عرضه می‌گردد که در این میان Icon ساده‌ترین و Dynamic کامل‌ترین تیپ این خودرو محسوب می‌گردد. مدل TURBO این خودرو به یک پیشرانه 4 سیلندر 1197 سی‌سی توربوشارژ مجهز شده است که توان خروجی 115 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور را دارد. تویوتا CHR در نسخه توربو، نیروی تولیدی پیشرانه را از طریق یک گیربکس CVT به هر چهارچرخ (AWD) منتقل می‌کند که باعث می‌شود این خودرو بتواند در طی حدوداً 12 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برسد. طبق اعلام شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی CHR توربو، حدود 6 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود، اما در طول مدت تست شاهد مصرف سوختی در حدود 7.5 لیتر بودیم.
پیشرانه استفاده‌شده برای نمونه HV کاملاً مشابه پیشرانه نصب‌شده بر روی تویوتا پریوس است؛ به این صورت که این خودرو علاوه بر پیشرانه بنزینی 1798 سی‌سی به یک پیشرانه الکتریکی نیز مجهز شده است که درمجموع 122 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

user-img

نویسنده :

comments 14 1398/2/29
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

امیر1234 1398/6/14
14:52:35

سلام اگه بخوایم ی خودرو هیبرید بخریم ک بشهدر مسافتای دور هم تمام برقی کار کنه چ ماشینی معرفی میکنید شما ممنون میشم راهنمایی کنید پدرم میخاد خودرو بخره منبهش هیبرید پیش نهاد دادم ولی اطلاعات دقیقی ندارم مرسی

دکتر 1398/4/9
11:35:4

خب این خودروها با این قیمت رو الان کجا میفروشن؟ جایی سراغ دارید به ما هم بگین. کلا 50 تا ماشین اوردن بعد یعنی چیزیشم به ما میرسه؟! با این قیمت من که چشمم آب نمیخوره

علیرضا 1397/1/14
15:51:57

عه پس پراید کجاست

علی افشاری 1397/1/11
0:21:40

مرد حسابی ۸۵درصد مردم حقوق بالای یک میلیون دارند بعد شما انتظار داری گن خودروی ۱۲۴ میلیونی سوار شم بعد ادعا می کنی استقبال نشد مردم عادی به زور پراید و تیبای که سه الی چهار میلیون بیشتر کمی ارزه رو دارند سی میلیون می خرند ارزون بدید ببینید مردم چطوری استقبال می کنن شما فقط فکر جیب تون هستید نه مردم و محیط زیست در ضمن قیمت سوخت همچین هگ ارزون نیست با حقوقی که م دگ عادی دارند و تورم بالای ۵۰درصد

شهروز 1397/2/1
10:45:7

کاملا با نظر علی افشاری موافقم.عوام مردم پول ندارن که این جور ماشین ها بخرن با این قیمت یه ماشین در حد 20-30میلیون باید بیارن.بعدش اکثر الودگی رو مسافرکش ها و تاکسی ها ایجاد میکنن.ماشین با قیمت مرقون به صرفه بیارن بندازن تو ناوگان تاکسی رانی

کارشناس خودرو 1396/12/23
19:50:53

با سلام امیدوارم در ایران نیز خیلی زود روزی برسه ببینیم خودروهای سدان هیبریدی ویژه خانواده ها با مصرف کمتر از دو لیتر در صد کیلومتر با قدرت و حجم موتور دو لیتر بصورت عمده و با هزینه کم طوری که عموم مردم بتوانند از این تکنولوژی نوین استفاده کنند تا هم مردم از آلودگی هوا ومرگ خاموش نجات پیدا کنند و هم لذت استفاده از تکنولوژی روز را بدون تبعیض و اضافه پرداختی در این کشور به اصطلاح اسلامی بچشند.البته اگر این سود جوهای اهل عتیق بزارند. هرکسی موافق هست لایک کنه

بهزاد 1396/10/7
15:30:34

اروپاییها و آمریکائیها اصولا از تکنولوژی خودشان پول زیاد میگیرند و علت گران بودن خودروهای هیبریدی نبود رقابت است زیرا اگر گمرکی هم صفر شود باز هم گران است و این گرانی برای خود اروپاییها و آمریکاییها هم است زیرا اکثرا از خودروهای بنزینی استفاده میکنند ولی اگر چینی ها وارد این صنعت شوند رقابت ایجاد میشود و اصولا چینی ها تکنولوژی خودشان را ارزانتر میفروشند لذا این امر باعث میشود اروپا و آمریکا هم ارزان کنند خودروهای هیبریدی را

بەرهەم 1396/10/5
18:4:57

لطفا بفرمایید قدرت هیبریدیها مث بنزینیا میمونە یا نە؟

ساناز باقری 1397/1/12
13:35:59

سلام بله به عنوان کارشناس خودروی میتسوبیشی قدرت و شتاب و هندلینگ بیشتر اوتلندر هیبرید رو نسبت به نوع بنزینی تایید میکنم

امید 1396/10/16
10:15:55

بله حتی خیلی بیشتر از بنزینی میتونه باشه

بابک 1396/10/5
14:49:46

يه جوري نوشتيد که توسط مردم استفبال نشده انگار زندگي مارو همتراز زندگي لوکس و مرفه اروپا قرارداديد به دليل جمعيت زياد قشر مرفه و فقير در ايران تنها در صورتي ميتوان استقبال مردم رو از اين محصولات شاهد باشيم که قيمت ها پايين باشه و اين تنها در صورت کاهش تعرفه هاي گمرکي و وارداتي در مورد اين خوردو ها امکان داره

نگین 1396/9/29
22:48:12

اولا ممنون از مطلب خوبتون. بعدم من دارم بعد مدتها ماشین میخرم و واقعا دلم میخواست هیبریدی بخرم اما من نهایت 70 تا دارم و واقعا قیمت ها برای زندگی های خیلی لوکسه و غیر قابل مصرف.نمیدونم خودرو های هیبریدی ارزانتری وجود داره یا نه ولی اگه داره امیدوارم که وارد ایران شه.ممنون

بهزاد 1396/9/24
14:29:25

الان خودروهایی که شما نام بردید و هیبریدی هستند و ادعا میکنید خودروهای سبز هستند تازه مصرف شان شده است اندازه تیبا یعنی آلودگی اندازه تیبا دارد ولی قیمت شان نحومی و این یعنی بی فایده ولی اگر چینی های در این امر یعنی خودروهای هیبریدی سرمایه گذاری کنند تا ارزان شود و از حالت لوکس خارج شود و همه بتوانند از آن استفاده کنند و کاملا هیبریدی باشد و مصرف بنزین در هر صد کیلومتر یک لیتر بیشتر نباشد آنگاه شاید بتوان به این خودروها لقب خودروی سبز داد

کارشناس برتر 1396/8/27
16:12:9

مفید بود بازم مطلب در مورد خودروهای هیبریدی بگذارید.

مطالب مرتبط