icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو معرفی ساینا الکتریکی در نمایشگاه خودروی تهران 97

معرفی ساینا الکتریکی در نمایشگاه خودروی تهران 97

سایپا در نمایشگاه خودروی تهران 97 برای اولین بار ساینا برقی را به نمایش عمومی گذاشت.

پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-شتاب روز افزون برند های معتبر جهانی و حتی خودروسازان چینی به سمت الکرتیکی کردن محصولات خود با سرعت بیشتری در حال جریان است. اما در ایران تاکنون به دلایلی از قبیل ارزان بودن قیمت سوخت ،آماده نبودن زیر ساخت های شارژ و غیره این امر جدی گرفته نشده است . همین امر موجب گردیده که نه خودروسازان علاقه به ورود به بخش دارند و نه وارد کنندگان توانسته اند اینگونه خودرو ها به بازار عرضه نمایند.

ساینا برقی

سایپا و ایران خودرو تلاشی هر چند جزیی در این خصوص انجام داده اند که ساینا برقی حاصل همین تلاش است. این خودرو که از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه بنزینی ندارد به پیشرانه الکتریکی مجهز شده است و خبری از پیشرانه های سنتی درون سوز در این خودرو نیست.موتور الکتریک فوق حدود 90 اسب بخار تامین می کند و انرژی خود را باتری های 28 کیلو وات ساعتی تامین می کند سایپا ادعا می کند ساینا با این پکیج باتری ها قادر خواهد بود که 200 کیلومتر را با یکبار شارژ بپیماید. اما مشخص نیست این آزمایش سایپا تحت کدام استاندارد انجام شده است. قابل ذکر هنوز هم در میزان پیشمایش خودروهای نظیر تسلا و غیره حرف و حدیث های بسیار است و در نتیجه نمی توان به این ادعای سایپا اعتماد کرد.

ساینا برقی

باتری های ساینا الکتریکی با شارژر های خانگی در 4 ساعت شارژ می گردد اما در صورت مهیا بودن شارژر های صنعتی در 40 تا حدود 80 درصد تکمیل ظرفیت خواهد شد.در خصوص عملکرد فنی آن نیز اعلام شده که این خودرو از حداکثر سرعت 130 کیلومتر در ساعت بهره می برد و می تواند ظرف مدت زمان 12 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

ساینا برقی

با ورد به کابین این خودرو از نبود اهرم تعویض دنده تعجب خواهید کرد. البته این امر در خودروهای الکتریکی مرسوم است چرا که اینگونه خودروها فقط دارای یک دنده جلو یک دنده عقب هستند و سایپا برای این منظور جعبه کلیدی را در کنسول میانی تعبیه کرده است. همچنین پنل پشت فرمان ساینا الکتریکی کاملا دیجیتالی بوده و دارای گرافیک جذابی است.

با باز کردن درب موتور مشاهده خواهید کرد که زاپاس در این قسمت تعبیه شده است چرا که این خودرو عملا پیشرانه در جلوی خودرو ندارد و فضای خالی بوجود آمده ،توسط مهندسان سایپا برای محل تعبیه زاپاس در نظر گرفته شده است.

ساینا برقی

در نهایت باید گفت که این خودرو با همکاری دانشگاه خواجه نصیر طراحی و تولید شده اما سایپا به این زودی قصد تولید این خودرو ندارد.

در ادامه توجه شما را به ویدئوی معرفی اجمالی این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران جلب می کنیم.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب