icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین ورود BX3 جدیدترین کراس اوور بورگوارد به بازار

ورود BX3 جدیدترین کراس اوور بورگوارد به بازار

comments 0 1398/10/3

بورگوارد که برند آلمانی الاصلی است و خط تولید آن در چین قرار دارد، BX3 جدیدترین کراس اوور خود را آماده ورود به بازار چین نموده است. این محصول جدید ،کوچکترین عضو خانواده بورگوارد بوده که برای رقابت در سگمنت کراس اوور های ساب کامپکت عرضه خواهد شد.

بورگوارد برندی آلمانی بود که به دلیل ورشکستگی سال‌ها خبری از آن نبود اما چند سال پیش چینی‌ها سهام آن‌را خریدند و سپس چندین بار دست‌به‌دست شد اما حالا شرکت‌های فوتون و شنژو سهام‌داران اصلی آن هستند که اولی تولیدکنندهٔ وسایل نقلیهٔ تجاری و دومی یک شرکت اجارهٔ آنلاین خودرو است. بورگوارد پس از احیاء توسط چینی‌ها اقدام به توسعه و معرفی چند کراس‌اوور مختلف نمود و حالا جدیدترین و کوچک‌ترین کراس‌اوور آن که BX3 نام دارد، آمادهٔ عرضه به بازار چین است.

اولین اطلاعات از BX3 در اوایل ماه می سال 2018 اعلام شد اما به دلیل تغییرات داخلی بورگوارد، برنامه‌های توسعه و عرضهٔ این خودرو بارها به تعویق افتاد. این کراس‌اوور کوچک در ظاهر از طراحی خانوادگی بورگوارد بهره می‌برد و در اینجا هم همان چراغ‌های جلوی تیز دیده می‌شود که به جلوپنجرهٔ چندضلعی با خطوط عمودی متصل شده است. چراغ‌های عقب خودرو هم بسیار به مدل بزرگ‌تر BX5 شبیه هستند شکلی ساده دارند.

برای BX3 اما در بیرون طرح دورنگ مثل نارنجی و سفید، نارنجی و سفید و مشکی و قرمز در نظر گرفته شده تا حال و هوای جوان‌پسند آن تقویت گردد. در همین حال، رینگ‌های پنج پرهٔ دوبل مشکی‌رنگ هم بر جذابیت ظاهری خودرو افزوده‌اند. BX3 با 4,410 میلی‌متر طول، 1,828 میلی‌متر عرض و 1,670 میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اووری جمع‌وجور است. فاصلهٔ محوری این خودرو هم برابر با 2,560 میلی‌متر است.

BX3 در داخل از نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با طرح شناور برخوردار است که از BX5 به ارث برده است. زیر این نمایشگر هم دریچه‌های تهویهٔ افقی جای گرفته‌اند. روی کنسول مرکزی خودرو کنترل‌کنندهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، دو نگه‌دارندهٔ لیوان و دکمهٔ ترمزدستی الکترونیکی به چشم می‌خورد درحالی‌که روی داشبورد هم دکمهٔ استارت دیده می‌شود.


بورگوارد برای این کراس‌اوور کوچک یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را در نظر گرفته است که 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو امکان انتخاب از بین گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک وجود دارد. بورگوارد BX3 در چهار تیپ مختلف با قیمتی از 96,800 یوآن معادل 13,800 دلار تا 130,800 یوآن معادل 18,700 دلار در بازار چین عرضه خواهد شد.

برچسب ها:

بورگوارد
user-img

نویسنده :

میلاد حسینی

comments 0 1398/10/3
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط