icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آغاز صادرات محصولات کرمان موتور به کشور عراق، جک J4 در راه بازار عراق

آغاز صادرات محصولات کرمان موتور به کشور عراق، جک J4 در راه بازار عراق

کرمان موتور به ‌عنوان نخستین شرکت خصوصی خودروسازی ایران، صادرات محصولات تولیدی خود را با صدور خودروی جی J4 به کشور عراق آغاز کرد و اولین محموله صادراتی این خودرو در هفته گذشته به مقصد شهر بغداد ارسال شد.

 

یکشنبه ۰۴ تیر ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور، با اعلام این خبر گفت: کشور عراق، مقصد اول کرمان موتور برای صادرات و کشورهای روسیه، کشورهای مستقل مشترک المنافع و شمال آفریقا مقصدهای بعدی خواهند بود. خودروی J4 نخستین خودرویی است که از محصولات شرکت کرمان موتور به عراق صادر می‌شود.

صادرات خودرو توسط شرکت کرمان موتور، را باید یک دستاورد قابل توجه برای بخش خصوصی صنعت خودروسازی ایران تلقی کرد زیرا به رغم وجود رقابت شدید با برندهای خارجی و تحریم های اقتصادی، این امر با همیاری و پشتکار شبانه روزی در این مجموعه و به پشتوانه توانمندی های صنعت قطعه سازی کشور به ثمر رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری چهار هزار دستگاه شامل عمدتا محصول J4 به همراه سایر خودروها به کشورهای مختلف صادر خواهد شد، اظهار داشت: خودروی J4 با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و با رعایت استانداردهای کیفیت و ایمنی بالا، طراحی و تولید شده است و به ‌راحتی می‌تواند نیازهای مشتریان کشورهای منطقه را برآورده کند.

وی با اشاره به برنامه تولید اولین خودرو ملی بخش خصوصی در آینده‌ نزدیک توسط شرکت کرمان موتور، تاکید کرد که برنامه ریزی برای صادرات این خودرو از اولویت‌های کرمان موتور است و پس از عراق، صادرات خودرو به سه مقصد صادراتی دیگر در منطقه طی ماه های آینده عملیاتی خواهد شد.

به گفته فیروزی، کرمان موتور قصد دارد با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی، برنامه‌های صادراتی خود را گسترش داده و با ارائه محصولات باکیفیت در بازارهای جهانی حضور یابد و از این طریق، به توسعه صنعت خودرو در کشورمان کمک کنیم.

مدیرعامل کرمان موتور، سرمایه‌گذاری قابل‌توجه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی و تطبیق با استانداردهای بین‌المللی را در راستای تحقق اهداف عالیه این مجموعه در افق ۱۴۰۵ و رشد شرکت عنوان کرد و افزود: پلتفرم خودروی J4 متعلق به شرکت کرمان موتور است و هم اکنون با 70 درصد داخلی سازی و با همکاری با 120 قطعه ساز تراز اول داخلی به تولید می رسد.

وی در ادامه رویکرد شرکت کرمان موتور را خلق برند ملی خودرو در بازارهای بین‌المللی، کسب سهم بازار بیشتر برای خودرو ایرانی در بازار جهانی، ارزآوری به کشور و افزایش نرخ رشد ایجاد اشتغال ذکر و اظهار کرد: تلاش برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی و ارائه محصولات باکیفیت و قابل‌ رقابت با دیگر کشورها، امری حیاتی است که می‌تواند به توسعه صادرات خودرو کمک کند. برای این منظور، شرکت‌های خودروسازی باید به پیشرفت فناوری، بهبود فرآیندها، دستیابی به استانداردهای روز دنیا و تحقیق و توسعه تمرکز کنند.

مدیرعامل کرمان موتور درباره اهداف و برنامه‌های آتی شرکت در زمینه صادرات خودرو نیز گفت: اهداف آینده شرکت کرمان موتور در زمینه صادرات خودروها شامل افزایش حجم صادرات به کشورهای جدید و توسعه بازارهای صادراتی، افزایش توان رقابتی خودروهای تولیدی ایرانی، بهبود کیفیت و تکنولوژی خودروهای تولیدی و افزایش توان تولید است.

فیروزی در پایان با تاکید بر اینکه کرمان موتور صادرات خودروهای خود را با J4 به عنوان پرتیراژترین محصول این شرکت آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات خودروهای ایرانی، شرکت کرمان موتور به دنبال ایجاد روابط تجاری بلندمدت با شرکت‌های بین‌المللی و توسعه همکاری‌های فنی و تکنولوژیک با آن‌ها است.

بنابراین گزارش، انتظار می‌رود صادرات J4، به عراق، روسیه و دیگر کشورها بستر مناسبی را برای صادرات بیشتر خودروهای این شرکت و دیگر خودروسازان ایرانی فراهم کند.

به رغم برخی مشکلات پیش روی صنعت خودروسازی ایران، موفقیت کرمان موتور در صادرات نشان‌دهنده تاب‌آوری و توان رقابتی بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی ایران در بازارهای جهانی است.

یادآورمی شود که محصول J4 بیش از ۷۰ درصد داخلی سازی شده و خودروی سواری صندوق دار متوسط، مقرون به صرفه و بروز است.

برچسب ها:

صادرات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب