icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تولید برق از تایرهای خودرو

تولید برق از تایرهای خودرو

محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون آمریکا توانسته اند با استفاده از فنا آوری نانو و بوسیله انرژی حاصل از اصطکاک تایر با جاده الکتریسته تولید کنند .

دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو:  محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون آمریکا توانسته اند با استفاده از فنا آوری نانو و بوسیله   انرژی حاصل از اصطکاک تایر با جاده الکتریسته تولید کنند .

 

 

به  گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو"بر اساس تحقیق انجام شده توسط این دانشگاه حدود 10 درصد از سوخت خودروها صرف مقابله با اصطکاک جاده می گردد.با توجه به دست آورد این محققان می توان این اتلاف انرژی را بوسیله فناوری نانو تبدیل به انرژی الکترسیته کرد.

روش تولید برق در این روش شبیه به شانه کردن مو می باشد که در این روش بر اثر اصطکاک انرژی الکتریسنه ساکن تولید می گردد.

محققان برای اثبات این موضوع مواد نانو را در لاستیک یک خودروی اسباب بازی بکار برده و پس از حرکت این خودرو چراغهای LED آن توسط الکترسیته تولید شده توسط لاستیک ها روشن می شود.

تولید انرژی با این روش به طور مستقیم با وزن و سرعت خودرو ارتباط داشته و محققان معتقدند که به کمک نانومواد مولد برق می‌توان حدود 10 درصد مسافت حرکت خودرو را افزایش داد.

در صورت عملی شدن این طرح، انقلابی در خودرو های برقی و هیبریدی اتقاق خواهد افتاد چرا بوسیله این روش برد حرکتی این خودور ها بدون نیاز به شارژ مجدد افزایش خواهد یافت.

برچسب ها:

تولید برقتایر
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب