icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو شورای رقابت دست خودروسازان را برای افزایش قیمت بالاتر از ۹ درصد باز گذاشت

شورای رقابت دست خودروسازان را برای افزایش قیمت بالاتر از ۹ درصد باز گذاشت

تا پیش از این تصور شده بود که قیمت خودرو بیش از ۹ درصد افزایش نخواهد یافت اما بیان متوسط قیمتی آن هم از سوی شورای رقابت دست خودروسازها را برای افزایش بیشتر قیمتها باز گذاشت.

یکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-براساس استعلام های صورت گرفته از خودروسازان امروز مصوبه افزایش قیمت شورای رقابت از سوی وزارت صنعت به خودروسازان ابلاغ شده است.

در مصوبه 13 اردیبهشت شورای رقابت آمده بود: براساس تورم بخشی یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسب تورم های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری نهایتا برای شرکت ایران خودرو به طور متوسط 8.2 درصد و برای شرکت سایپا به طور متوسط 8.2 درصد افزایش قیمت محاسبه شده است که برای خودروهای مشمول دستوراعلمل قیمتگذاری شورا، تا پایان شهریور 1400 اعمالو  اجرا می شود.

البته در مصوبه شورای رقابت آمده است برای کسانی که تا پایان سال 1399 برای خرید خودرو ثبت نام نکرده اند و پیش پرداخت داشته اند مشمول دریافت پول نبوده و این افزایش قیمت به آنها تعلق نمی گیرد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر شرکت های خودروسازی هنوز قیمت های جدید انواع محصولات خود را اعلام نکرده اند اما بررسی ها نشان می دهد شورای رقابت برای آنها متوسط قیمتی درنظرگرفته و آنها می توانند بیش از درصد اعلام شده افزایش قیمت را در برخی محصولات اعمال کنند. فقط باید برای رعایت مصوبه شورای رقابت میانگین افزایش قیمتها را به گونه ای تعیین نمایند که در چارچوب دستورالعمل شورای رقابت باشد برهمین اساس ممکن است برخی از خودروها شاهد رشد قیمت بیش از 9 درصدی باشند.

پیش از این این تصور شده بود که قیمت خودرو بیش از 9  درصد افزایش پیدا نمی کند اما بیان متوسط قیمتی آن هم از سوی شورای رقابت دست خودروساز را برای افزایش بیشتر قیمتها باز کرده است.

در مجموع امروز فاز افزایش قیمتها در شرکتهای خودروساز کلید خورد و باید دید از فردا وضعیت بازار خرید و فروش خودرو با این رشد قیمتها به چه شکل خواهد شد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب