icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ایران خودرو و سایپا در بین بزرگترین خودرو سازان جهان

ایران خودرو و سایپا در بین بزرگترین خودرو سازان جهان

بر اساس آمار سازمان بین الملی سازندگان وسائل نقلیه 2 خودرو ساز ایرانی در بین بزگترین تولید کنند گان جهان قرار گفتند.

دوشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو:بر اساس آمار سازمان بین الملی سازندگان وسائل نقلیه 2 خودرو ساز ایرانی در بین بزگترین تولید کنند گان جهان قرار گفتند.

 

 

 

به گزارش پاریگاه خبری "پردیس خودرو"  آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری نشان می دهد دو خودروساز ایرانی در بین ۵۰ تولید کننده بزرگ دنیا قرار گرفته اند. در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۹۰ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۴۶خودرو در جهان تولید شد که ۱.۰۸ درصد از این رقم سهم دو خودروساز بزرگ ایرانی بوده است.

تویوتای ژاپن بزرگترین خودروساز جهان در این سال شناخته شده است. این شرکت ۱۰ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۳۳۸ خودرو در سال ۲۰۱۴ تولید کرده است که بیش از هر شرکت دیگر است.

فولکس واگن آلمان با تولید ۹ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۸۹۱ دستگاه در رتبه دوم و جنرال موتورز آمریکا با تولید ۹ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۲۶ دستگاه در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

هیوندای، فورد، نیسان، فیات، هندا، سوزوکی و پژو نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم بزرگترین خودروسازان جهان را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش ایران خودرو در رتبه ۲۵ بزرگترین خودروسازان جهان قرار گرفته است. این شرکت ۵۸۶ هزار و ۷۲۵ دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۴ تولید کرده است که بیشتر از شرکت هایی مثل ایسوزو، چری و پروتون است.

۴۹۳هزار و ۵۸۵ دستگاه از تولیدات این شرکت مربوط به خودروهای سواری بوده است.

شرکت سایپا نیز در میان بزرگترین خودروسازان جهان رتبه ۳۲ را به خود اختصاص داده است. کل تولید این شرکت در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۴۰۱ هزار ۹۶۲دستگاه بوده که ۳۴۶ هزار و ۹۱۴ دستگاه از این رقم مربوط به تولید خودروهای سواری بوده است.

تولید سایپا در این سال بیشتر از شرکت هایی مثل پروتون، آوتوواز و گاز بوده است.

ایران خودرو و سایپا در بین بزرگترین خودرو سازان جهان

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب