icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اقدام سازمان توسعه تجارت ایران از مصادیق فساد اداری است

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پردیس خودرو

اقدام سازمان توسعه تجارت ایران از مصادیق فساد اداری است

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی: بستن ثبت سفارش خودرو یک نوع رانت خواری و انحصارطلبی است. این اقدام توسط وزیر قبلی وزارت صنعت رقم خورده است و برخلاف قانون ضدانحصاری است که مجلس آن را تصویب کرده است.

دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو  با بیان اینکه بستن ثبت سفارش خودرو یک نوع رانت خواری و انحصارطلبی است، گفت: این اقدام توسط وزیر قبلی وزارت صنعت رقم خورده است و برخلاف قانون ضدانحصاری است که مجلس آن را تصویب کرده است.

وی افزود: تلقی ما این است که برخی این کار را انجام داده اند تا منفعت چند واردکننده محدود را تامین کنند که این افراد به گروه های پرنفوذ در بدنه وزارت خانه وصل هستند.

پورمختار گفت: در کنار این چند محدود واردکننده با نفوذ، خود دولت نیز واردکننده خودرو است. در صورتی که دولت بایستی به جای واردات مانع از تولید خودروهای بی کیفیتی شود که در حال حاضر در بازار به وفور یافت می شوند.

وی در تحلیل پشت پرده بستن ثبت سفارش خودرو تصریح کرد: یکی از اصلی ترین علت ها اهتمام به فروش خودروهای وارداتی است که قبلا وارد شده و در حال حاضر در انبار می باشد و لذا شاهد آن هستیم که سایت ثبت سفارش خودرو به یکباره بسته می شود تا به مردم فشار وارد شود که محصولات قبلی را خریداری کنند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام سازمان توسعه تجارت ایران از مصادیق فساد اداری است، گفت: طرح تحقیق و تفحصی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه شده است. منتظر آن هستیم که این در کمیسون صنایع تعیین تکلیف شود و در صحنه علنی مجلس مطرح شود.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب