icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین بررسی مشخصات فنی اپل کورسا جدید

بررسی مشخصات فنی اپل کورسا جدید

comments 1 1396/3/11

پردیس خودرو: اپل نسل جدید کورسا را از سال 2014 وارد بازارهای جهانی کرد.شرکت اپل امیدوار است که این هاچ بک کوچک با به توجه تغییرات فنی و ظاهری جدید   با اسقبال عمومی روبرو گردد.

 

اپل کورسا جدید در چندین مدل مختلف ارائه شده است .مدل سه درب با پیشرانه 1.2 لیتری با حد اکثر قدرت 69 اسب بخار اولین گزینه این خودرو که باقیمتی معادل 15795 دلار می باشد. مدل 5 درب این خودرو با همان پیشرانه و قیمتی معادل 16695 دلار گزینه بعدی این خودرو می باشد.

این خودرو با موتور دیزلی 1.3 لیتری CDTI با قدرت 74 اسب بخار نیز قابل عرضه بوده و قیمتی برابر با 19683را دارا می باشد.

اپل کورسا

اپل برای بالا بردن قدرت و پایین آوردن مصرف سوخت یک موتور 3 سیلندر توریو شارژر دار را بروی این خودرو نصب کرده که باعث شده قدرت خروجی اپل کورسا برابر با 89 اسب بخار و مصرف سوخت 4.3لیتر در 010 کیلومتر گردد.وظیفه انتقال قدرت این موتور بر عهده یک جعبه دنده خودرکار 6 سرعته می باشد. قیمت این مدل اپل کورسا برابر با 14480 یورو برای مدل 3 درب و 15230 یورو برای مدل چهار درب خواهد بود.

اپل کورسا

اما اپل کورسا در یک مدل دیگر هم تولید می شود که شرکت توان خودروی جی نماینده محصولات اپل در ایران این مدل را برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده است.این مدل دارای پیشرانه 1.4 لیتری با قدرت 100 اسب بخار در 6000 دور دارای سیستم تنفس  طبیعی  و گشتاور 130 نیوتن متر در 4000 می باشد. این مدل مجهز به جعبه دنده دستی بوده و حداکثر سرعت آن برابر با 180 کیلومتر بر ساعت می باشد.صفر تا 100 این خودرو نیز 11 ثانیه می باشد.

اپل کورسا

 

طراحی ظاهری این خودروی کوچک همچنون نوادگان خود جذاب می باشد .جلو پنجره بزرگ که آرم اپل در وسط آن خودنمایی کرده به همراه چراغهای زاویه دار از مشخصات جلوی خودرو می باشند. این مدل بصورت استاندارد مجهز به رینگ آلومینیومی 17 اینچی بوده که زیبای خاصی به این هاچ بک داده است.

اپل کورسا

 

در طراحی داخلی این خودرو سعی شده که بسیار جوان پسند اسپرت به نظر بیاید . روکش چرم طبیعی استفاده در روکش صندلهای و فرمان جلوه زیبایی به کابین خودرو داده است.خروجی هوا و تمامی ادوات داخلی بصورت دایره طراحی شده است. ولی بطور کلی باید گفت که طراحی کابین چنگی به دل نمی زند .صندلهای جلو خودرو از طراحی مناسبی برخودار است. بطوریکه در مسافت های طولانی بسیار راحت و مناسب می باشد.ولی در خصوص صندلیهای عقب این قضیه مصداق پیدا نمی کند. زیرا عقب خودرو فضای کافی برای 2 سرنشن را دارد و جایی برای سرنشین سوم باقی نمی ماند.

حجم صندوف عقب این خودرو 285 لیتر می باشد که برای این هاچ بک بسیار مناسب می باشد که با تا کردن صندلهای عقب حجم بار این خودرو به 700 لیتر افزایش می یابد.

اپل کورسا

 

این خودرو به انوع و اقسام امکانات از قبیل سیستم کنترل ثبت سرعت (کروز کنترل) ، سیستم مدیریت پیمایش ، شیشه‌بالابر برقی سرنشینان جلو، فرمان تلسکوپی، قفل برقی درب صندوق‌عقب، کیت تعمیر لاستیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دارای استاندارد آلایندگی یورو 5، سیستم صوتی هوشمند مجهز به نمایشگر 5 اینچی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، صندلی‌های جلو جک‌دار با قابلیت تنظیم دستی ، قابلیت تنظیم نور چراغ‌های جلو، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، استارتر همراه با کلید، برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک یخ‌زدا، سنسور پارک عقب به همراه آلارم، مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS ، مجهز به سیستم کنترل پایداری EPS می باشد.

 

اپل کورسا

 

عملکرد موتور این خودرو در هنگام رانندگی  مطلوب به نظر می رسد ولی در دورهای بالای 4000  کمی صدای آن آزار دهنده می گردد.مصرف سوخت این مدل بصورت ترکیبی برابر با 5.4 لیتر بوده که از نکات مثبت اپل کورسا می باشد.در خصوص هندلینگ و میزان چسبندگی اپل کورسا باید گفت که این مدل همانند مدلهای سالهای گذشته عملکرد خوبی دارد و رانندگی دلچسبی را به ارمغان می آورد.

قابل ذکر است قیمت اپل کورسای جدید برابر با 955,000,000 ریال می باشد.

 

 

user-img

نویسنده :

comments 1 1396/3/11
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

مهدی 1394/3/3
13:48:11

خیلی خوبه فوق العاده

مطالب مرتبط