icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین بهترین خودروی سال 2019 توسط موتورترند معرفی شد

بهترین خودروی سال 2019 توسط موتورترند معرفی شد

comments 0 1397/9/13

با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ؛موتورترند رقابت بزرگ انتخاب برترین خودروهاس سال 2019 را در سه بخش خودروی سال ،شاسی بلند سال و وانت پیکاپ سال را آغاز کرد.این رقابتها از سوی موتور ترند از سال 1945 آغاز شده است و در ابتدا فقط خودروساز سال معرفی می گردید .برای مثال در اولین دوره کادیلاک بعنوان خودروساز سال معرفی شد و اولین جایزه کالپیر موتورترند را دریافت نمود.اما هم اکنون در سال 2018 هستیم و جهان بطور کلی تغییر کرده است. خودروهای سواری صرفا بعنوان یک وسیله نقلیه  به یک انتخاب در بین شاسی‌بلندها، پیکاپ‌ها، مینی‌ون‌ها و حتی اسکوترهای برقی تبدیل شده‌اند.

رقابت بزرگ

رقابت امسال برای برترین های سال 2019 بین 20 شرکت کننده با 35 نسخه مختلف برگزار گردید.نبرد امسال به گونه ای خاص متفاوت بود چرا که از تمامی سگمنت ها شامل سدان‌ها، استیشن‌ها، کوپه‌های چهاردر و مینی‌ون‌ها در این رقابت حضور داشتند.برخی از این خودرو در کارخانه اصلی خودروساز مربوطه تولید شده بودند و برخی در کارخانه این شرکت در سایر نقاط جهان برای مثال هاچ‌بک کره‌ای از مکزیک، سدان سوئدی از کارولینای جنوبی و حتی استیشن آمریکایی از اسپانیا به این رقابت آمده‌اند.این موارد آینه تمام قد برای نشان دادن وضعیت اقتصادی امروزه جهان هستند.از این رو باید احساسات ملی گرایانه را کنار گذاشت .

شرکت کنندگان خودروی سال 2019 موتورترند

همانطور که شرکت کنندگان این دوره از تنوع در کشورهای سازنده سود می بردند در نوع کاربرشان هم بسیار متنوع بودند. در رقابت های سال جاری خودروهای لوکس و کامپکت متفاوتی حضور به هم رسانده بودند.علی رغم اینکه فروش کراس اوور بصورت روز افزون در جریان است خودروساز هایی نظیر آئودی، بیوک، جنسیس، مرسدس بنز و ولوو با عرضه محصولاتی خاص و لوکس قصد افزایش سهم فروش خود از بازار روبه اوفول سواری ،و استیشن ها را دارند.در مقابل هم تویوتا ،کیا و هیوندای با عرضه محصولات کوچک ثابت نمودند که برای تولید خودروی جذاب با عملکرد بالا و مصرف پایین نیاز به هزینه زیادی نیست.در ادامه شما را معرفی شرکت کنندگان در این رقابت دعوت می کنیم.

شرکت کنندگان خودروی سال 2019 موتورترند

پس از بررسی 20 شرکت کننده با 36 نسخه مختلف بر روی کاغذ نوبت به تست های عملی رسیده است.در این بخش شرکت کنندگان با شش فاکتور پیشرفت در طراحی، کارایی، برتری مهندسی، عملکرد با توجه به هدف، ایمنی و ارزش، مورد ارزیابی‌های دقیق و سخت‌گیرانه مورد ارزیابی قرار گرفتند.برای بررسی آزومون های عملی داوران طی دو روز و روزانه 14 ساعت شرکت کنندگانی که لایق کسب این عناوین بودند را خط زدند.برای این منظور معیار ها بصورت دقیق برای هر شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت برای مثال کوپه که در سر پیچ ها مانند کشتی تایتانیک این ور و آور می رود در رسیدن به هدف خود مطمئنا ناتوان است.

شرکت کنندگان خودروی سال 2019 موتورترند

در نتیجه با پایان یافتن روز اول این رقابت سخت و طاقت فرسا مدعیان اصلی از دیگر شرکت کنندگان جدا شدن وتنها شش گزینه باقی ماند ند که با فاکتور اصلی مطابقت داشتند.شاید در رقابتهای مشابه برگذار شده توسط دیگر رسانه ها همین مرحله تعدادی از خودروها بعنوان برترین ها اعلام شوند اما در موتورترند این مسیر همچنان ادامه دارد تا در نهایت یک خودرو بعنوان برترین خودروی سال معرفی شود. فنیالیست های فوق در روز اول عبارت بودند از

آئودی A6

آئودی A7

جنسیس G70

هوندا اینسایت

هیوندای ولوستر

ولوو S60 / V60

برای ادامه رقابت شش فینالیست باقی مانده به صورت تک به تک به پیست برده شدند تا در طول 44 کیلومتر مورد آزمون قرار بگیرند. شرایط متنوع و سطوح مسیر این پیست کاملاً شامل تمام شرایطی می‌شود که رانندگان در آمریکای شمالی به‌طور متوسط هرروز در دنیای واقعی با آن‌ها مواجه خواهند بود.پیست مذکور دارای مکان هایی بود که خودروی به ایست کامل می رسید  لذا این قسمت ها مناسب بررسی تعویض دنده در سرعت های پایین بود .همچنین در طی این تست سیستم های حفظ خودرو میان خطوط نیز مورد بررسی قرار می گرفت تا  از این طریق عملکرد تکنولوژی‌های رانندگی نیمه‌خودکار خودروها را مورد بررسی قرار داد.

جنسیس G70

پس از طی این رقابت جلسه نهایی برای رای گیری و اعلام برنده نهایی تشکیل شد.پس از این جلسه جنسیس G70 بعنوان خودروی سل 2019 معرفی گردید. در این رقابت نه تنها خودروی سال مشخص شد بلکه اثبات شد که بعد از 70 سال از برگزاری نخستین دوره هنوز خودروهای سنتی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

جنسیس G70

جنسیس G70

سال 1985 یک خودروسازی نوپای کره ای هاچ بکی کوچک به نام اکسل را که توسط جیوجیارو طراحی شده بود با قیمت پایین 5000 دلار به بازار عرضه کرد. در آن زمان آمریکایی‌ها حتی نمی‌توانستند نام هیوندای را درست تلفظ کنند. اما پس از سی سال این خودروساز نوپای کره ای نه تنها برند لوکسی را تاسیس کرده است بلکه رقیبی برای بی ام و سری 3 آفریده است که بهتر از ژاپنی هایی خواهد بود که در این زمینه تلاش های زیادی را کرده اند.این خودرو جنسیس G70 می باشد که باورش بسیار سخت است.

جنسیس G70

برند جنسیس دو سال پیس با معرفی سدان لوکس G90 به جهانیان معرفی شد. این خودرو قصد داشت وارد رقابت با بزرگان این سگمنت نظیر بی ام و سری 7 و مرسدس کلاس S شود.ولی با وجود این بزرگان عملا جنسیس G90 حرفی برای گفتن نداشت. ولی حالا G70 به بخشی پایین‌تر یعنی سگمنت سدان‌های کامپکت لوکس و اسپرت وارد شده است یعنی کلاسی که مدت‌ها است معیار آن در اختیار ب‌ام‌و سری 3 قرار دارد.البته طی دهه گذشته بی ام وسری 3 جایگاهش را در سطح جهان از دست داده و توسط خودروهای مختلفی از قبیل ،جگوار کادیلاک ، آئودی و آلفارومئویی که سال گذشته برنده جایزه کالیپر طلایی موتورترند شد به چالش کشیده شده است .

جنسیس G70

اما درست است که بی ام و سری 3 گاهی میدان را به رقیبان تازه نفس خود واگذار نموده است اما همچنان هر شرکتی می خواهد به این بخش ورود کند رویایی رقابت با سری 3 را در سر می پروراند.جنسیس هم با گردآوری جمعی از مهندسان خبره موفق به طراحی یک سدان اسپرت و جذاب با نام G70 شد که می تواند هر خریداری را وسوسه کند. یکی از داوران در مورد G70 می‌گوید نکتهٔ قابل‌توجه در رابطه با این سدان کره‌ای این است که هیوندای کاری که تویوتا، نیسان، هوندا و جنرال موتورز در انجام آن شکست خوردند یعنی ساخت رقیبی شایسته برای ب‌ام‌و سری 3 را انجام داده است.

جنسیس G70

جنسیس G70 از نظر پلت فرم با کیا استینگری یکسان است که در رقابت های سال گذشته جزو فینالیست ها بود اما دو ضعف برزگ باعث رسیدن به موفقیت این خودرو گردید.ضعف اول استنیگر به نمای داخلی کابین باز می گردد که بسیار شبیه به دیکر محصولات کیا بود.اما دومین ضعف مربوط به سیستم تعلیق این خودرو بود که مناسب یک سدان اسپرت نبود. برای G70 همان پیشرانهٔ 3.3 لیتری توئین توربوی استینگر هم قابل سفارش است. این موتور با 370 اسب بخار قدرت، نسخهٔ دیفرانسیل عقب G70 را ظرف 4.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند درحالی‌که نسخهٔ چهارچرخ محرک به دلیل وزن بیشتر، برای این کار به 4.8 ثانیه زمان نیاز دارد. این سدان کره‌ای مسافت 400 متر را هم ظرف 13.2 ثانیه طی می‌کند.

جنسیس G70

جنسیس با عرضه این خودرو نشان داده که به چه روشی باید به این سگمنت شلوغ وارد شد. دقیقا همان روشی که لکسوس در دهه 80 میلادی بکار گرفته و مدل لوکس LS400 بعنوان اولین محصول خود به بازار عرضه کرد. در دنیای فوق‌العاده رقابتی امروزی نیز برخی برندها مثل لینکلن کاملاً احیا شده‌اند زیرا شرکت‌های مادر آن‌ها با شناسایی تهدیدها و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، آن‌ها را از نو متولد کرده‌اند. برندهای دیگر نظیر آلمانی ها هم تکامل یافته اند اما قطعا بسیاری از برند منقرض خواهند شد.در نهایت باید گفت جنسیس اگر بتواند کراس اوور های شبیه به G70 را به سبد محصولات بیافزاید مطمئنا می تواند در بین برندهای لوکس موفق شود.

جنسیس G70

user-img

نویسنده :

میلاد حسینی

comments 0 1397/9/13
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط