icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو احتمال اعلام قیمت خودروهای مونتاژی، فردا جلسه شورای رقابت برگزار می شود

احتمال اعلام قیمت خودروهای مونتاژی، فردا جلسه شورای رقابت برگزار می شود

سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد که قیمت خودروهای مونتاژی احتمالاً فردا و پس از برگزاری جلسه شورا اعلام خواهد شد.

 

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-اسماعیل شجاعی طی گفت‌وگویی به زمان اعلام قیمت خودروهای مونتاژی اشاره کرده و توضیح داد که بررسی این قیمت‌ها با مشکلاتی روبرو بوده است که در جلسه روز آینده شورا تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی همچنین به این سوال پاسخ داد که قیمت‌ها باید از سوی وزارت صمت اعلام شوند.

پس از تعیین قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی توسط شورای رقابت، این شورا بیانیه‌ای صادر کرد که قیمت خودروهای مونتاژی را نیز اعلام خواهد کرد، اما این موضوع تاکنون در جلسات شورای رقابت بررسی نشده و به نتیجه‌گیری نرسیده است.

با توجه به گفته‌های پیشین سخنگوی شورای رقابت، اولین بار است که قیمت خودروهای مونتاژی در کشور مشخص خواهد شد.

این شورا پس ورود به بحث قیمت‌گذاری خودروهای داخلی حالا قصد دارد تا پس از کارهای کارشناسی برای اصلاح قیمت‌های خودروهای مونتاژی ورود کند.

شورای رقابت با همکاری سازمان حمایت، انجمن خودروسازان، دانشکده خودروسازی و سایر انجمن‌های تخصصی، شورای رقابت کارگروه تخصصی را برگزار کرده است تا با اصلاح قیمت‌ها، عرضه خودرو در کشور تضمین شود و پس از آن تولیدات افزایش یابد.

طبق گفته پیشین سخنگوی شورای رقابت با توجه به شاخص رقابت‌پذیری، قیمت خودروهای مونتاژی مشخص شده و در صورت نیاز، قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

سخنگوی شورای رقابت بر رقابتی شدن بازار خودرو تأکید کرده و برای این منظور، تولیدات باید افزایش یابد و سیاستگذاری در واردات به صورتی باشد که امکان واردات به شکل مناسبی فراهم شود.

او افزود: اعلام قیمت خودروها بر عهده ‌شورای رقابت نیست و پس از مصوب شدن قیمت خودروهای مونتاژی، وزارت صمت مسئول اعلام قیمت‌های نهایی خودروهای مونتاژی است.

با توجه به مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، بازار خودرو انحصاری تشخیص داده شده است و به همین دلیل قیمت‌گذاری برای همه خودروهای مونتاژی و غیرمونتاژی صورت می‌گیرد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب