icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو به جای واردات اتوبوس های دست دوم ،از تولید کنندگان داخلی حمایت کنید

مدیر عامل شرکت اسنا در کنفرانس خبری تاکید کرد

به جای واردات اتوبوس های دست دوم ،از تولید کنندگان داخلی حمایت کنید

صبح امروز شرکت اسنا کنفراس خبری مبنی بر "اقدامات توسعه ای شرکت اسنا  در سال 1401"با حضور اصحاب رسانه برگزار نمود .اما این جلسه تحت تاثیر نامه اخیر شهردار تهران از ریاست دولت مبنی بر واردات خودروهای دست دوم برای تامین نیاز حمل نقل شهری قرار داشت.

سه شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"در آغاز این نشست خبری مدیر عامل این شرکت عنوان داشت شرکت اسنا با دو دهه تجربه در خصوص تولید و تامین اتوبوس های شهری و خودروهای حمل و نقل دیگر نظیر ون های تجاری نقش خود در ایجاد اشتغال و همچنین تامین نیاز کشور در داخل را ایفا نموده و همچنان با تمام توان در این مسیر در حال توسعه و ایجاد بستر های مناسب است.

آقای جلیل هاشمی در ادامه صحبت های خود عنوان داشت که شرکت تحت رهبری وی در سالهای اخیر بهترین خدمات پس از فروش در بخش اتوبوس را ارائه نموده و علی رغم تحریم ها همچنان در تامین قطعات یدکی مورد نیاز با قطعه سازان معتبر اروپایی در حال همکاری هستند.

اما نکته مهم در نشست خبری سئوال خبرنگاران در خصوص نامه اخیر شهردار تهران به ریاست جمهوری مبنی بر واردات اتوبوس های  دست دوم بود.آقای هاشمی مدیر عامل شرکت اسنا در این خصوص تاکید کرد مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی بهتر است به جای واردات اتوبوس های دست دوم از تولید کننده های داخلی استفاده شود تا علاوه بر حمایت از اشتغال زایی از ارزبری بی مورد جلوگیری شود.ایشان در ادامه عنوان داشت که شرکت اسنا تنها در یک شیفت کاری در سال قابلیت تولید 1500 دستگاه را خواهد داشت لذا ما به همراه دیگر شرکت های تولید کننده اتوبوس قادر خواهیم در کمترین زمان نیاز اتوبوس های شهری کشور را تامین کنیم.

آقای نظری مدیر خدمات پس از فروش این شرکت در این خصوص عنوان داشت:در حال حاضر هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که تعداد انبوهی از اتوبوس های دست دوم مناسب و قابل استفاده برای صادارت در اختیار داشته باشد چرا که از نظر اقتصادی هیچ کشوری اتوبوس هایی که قابل استفاده باشد را از دور خارج نمی کند و تا زمانی که اتوبوس های شهری کارکرد مناسبی داشته باشند در اختیار ناوگانشان قرار خواهد داشت. لذا نمی توان اتوبوس دست دوم مناسبی  یافت که قابل واردات باشد. ایشان در ادامه گفت عمر مفید اتوبوس های شهری حدود 7 سال است لذا نمی توان اتوبوس های با عمر 10 الی 13 سال را مناسب برای واردات دانست.

در ادامه این نشست آقای جلیل هاشمی عنوان داشت :تولید اتوبوس در تمامی دنیا بصورت سفارشی است بطوریکه ابتدا سفارش گذاری انجام می شود سپس خطوط تولید فعال می شوند لذا هر کشوری مناسب با ناوگان ،اقلیم و شهروندان خود سفارش گذاری می کند از همین رو اتوبوس های دست دوم دیگر کشور خصوصی سازی شده خودشان بوده و عملا کارایی مناسبی برای ایران و علی الخصوص تهران ندارند.همچنین اتوبوس های دست دوم اروپایی با گازوئیل با کیفیت آنها هماهنگ بوده و قطعا با گازویئل های تولیدی داخل کشور به مشکل خواهند خورد.

در انتها مدیر عامل این شرکت تاکید کرد که شرکت اسنا در سال جدید سعی می کند با همکاری دیگر شرکت های گروه بهمن کیفیت محصولات خود را ارتقا ببخشد و در بخش خدمات پس از فروش هم قطعا بهتر از گذشته فعال خواهیم بود.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب