icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین چانگان C75 نسل جدید معرفی شد

چانگان C75 نسل جدید معرفی شد

comments 0 1397/12/29

برند چینی چانگان که در کشور ما با مدل CS35 شناخته شده است از سال گذشته در پی بروزرسانی محصولات بلند قامت خود است. این شرکت پس از عرضه نسل جدید CS35 و فیس‌لیفت CS15 کراس اوور کوپه CS85 را معرفی کرد.این روند چانگان نیز در سال جاری ادامه یافت بطوریکه نسخه فیس لیفت پرچم دار خود یعنی CS95 را نیز رونمایی کرد و حالا هم نیز نوبت به معرفی نسل جدید CS75  رسیده است.بر اساس اطلاعات موجود CS75 جدید بر روی پلت فرم CS85 توسعه یافته است.

نسل جدید این کراس اوور چینی با نام CS75  پلاس شناخته خواهد شد و از نظر ظاهری با توجه به زبان طراحی جدیدی شکل داده شده بطوریکه با نسل قبلی بسیار متفاوت شده است.در پیشانی خودرو چراغهای باریک و جذابی وجود دارد که توسط دی لایت های LED باریکی به یکدیگر متصل شده است. در زیر این نوار LED نیز جلوپنجرهٔ X شکل و سپر تهاجمی به چشم می‌خورد.

این خودرو در دو مدل استاندارد و مدل S عرضه شده که نسخه S کمی اسپرت و تهاجمی تر است. جلوپنجره در نسخهٔ استاندارد دارای نوارهای کرومی افقی است درحالی‌که جلوپنجرهٔ نسخهٔ S به رنگ مشکی بوده و حرف قرمزرنگ S نیز درون آن دیده می‌شود.همچنین مدل S دارای سپری متفاوت با ورودی های هوای بزرگ و خطوط قرمز رنگ می باشد.

در نمای جانبی CS75 پلاس پختگی بیشتری دیده می شود و خط کمربند شانه ای و همچنین خط پنجره بطور موازی تا انتها بدن کشیده شده است.استفاده سخاوتمندانه از کروم بر روی قسمت های نظیر اطراف پنجره‌ها، زه پایینی درها و تریم روی گلگیرهای جلو به زیبایی صورت گرفته است. البته در نسخه S زه پایینی درها و تریم روی گلگیرهای جلو با رنگ قرمز تزیین شده است. در این قسمت رینگ‌های آلیاژی دورنگ با طراحی جذاب نیز جلب‌توجه می‌کنند.

 در نمای عقب بیش از هر چیز چراغهای LED بومرنگ شکل عقب خود نمایی می کند در گوشه بدنه به دو قسمت تقسیم شده است. اسپویلر بزرگ و خروجی های اگروز طرفین سپر از دیگر مشخصه های این کراس اوور چینی محسوب می گردد.بطور کلی باید گفت طراحی ظاهری CS75 چشمگیر و بسیار شبیه به محصولات روز کره ای و ژاپنی گردیده است که نشان از پیشرفت خیره کننده چینی ها دارد.

این کراس اوور میان ساز چانگان به همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ برادر کوپه‌اش یعنی CS85 مجهز خواهد بود. این موتور 233 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد که برای انتقال این نیرو یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت آیسن در نظر گرفته شده است.این خودرو به احتمال زیاد نظیر CS85 بصورت سفارشی به سامانه چهار چرخ متحرک مجهز خواهد شد.چانگان اعلام کرده است که کراس اوور جدید خود در سال جاری وارد بازار های چین خواهد شد.

قابل ذکر است سایپا در دو سال اخیر و در نمایشگاه های مختلف نسل فعلی این خودرو را به نمایش گذاشت اما هیچگاه در خصوص عرضه آن صحبتی به میان نیاورد.

برچسب ها:

چانگانCHANGAN
user-img

نویسنده :

میلاد حسینی

comments 0 1397/12/29
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط