icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین انتشار تصاویر غیررسمی کیا تلوراید، جانشین برحق موهاوی

انتشار تصاویر غیررسمی کیا تلوراید، جانشین برحق موهاوی

comments 0 1397/6/15

 

 کیا مدتهاست که تولید کیا موهاوی را بعنوان یک شاسی بلند فول سایز متوقف کرده و دیگر در این سگمنت جذاب خودرویی را در سبد محصولات خود برای عرضه ندارد . از همین رو در سال 2016 و در نمایشگاه خودروی دیترویت از کانسپتی جذاب با نام تلوراید رونمایی کرد .لذا انتظار می رفت با استقبالی که از این خودرو صورت گرفته نسخه تولید آن در آینده نه چندان دور جانشین کیا موهاوی شود.

حالا هم به تازگی  تصاویر جاسوسی از تلوراید نسخه تولیدی به بیرون درز کرده که نشان می دهد مطابق انتظار کیا درصدد عرضه این شاسی بلند جذاب به بازار می باشد.از آنجا که خودروی موجود در تصاویر از پوشش استتار استفاده نکرده است می توان بطور کامل جزئیات طراحی آن را مورد بررسی قرار داد.

کیا تلوراید

اولین نکته ای که مشخص شده است تلوراید نهایی تغییرات گسترده ای را نسبت به نسخه کانسپت خود تجربه کرده اما همچنان به اصول طراحی اولیه آن وفادار مانده است.در زمانی که موهاوی به بازار عرضه شده شباهت بیش از حد نمای ظاهری خودرو به شاسی بلند های آمریکایی کاملا مشهود بود و همین امر موجب گردید که موهاوی بعنوان اولین تجربه کیا در سگمنت شاسی بلند های فول سایز با موفقیت همراه شود. از همین رو شاهد هستیم که تلوراید نیز با برخوداری از چراغهای عمودی و جلو پنجره عریض که کاملا مشابه به شاسی بلند مشهور جی ام سی یوکان است ،همان راه موهاوی را در پیش خواهد گرفت.البته نمی توان انگ کپی کاری را به کیا وارد کرد چرا که المان های منحصر بفردی نظیر سپر ها و ورودی های هوای عمودی در پیشانی خودرو کاملا متناسب طراحی شده است.

کیا تلوراید

در نمای جانبی برخلاف نمای جلوی خودرو کمترین تغییر نسبت به نسخه کانسپت اعمال شده و در حقیقت نمای جانبی خودرو دقیقا مانند تلوراید کانسپت طراحی شده است. اما یک تغییر اساسی به وقوع پیوسته که از قبل هم قابل پیش بینی بود. در نسخه کانسپت درهای بصورت خود کشی باز می شدند در حالی که در نسخه نهایی نحوه باز شدن درب ها کاملا معمولی است.

کیا تلوراید

چراغ های عقب خودرو هم کاملا به مانند نسخه کانسپت طراحی شده اما درب صندوق عقب بصورت قابل محسوسی تغییر کرده است. همچنین سپر نسخه نهایی کاملا تغییر کرده و متناسب با یک خودروی تولید شده است اما دیگر از خروجی های دوگانه جذاب و اسپرت نسخه کانسپت خبری نیست.

کیا تلوراید

در تصاویر منتشر شده ،عکاس موفق به ثبت تصویر از کابین تلوراید نشده است اما با توجه به نسخه کانسپت انتظار می رود که کابین نسخه نهایی هماننده محصولات مردسدس بنز از یک صفحه نمایش یک تکه و داشبوردی ساده اما لوکس و جذاب تشکیل شده باشد.

همانند کابین خودرو اطلاعاتی از پلت فرم تلوراید نسخه نهایی اطلاعی در دست نیست. نسخه کانسپت این خودرو بر روی پلت فرم اطلاح شده سورنتو سوار شده بود اما مقامات کیا احتمال استفاده از پلت فرم کیا k900 برای نسخه نهایی تلوراید را رد نکرده اند.اگر شاسی بلند جدید کیا بر روی این پلت فرم بنا شود باید انتظار یک پیشرانه v6 تویین توربو با بیشنه قدرت 370 اسب بخار و حداکثر گشتاور 510 نیوتن متر را داشته باشیم.

کیا تلوراید

اما در این بین یک احتمال دیگر هم وجود دارد. هیوندای هم به مانند کیا مدتهاست که تولید ix55 را متوقف کرده و به تازگی جانشین این خودرو را با نام پالیسید معرفی کرده که از پلت فرم جدیدی بهره می برد .از همین رو این احتمال وجود دارد که تلوراید از این پلت فرم جدید استفاده نماید . در هر صورت بر اساس نشانه های موجود زمان رونمایی تلوراید در اوایل سال 2019 پیش بینی می گردد و برای اطلاعات بیشتر باید تا آن زمان منتظر ماند.

 

اینستاگرام پردیس خودرو  برای اطلاع از جدیدترین اخبار روز خودرو ایران و جهان و همچنین مشاهده ویدئو های جذاب اینستاگرام "یک و دو" را دنبال کنید

 

تلگرام پردیس خودروبرای اطلاع از قیمت روز خودرو ،جدیدترین شرایط فروش و اطلاع از اخرین اخبار ما را در تلگرام دنبال نماید.

 

user-img

نویسنده :

سالار

comments 0 1397/6/15
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط