icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ارسال پرونده تخلف سایپا در خصوص سیتروئن به تعزیرات حکومتی

ارسال پرونده تخلف سایپا در خصوص سیتروئن به تعزیرات حکومتی

سازمان حمایت از مصرف کنندگان پرونده تخلفات سایپا در خصوص عدم توجه به رفع مشکلات خریداران سیتروئن C3 را به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

اعتراض مردمی به تخلفات سایپا

پردیس خودرو- ماجرای سیتروئن C3 و خریدارانش تمامی ندارند چرا که سایپا علی رغم دستور مستقیم سازمان حمایت از مصرف کنندگان قصد ندارد به مفاد این دستور عمل نماید. ماجرا از آنجایی آغاز شد که سایپا قیمت سیتروئن C3 را در کمال تعجب حدود 240 میلیون تومان اعلام کرد .این در حالی بود که بسیاری از خودروهای تولید شده قبل از افزایش افنجاری ارز تولید شده و  اکثر قطعات 2000 تعهد سایپا در خصوص سیتروئن C3 سفارش گذاری شده بود. از همین رو و طی شکایات مردمی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان طی نامه به سایپا دستور داد تا از ارسال دعوتنامه تکمیل وجه تا مشخص شدن قیمت نهایی خوداری نماید. اما ساپیا  بدون توجه به این نامه که توسط آقای تابش رئیس سازمان حمایت امضا شده بود به رویه خود ادامه و برخی از مشتریان بنا بدلایل به تکمیل وجه و تحویل خودروی خود اقدام نمودند.

نامه سازمان حمیات از مصرف کنندگان به سایپا

در ادامه ساپیا همچنان دعوتنامه های تکمیل وجه را با توجه به قیمت 240 میلیون تومان ادامه تا نهایتا تحت فشار نهاد های نظارتی  و اعتراض گسترده مردمی ملزم به کاهش قیمت به حدود 180 میلیون تومان شد . اما در این بین بسیاری بودند که بر اساس قیمت قبلی تکمیل وجه نموده بودند و حالا خواستار استرداد ما به التفاوت شدند. اما ظاهرا سایپا مجددا رویه خود را بر عدم قانون مداری نهاد و از استرداد این مبالغ خوداری نمود تا دوباره شاهد اوج گیری اعتراض های مردمی اینبار توسط کسانی باشیم که خواستار استرداد این مبلغ بودند.

همین امر موجب گردیده که سازمان حمایت از مصرف کنندگان طی نامه پرونده تخلفات سایپا را به تعزیرات حکومتی ارسال نماید چرا که اگر سایپا به دستور اولیه این سازمان تمکین می کرد و  نسبت به توقف ارسال دعوتنامه اقدام کرده بود امروز شاهد بروز اعتراض دوباره مردمی نبودیم.

نامه سازمان حمیات از مصرف کنندگان به سایپا

 

سازمان حمایت از مصرف کنندگان در نامه ارسالی خود به تعزیرات حکومتی خواستار این شده است که سایپا علاوه بر جبران خسارات وارده به مشتریان ،به مبلغ دو برابر این خسارات جریمه نقدی شود که در این صورت عدد بسیار قابل توجهی خواهد شد. قابل ذکر است در دستور اولیه ،سازمان حمایت از مصرف کنندگان به سایپا هشدار داده شده بود در صورت عدم تکمین پرونده را جهت مشخص شدن وضعیت به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد کرد . اما ظاهرا این روزها خودروسازان خود را برتر از قانون می پندارند و همچنان قصد ندارد که در مدار قانون مداری حرکت کنند.

لذا امیدواریم که قبل از بررسی پرونده ،سایپا نسبت به بازگرداندن ما التفاوت به مشتریان خود اقدام نماید تا به همگان ثابت شود بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور  به قوانین احترام می گذارد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب