icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو جزییات واردات خودرو در سه ماهه اول امسال

جزییات واردات خودرو در سه ماهه اول امسال

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۴۱ دستگاه خودرو به ارزش ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار وارد کشور شده و تعداد ۷۶۸ دستگاه خودرو به ارزش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در حال انجام تشریفات ترخیص هستند.

سه شنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-بر اساس آمار و اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سه ماهه اول سال 1402 تعداد 241 دستگاه خودرو به ارزش 5 میلیون و 600 هزار دلار وارد کشور شده است .

بر این اساس عمده خودروهای وارداتی در این مدت شامل آمبولانس و عمده ترین برند خودروهای سواری متعلق به برند زوتی (ZOTYE) ، چانگان و بنز (آمبولانس)  بوده است.

گمرک ایران همچنین در خصوص خودروهای در جریان تشریفات ترخیص به ایلنا اعلام کرد : از اول بهمن ماه 1401 تا 31 خرداد ماه 1402 بر اساس آخرین اطلاعات استخراج شده از سامانه آمار تجارت خارجی سازمان ، تعداد 768 دستگاه خودرو به ارزش 12 میلیون و 500 هزار دلار به دلیل عدم دریافت مجوزهای ترخیص ، عدم صدور کد رهگیری بانک و یا عدم پرداخت حقوق ورودی در حال انجام تشریفات ترخیص هستند.

همچنین عمده خودروهای سواری در جریان تشریفات ترخیص طی مدت مورد بررسی متعلق به گمرکات شهید باهنر بندرعباس ، غرب تهران و گمرک تهران هستند که به ترتیب سهم هر یک از گمرکات یاد شده   48 ، 30 و 7  درصد از ارزش دلاری خودرو ها است.

برچسب ها:

واردات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب