icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین کراس اوور کوپه رنو آرکانا معرفی شد

کراس اوور کوپه رنو آرکانا معرفی شد

comments 0 1398/3/6

چند روز پیش، رنو فرانسه از یک کراس اوور کوپه با نام آرکانا برای بازار روسیه رونمایی کرد. این خودرو جذاب می تواند از نظر ظاهری رقیب جدیدی برای بی ام و X4 و مرسدس بنز GLC در بازار روسیه محسوب گردد. نکته قابل توجه این محصول جدید رنو قیمت 22 هزار دلاری آن است که کاملا مزیت رقابتی آن را افزایش خواهد داشد.

رنو برای عرضه این محصول ،سال گذشته در جریان نمایشگاه خودروی روسیه از نسخه مفهومی آرکانا رونمایی کرد. هر چند که این خودرو از لحاظ فنی بعنوان یک مفهومی رونمایی شده بود اما با نسخه تولیدی تفاوت زیادی نداشت. حالا با گذشت یکسال نسخه تولید آرکانا بصورت رسمی معرفی شده است.البته این فرانسوی کوپه در ابتدا به بازار روسیه وارد خواهد شد و سپس در دیگر نقاط جهان عرضه خواهد شد.

آرکانا در ظاهر خود از جدیدترین زبان طراحی رنو بهره می برد از این رو در نمای جلویی بسیار شبیه کولئوس است. همچنین این خودرو تفاوت چندان با نسخه مفهومی سال گذشته ندارد و تنها کمی طراحی جلو پنجره آن تغییر کرده و خروجی های دوگانه اگزوز حذف شده است.

اگر به‌طور مجازی در داخل کابین قدم بگذارید با ترکیبی از طراحی قطعاتی روبه‌رو خواهید شد که در سایر مدل‌های رنو و داچیا دیده می‌شوند. بسته به تیپ انتخابی، تجهیزات استاندارد شامل صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی در کنسول مرکزی، تهویه خودکار، صندلی‌های گرم‌شونده، حسگرهای پارکینگ و غیره می‌شود. کابین می‌تواند به‌راحتی تا پنج سرنشین را در خود جا دهد؛ درحالی‌که حجم فضای بار به ۵۰۸ لیتر و هنگام خواباندن صندلی‌ها تا ۱،۳۳۳ لیتر افزایش می‌یابد.

رنو برای این کراس‌اوور کوپه تجهیزاتی مثل صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی با کارپلی و اندروید اتو، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پریمیوم Bose، کنترل تهویهٔ یک منطقه‌ای و گرم‌کن صندلی‌ها را در نظر گرفته که البته برخی از این تجهیزات در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شوند. سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ این ماشین نیز شامل دوربین دید 360 درجه، پایش نقاط کور، سنسورهای پارک و… می‌شود.

در زیر درب موتور رنو آرکانا ،پیشرانه 1.3 لیتری توربویی قرار دارد که 150 اسب بخار قدرت را در اختیار چرخها قرار می دهد. این پیشرانه با همکاری دایلمر توسعه داده شده است.وظیفه انتقال قدرت در این خودرو بر عهده جعبه دنده CVT X-Tronic  خواهد بود. رنو اعلام کرده علاوه بر پیشرانه فوق ،موتور 1.6 لیتری 115 اسب بخاری نیز در دسترس است.

آرکانا بصورت استاندارد فقط نیرو را در محور جلو دریافت خواهد کرد اما سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند نیز در دسترس است. این سیستم کاملاً هوشمند بوده و از سه حالت مختلف شامل 2WD، Auto و Lock برخوردار است. در این خودرو همچنین سه حالت رانندگی Sport، Eco و MySense هم تعبیه شده است.  رنو وعده داده این محصول جدید خود دینامیک محصولات سدان را در کنار شخصیت جسورانه کراس اوور هار ارائه دهد.قابل ذکر است 55 درصد قطعات شاسی آرکانا نسبت به دیگر محصولات بلند قامت رنو جدید است.

فروش آرکانا از تابستان سال جاری  آغاز خواهد شد اما رنو پیش از عرضه رسمی این خودرو ،نسخه Edition One  را برای فروش آماده کرده که از امکانات بیشتری نظیر چراغ‌های جلو و عقب LED، تزئینات اضافی کروم برای طراحی بیرونی و رینگ‌های ۱۷ اینچی منحصربفرد دورنگ سود می برد. قیمت آرکانا Edition One در روسیه از 1,419,990 روبل معادل 22 هزار دلار برای نسخهٔ دیفرانسیل جلو و 1,499,990 روبل معادل 23,300 دلار برای نسخهٔ چهارچرخ محرک آغاز می‌شود.

user-img

نویسنده :

سالار

comments 0 1398/3/6
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط