icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا وزارت صنعت و کمیسیون اصل 90 از تخلفات شرکت مفتاح رهنورد مطلع هستند؟

مسئولان نظارتی شفاف سازی کنند

آیا وزارت صنعت و کمیسیون اصل 90 از تخلفات شرکت مفتاح رهنورد مطلع هستند؟

شرکت مفتاح رهنورد در حالی همچنان به طورغیرقانونی پیش فروش خودرو می نماید که میثم رضایی، مدیرعامل این شرکت، هم در وزارت صنعت و هم در کمیسیون اصل 90 حضور دارد.

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ 3 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- بررسی ها نشان می دهد که یکی از افراد پرحاشیه بازار خودرو ایران، رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو است. این پرحاشیه بودن هم به دلیل ایفای نقش های مختلف وی می باشد چرا که ایشان به عنوان یک تاجر هم در وزارت صنعت به عنوان عضو شورای اندیشه ورزی وزارت صنعت معدن و تجارت مشغول به فعالیت است و هم در کمیسیون اصل 90 به عنوان کارشناس و مطلع رفت و آمد دارد. رئیس کمیسیون اصل 90 در این خصوص صراحتا عنوان نموده"کمیسیون اصل 90 برای بررسی کارشناسی پرونده خودرو که یکی از بیشترین شکایات مردمی را در بر دارد علاوه بر مرکز پژوهش ها از آقای میثم رضایی به عنوان کارشناس و مطلع مربوط به امور خودرویی استفاده کرده است."

اینکه میثم رضایی چگونه می تواند بین مجلس، دولت و حوزه تجارت منافع مشترک ایجاد کند، مهم ترین سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود. همین چند چهره بودن ایشان سوالات و ابهامات بسیاری را ایجاد می نماید.  

حضور این شخص در دولت و کمیسیون اصل 90 زمانی پیچیده تر می شود که شرکت بازرگانی متبوع وی این روزها به طور غیرقانونی اقدام به پیش فروش خودرو می نماید. شرکت مفتاح رهنورد که مسئولیت آن بر عهده میثم رضایی است، این روزها در حال پیش فروش خودرو به صورت 90 روز، 120 روز، 150 روز و 180 روز است. این در حالی است که طبق اطلاعیه وزارت صنعت این شرکت مجوز پیش فروش ندارد.

چند وقت پیش اداره کل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ در بیانیه ای شرکت های مجاز به پیش فروش را اعلام نمود. طبق این بیانیه شرکت های جهان نوین آریا، نگین خودرو، ایرتویا، آرین موتور پویا، آرین موتور تابان، کرمان موتور، پارس خودرو، خودروسازان راین، سایپا، صنعت خودرو آذربایجان، مدیران خودرو، بهمن موتور، آسان موتور، ماموت خودرو، کارمانیا، ایران خودرو،  رامک خودرو، عظیم خودرو و ایرتویا از نظر قانونی اجازه پیش فروش خودرو را دارند. این در حالی است که شرکت مفتاح رهنورد صراحتا اقدام به پیش فروش غیرقانونی خودرو می نماید.

در همین خصوص یکی از مسئولان فروش شرکت مفتاح رهنورد در تماس تلفنی با خبرنگار پردیس خودرو صراحتا اذعان نمود که این شرکت مبادرت به پیش فروش خودرو کرده است. جدول زیر به روشنی شرایط پیش فروش خودرو توسط مفتاح رهنورد را نشان می دهد. جالب اینجا است که پیش از این سازمان حمایت علیه این شرکت در خصوص پیش فروش غیرمجاز خودرو بیانیه صادر کرده بود. همچنین در نامه اخیر وزارت صنعت به رئیس انچمن صنفی واردکنندگان خودرو، صراحتا اعلام شده که برخی از اعضای انجمن صنفی واردکنندگان خودرو خارج از چارچوب قانون خودرو می فروشند.

حال سوال اصلی اینجا است که این تناقض رفتار را چگونه می توان تفسیر کرد. به بیان دیگر چگونه ممکن است یک تاجر که اقدام به فعالیت غیرقانونی پیش فروش خودرو می نماید، از وزیر صنعت حکم گرفته و در کمیسیون اصل 90 نیز به عنوان مطلع و کارشناس رفت و آمد داشته است. این سوال را باید هم وزیر صنعت و هم رئیس کمیسیون اصل 90 پاسخ دهند که براساس چه معیاری با وی همکاری دارند. آیا میثم رضایی طبق استعلامات رسمی و احراز صلاحیت در وزارت صنعت حکم گرفته (هرچند که هنور حکم وی در فضای عمومی منتشر نشده و صرفا خبرگزاری های رسمی این حکم را رسانه ای نموده اند) و از طرف دیگر در کمیسیون اصل 90 رفت و آمد داشته است؟ آیا کمیسیون اصل 90 سوابق افراد را پیش از حضورشان در کمیسیون اصل 90 بررسی نمی نماید؟

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

بهمن 1397/7/12
11:52:16

بعد از کلی برو بیا و درگیری با این شرکت بالاخره از این چهره به ظاهر متدین چک گرفتم. متاسفانه برگشت خورد. بنده ام اقدام کردم ایشون رو ممنوع الخروج کردم تا حالش جا بیاد. چند وقت پیش که اقدام می کنه از ایران خارج بشه جلوش رو گرفتن گفتن " عمو کجا با این عجله؟ بدهی درای تا واریز نکنی نمی تونی از کشور خارج بشی" آخه که نمیدونی چه حالی کردم، جیگرم حال آمد. مجبور شده پول ما من رو پرداخت بکن بعلاوه 5 درصدم جریمه دولتی. تا اینو باشن فکر نکن شهر هرته هر کی یه دکان بزنه پول مردم رو بالا بکش و بره ......

م . م . م . 1397/2/25
5:27:24

تو رو خدا از این شرکتها خودرو نگیرید . اگه خواستید تحقیق کنید هیچ کار سختی نیست فقط یک سر به شرکتشون توی خیابان فاطمی بزنید و با ۱۰ نفر از مراجعین صحبت کنید . قطعا ۹ نفرشون طلبکارانی هستند که ماه ها است که هنوز ریالی دریافت نکردن و هیچ کس هم جواب قطعی نمیده و فقط وعده سر خرمن . دارن به خاک سیاه میشینن و فقط این کلاه اون کلاه میکنن . این تجربه ی من و خیلی ار دوستان دیگه هست . حالا خود دانید .

مریم 1396/12/12
15:31:35

همه اینا کلاهبردارن ، عظیم خودرو هم مثل مفتاح از اینا خرید نکنید

آخرین مطالب