icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین بررسی و مشخصات فنی لکسوس NX

بررسی و مشخصات فنی لکسوس NX

comments 2 1396/3/11

پردیس خودرو: خودرو سازی  تویوتا  در نمایشگاهای سال قبل با یک خودرو مفهومی به نام لکسوس NX تحسین همگان را بر انگیخت. خودروی لکسوس NX در اوخر سال 2014 و اوایل سال 2015 بطور کامل رونمایی شد و به بازار های جهانی روانه شد. پس از گذشت چند ماه از فروش این خودرو در بازار های جهانی شرکت ایرتویا اقدام به پیش فروش لکسوس NX در بازار کشورمان کرده است.از همین رو کارشناسان پردیس خودرو به منظور آشنایی شما عزیزان ، اقدام به بررسی این خودرو نمود تا کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند اطلاعات کاملی از این خودرو بدست آورند.

 

مشخصات فنی

پیشرانه خودروی لکسوس NX در سه مدل NX 200 و NX 200T و NX 200H توسط این خودرو ساز روانه بازار شده است . NX 200یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری با سیستم اکسیژن رسانی معمولی می باشد ولی NX 200T یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری با سیستم اکسیژن رسانی توربو می باشد این موتور قدرتی برابر با 255 اسب بخار تولید می کند .موتور NX 200Hیک موتور از نوع هیبریدی با حجم موتور 2.5 لیتر می باشد که قدرتی معادل 180 اسب بخار ایجاد می نماید.لکسوس nx بصورت استاندارد دو دیفرانسیل می باشد که قابلیت چهار چرخ متحرک هم (AWD) دارد.

مدل موتور ارئه شده در ایران احتمالا از نوع NX 200 یا NX 200T این می باشد.

 

 

طراحی خارجی

لکسوس NX یک کراس اوور متوسط در رده برادر بزرگتر خود یعنی لکسوس RX می باشد. طراحی این لکسوس بسیار زیبا و جذاب می باشد بطوریکه نفس را برای عاشقان خودرو در سینه حبس می کند.خطوط شکسته بدنه که بسیار ماهرانه طراحی شده به همراه جلو پنجره بزرگ و هواکش های طرفین جلوی به این خودرو چهره جسور ،خشن و اسپرت داده است.LED های زیر چراغهای جلو به همراه سپر های بزرگ  تصویر باور نکردنی را از چهره جلویی خودرو را  در ذهن هر بیننده ای حک می کند.در عقب خودرو چراغ ها متناسب با چراغهای جلویی طراحی گردیده لست.سپر عقب هم مانند سپر جلو بسیار بزرگ به نظر می رسد.در کل باید گفت که در طراحی این خودرو همه موارد لازم برای یک طراحی اسپرت و جوان پسند بصورت ماهرانه بکار برده شده است.

 

 

طراحی داخلی

طراحی داخل کابین این خودرو بسیار زیبا و هیجان انگیز و لوکس می باشد. . رنگ های بکار برده شده در تمامی کابین از هارمونی خاصی برخودار می باشد.متریال بکار رفته در داخل کابین از نوع مرغوب می باشد.کنسول بزرگ جلو محل قرار گرفتن ادوات ضبط صوت و کنترل تهویه مطبوع می باشد.مونیتور بزرگ در جلوی کابین بصورت لمسی و کاملا در اختیار سرنشینان جلو می باشد.با توجه به اینکه از بیرون سقف این خودرو کوتاه به نظر می رسد ولی طراحی صندلی بطوری می باشد که فضای کافی را بر سر سرنشنان فراهم آورده است . قسمت بار خودروی لکسوسNX مناسب  فضایی برابر با 2.7 لیتر می باشد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو لکسوس NX در خارج از ایران برای مدل استاندارد حدود 30,000 دلار می باشد . در زمان نگارش این متن قیمت اعلام شده برای لکسوس ان ایکس توسط شرکت ایرتویا چیزی نزدیک 250 میلیون  تومان می باشد.

همچنین برای مشاهده ویدئوی لکسوس NX اینجا کلیک کنید.

 

user-img

نویسنده :

comments 2 1396/3/11
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

اميد حسنخاني 1394/9/15
23:24:25

با سلام و احترام : لطفا حدود قيمت تمام شده ١٢٠ روزه NX 200 T رو اعلام بفرماييد .... با سپاس فراوان ....

عبدالله کریمی 1394/8/7
15:19:2

باسلام اگر امکان داره لطفا نحوه مشارکتی یکصدوبیست روز اعلام فرمایید متشکرم

مطالب مرتبط