icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا برخی از کارشناسان خودرویی جزئی از مافیا خودرو هستند؟

آیا برخی از کارشناسان خودرویی جزئی از مافیا خودرو هستند؟

چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اقدامی شجاعانه اقدام به افشای فساد پرونده های طراحی سمند و پژو 206 صندوقدار نمود و از هزینه های میلیاردی سخن به میان آورد که از جیب مردم صرف توسعه این محصولات غیر استاندارد و قدیمی شده است . در این میان برخی از کارشناسان و رسانه های خودرویی و غیر خودرویی به جای پرداختن به موضع اصلی که فساد در مجموعه ایران خودرو می باشد ،نماینده مردم را به باد انتقاد گرفته و افشا کننده  این فساد را مورد سرزنش قرار دادند. اما سئوال این است که چرا برخی  از کارشناسان و رسانه های که وظیفه اصلی آنها احقاق حقوق مردم و پیگری مطالبات آنها است آب در آسیاب عده خاص می ریزند؟

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-داستان از آنجایی آغاز شد که بهرام پارسایی در قامت سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس عنوان نمود ایران خودرو جهت طراحی تنها یک صندوق برای 206 مبلغ 250 میلیون دلار ارز دولتی معادل 3000 میلیارد تومان امروز و جهت طراحی سمند معادل 3500 میلیارد تومان امروز هزینه صرف نموده است.اعلام این اعداد و ارقام باعث گردید که مردم بعنوان مطالبه کننده اصلی متوجه شوند که خودروساز بزرگ کشور که سالهاست بازار خودروی کشور را جهت انحصار خود به اسارت گرفته است، با پولهای بین المال چگونه در جهت منافع خود قدم بر می دارد. جهت تفهیم بهتر است بدانیم با این مبالغ براحتی می توان خطوط تولید مدرنترین خودروهای روز دنیا را در کشور راه اندازی نمود یا جهت مقایسه باید گفت بودجه کل نظامی ایران عددی معادل 10 هزار میلیارد تومان است بعبارتی برای تولید یک صندوق ناقابل معادل یک سوم بودجه نظامی کشور در یک سال، هزینه شده است.

با انتشار این خبر واکنش های مختلفی را  در بین رسانه ها و کارشناسان شاهد بودیم که برخی از آنها جای تامل داشت .برای مثال فردای انتشار این خبر ،یک سری از رسانه های خودرویی و غیر خودروی در اقدامی که به نظر دارای سر منشا یکسانی بود تحت مقاله هایی با عنوان "رمز 250 میلیون دلاری یا پشت پرده های افشای فساد پژو ۲۰۶ صندوقدار" نماینده مورد نظر را به باد انتقاد گرفته و هدف وی از افشای این فساد سازمان یافته را جهت منافع شخصی به منظور استفاده تبلغیاتی انتخابات پیش رو دانسته اند. در این مقالات که متن تمامی آن شباهت بسیاری به هم داشتند ،دلیل انتقاد خود را اینگونه مطرح کرده اند که  چرا آقای پارسایی بعد سالها اقدام به انتشار پرونده خاک گرفته خودروهایی نظیر 206 صندوق دار و سمند نموده است. در متن این مقالات اشاره شده است که   افشای اینگونه فساد ها دردی از خودروسازی کشور دوا نخواهد کرد.البته برخی از کارشناسان نیز پا را فراتر نهاده و در ادعایی مضحک عنوان نموده هزینه طراحی خودرویی نظیر 206 صندوقدار کمتر از هزینه طراحی یک خودروی جدید و مدرن نیست.!!!

حال سئوال اصلی این است که چرا رسانه های و کارشناسان فوق به جای پرداختن به اصل ماجرا که همان فساد ریشه دار است به دنبال محکوم کردن نماینده مردمی است که در هر حال و به هر قصدی این شجاعت را داشته که پرده از فسادی بردارد که کسی تاکنون جرعت بازگو کردن آن را نداشته است. مگر نه اینکه در تمامی دنیا و حتی در داخل کشورمان عموما برخی از فساد های بزرگ و سازمان یافته که از آن به عنوان مافیا یاد می شود ،سالها بعد از رخ دادن افشا شده است.چرا باید به این دلیل که سالها از فساد در پروژه طراحی و تولید سمند گذشته است باید افشا کننده را زیر سئوال برد . مشخصا هر خبری دارای اصل و فرعی است و این اصل ماجراست که باید پیگری شود و فرعیات باید در زمان دیگری به آن پرداخته شود. کما اینکه بسیاری از خبرگزاری های بزرگ کشور که جهت تامین منابع خود به بنگاه های اقتصادی نظیر ایران خودرو متکی نیستند این فساد را تا حد سئوال پرسیدن از وزیر صنعت پیگیری نمودند و وزیر صنعت در اقدامی هوشمندانه که برخلاف نظر کارشناسان فوق بود اعلام کرد که این قضیه را پیگری کرده و حتی اگر سالها از تاریخ آن گذشته باشد ،افراد متخطی را به مراجع ذی ربط معرفی خواهد کرد.

در پایان باید گفت این دست از اظهار نظر برخی از کارشناسان و رسانه این طرز تفکر را در ذهن تداعی می کند که مافیا خودروی کشور که توسط بسیار از مقامات و مسئولین به آن اشاره شده است ،در بین رسانه های و کارشناسان نیز ریشه دوانده و برخی افراد خواسته و ناخواسته آب در آسیا این دشمنان مردم می ریزند.

کارشناسان  حوزه خودرو :هومن زمانی

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب