icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو موسسه استاندارد خودروهای صفر وارداتی را معطل واردات چه خودرویی نگه داشته است؟

موسسه استاندارد خودروهای صفر وارداتی را معطل واردات چه خودرویی نگه داشته است؟

ماههاست از وعده دولت رییسی برای واردات خودرو گذشته است و تا روز شنبه هفتم مرداد ۱۴۰۲ دولت رییسی موفق به شماره گذاری و تحویل یک دستگاه خودرو صفر وارداتی نشده است.

شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-تلاش های بی سابقه مجلس هم برای حل مشکل هفت خوان موسسه استاندارد برای تایید خودروهای روز دنیا در موسسه استاندارد به جایی نرسیده است. سوال های بی شماری برای عموم مردم پیش آمده که چطور می شود کمتر از یک هفته آیین نامه اجرایی واردات خودرو دست دوم تصویب و ابلاغ می شود اما موسسه استاندارد بعد از شش، هفت و شاید هشت ماه از شروع عملیات درخواست تایید استاندارد برخی برندهای بین المللی عاجز مانده است.

برای تایید استاندارد بسیاری از برندهای تولید شده در چین  چالش هایی وجود داشته و خواهد داشت ولی برندهای روز دنیا که در بازارهای اروپایی و آمریکای شمالی در حال تردد هستند شبهاتی برای افکار عمومی پدید آورده است و علیرغم پیگیری های فراوان مجلس هم تا کنون شاهد شماره گذاری و ورود خودروهای وارداتی به خیابان های کشور نیستیم. درحالی شاهد شتاب تصمیم گیری و تصویب و ابلاغ خودروهای دست دوم هستیم که وعده مجلسیان برای عرضه خودروهای وارداتی دست دوم در اول شهریور چندان دور از ذهن نیست ولی وقتی مصوب شدن استاندارد خودروهای صفر دنیا بیش از شش ماه به طول انجامیده، واردکنندگان خودرو دست دوم با چه مکانیزمی مجوز استاندارد و محیط زیست و شماره گذاری تا شهریور را اخذ خواهند کرد؟

متولیان واردات خودرو دست دوم تا به امروز همه درها را گشوده اند و فقط دو مرحله تخصیص ارز  و استاندارد را پیش رو دارند. آنها که از این همه موانع غیر قابل باور عبور کرده اند گذر از این دو مرحله برایشان مثل آب خوردن است. اگر به سرعت  از بانک مرکزی و استاندارد عبور کنند این دو نهاد مستقل با مسئولیت حاکمیتی جواب افکار عمومی را چگونه خواهند داد؟  مخصوصا موسسه استاندارد که سرسوزنی از استقلال خود در تایید خودروهای داخلی و وارداتی صفر عبور نکرده و رو در روی دولت و مجلس سخت ایستاده آیا در برابر سیل باورنکردنی واردات خودر و دست دوم خواهد ایستاد. زمزمه اینکه در اوج نداری با پول یک خودرو صفر وارداتی می شود سه خودرو دست دوم معادل یک خودرو صفر وارد کرد بسیار شنیده می شود.

برچسب ها:

واردات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب