icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو در لیست خودروهای غیر استاندارد هیچ اشتباهی صورت نگرفته است

در لیست خودروهای غیر استاندارد هیچ اشتباهی صورت نگرفته است

مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد در اعلام لیست 25 خودروی غیر استاندارد هیچ اشتباهی رخ نداده است.

سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" روز گذشته سازمان ملی استاندارد از توقف تولید 25 خودرو به دلیلی عدم رعایت استاندارد ها 85 گانه خبر داد. بلافاصله برخی از خودروسازها که  تعدادی از محصولاتشان در لیست مذکور قرار داشت طی اطلاعیه ای خبر دادند که در ابلاغ این لیست اشتباهی رخ داده است و سریعا خبرگزاری ها بدون تحقیق ،نسبت به انتشار اطلاعیه شرکت های فوق اقدام نمودند. اما پردیس خودرو بدلایل مبهم بودن مسئله فوق از انتشار این اطلاعیه ها خوداری کرد تا بتواند با روشن شدن مطلب نسبت به انتشار اخبار صحیح اقدام نماید.همین مهم هم اتفاق افتاد و امروز جناب آقای پیرایش مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد در اعلام لیست 25 خودروی غیر استاندارد هیچ اشتباهی رخ نداده و خودروسازها باید تولید این  خودروها  را متوقف نمایند چرا که خودروی های غیر استاندارد شماره گذاری نخواهند شد.با توجه به سخنان پیرایش اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت های خودروساز جهت جلوگیری از صدمات ناشی به فروش محصولاتشان در نتیجه  غیر استاندارد بودن انجام گرفته و عملی فرار به جلو محسوب می گردد که در ایران امری رایج است.

پیرایش مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران به خبرنگار تسنیم، گفت: پراید ١٣١ موفق به دریافت استانداردهای جدید شده است اما در محصول هیوندایی i10 ، این شرکت تلاشی برای ارتقاء استانداردها نکرده است.

وی با بیان اینکه دلایل عدم ارتقاء استاندارد این خودرو را باید از مسئولان خود شرکت بپرسید، افزود: در حال حاضر استاندارد خط تولید این خودرو را متوقف کرده اما هر زمان که استانداردها در این خودرو رعایت شود تولید آن ادامه خواهد یافت.

پیرایش با اعلام اینکه یکی از شرکت ها اعلام کرده در جریان ابلاغیه سازمان ملی استاندارد در توقف تولید خودروهای فاقد استاندارد نبوده است، افزود: همین شرکت چند ماه گذشته به سازمان اعلام کرده بود که امکان تولید تعدادی از خودروها را ندارد.

براساس ابلاغیه جدید سازمان ملی استاندارد با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه ۱۳۹۶، تولید و واردات خودروهای MVM 315 سدان،MVM 550 ، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM ، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B 50F ، لیفان ۶۲۰، لیفان X50، لیفان X60 ، جک J5 ، هیوندای i10 از دستور کار خودروسازان خارج شد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب