icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو واردات خودرو فقط برای پنج درصد متقاضیان

واردات خودرو فقط برای پنج درصد متقاضیان

بعد از هیاهوی زیاد برای قانونی شدن واردات خودرو در یک سال اخیر، از ۳۳ هزار ثبت نامی فقط برای هزار و ۶۰۰ نفر یعنی برای پنج درصد متقاضیان! خودرو وارد شده است.

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-قرار بود خودرو‌های وارداتی به متقاضیانی که ثبت نام آن‌ها اسفند 1401 بود، سه ماهه تحویل داده شود، اما حالا با گذشت پنج ماه خبری از تحویل این خودرو‌ها نیست. آنطور که آقای رضوانی فر رئیس کل گمرک گفته، تاکنون هزار و 600 خودرو اظهار شده و این یعنی از 33 هزار متقاضی فقط برای پنج درصد متقاضیان خودرو ثبت سفارش شده است.

 ضیغمی مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت گفته بود متقاضیان برای شرکت در این طرح، باید 500 میلیون تومان مسدود کنند و قرار بود این خودرو‌ها سه ماهه تحویل مشتریان شود، اما حالا بعد از گذشت پنج ماه از زمان ثبت نام، خبری از تحویل این خودرو‌ها نیست.

مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو می‌گوید: در این طرح 33 هزار نفر ثبت نام کردند، تاکنون هزار و 108 متقاضی خودرو مطلع شده‌اند که خودرویشان چانگان است و شرکت سایپا باید پیامک واریز وجه برایشان ارسال می‌کرد، اما برای بقیه که 31 هزار و 892 نفر هستند پیامکی ارسال نشده و در سامانه مشخص نشده چه خودرویی ثبت نام کرده اند.

این در حالیست که آقای اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در بازدید از گمرک غرب تهران اعلام کرد: بررسی ملاحظات استانداردی مربوط به خودرو‌های وارداتی در گمرکات، حداکثر 24 ساعت انجام می‌شود.

وی افزود: خودرو‌های وارداتی انبار شده در گمرک، مشکلی از نظر ملاحظات استاندارد ندارند و استاندارد این خودرو‌ها از مبدا مورد تایید قرار گرفته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: بیشتر خودرو‌های انبار شده به دلیل کم کاری واردکنندگان و دریافت نکردن گواهی تطبیق از سوی واردکننده، در گمرک باقی مانده است.

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، گفت: ثبت سفارش‌های مرتبط با خودرو‌های وارداتی با نشان‌های تجاری (برند‌های) مختلف انجام شده و با رفع موانع در حوزه استاندارد، خودروسازان توانستند مجوز‌های لازم را بگیرند پیش بینی می‌شود روند واردات سرعت بگیرد.

محمد تیموری گفت: 2 نشان تجاری (برند) و سه مدل خودرو چانگان اکنون در شرکت سایپا موجود است که برای قشر متوسط به پایین در نظر گرفته شده است از هفته آینده شماره گذاری این خودرو‌ها شروع می‌شود و بعد از شماره گذاری تحویل مشتریان خواهد شد.

وی گفت: خودرو‌های ثبت نامی در سامانه یکپارچه فروش خودرو طبق روال در حال تحویل به مشتریان است و گزارشی در خصوص تحویل ندادن خودرو به مشتریان به ما ارسال نشده است، در صورتی که تحویل با مشکل باشد آن را بررسی خواهیم کرد.

برچسب ها:

واردات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب