icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ثبت‌نام‌ها از ۴ میلیون به کمتر از ۲۵۰ هزار رسیده است

ثبت‌نام‌ها از ۴ میلیون به کمتر از ۲۵۰ هزار رسیده است

سرپرست وزارت صمت، گفت: اکنون ثبت‌نام‌ خودروها ناظر دارد و قرعه‌کشی‌ها همه در حضور چند سازمان نظارتی انجام می‌شود و اگر هم پیشنهادی وجود داشته باشد برای افزایش نظارت‌ها استقبال می‌کنیم. ولی مطمئن باشید که در قرعه‌کشی نظارت می‌شود و کسی جرأت نمی‌کند که تخلف کند.

 

 

پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

سرقینی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص گرانی اخیر خودروها و اقدامات این وزارتخانه برای منطقی شدن قیمت خودروها، گفت: به نظر من بخش عمده‌ای از گرانی خودرو به علت‌های روانی برمی‌گردد و اینکه مردم در هر صورت دوست دارند پول خود را به کالا تبدیل کنند، وگرنه امروز تولید ما ۳۶۰۰ عدد روزانه است.

وی ادامه داد: نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۲۵درصدی در تولید داشته‌ایم، یعنی دو خودروساز بزرگ ایران‌خودرو و سایپا در هر روز ۳۶۰۰ خودرو تولید می‌کنند و مهم‌تر از این مساله آن است که حجم تحویل آن‌ها هم در این مدت نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است. یعنی با ۳۴۲ هزار تحویل خودرو که داشتند، اعم از تعهدات قبلی و تعهدات جاری توانستند درصد تحویل را نیز افزایش دهند.

سرپرست وزارت صمت در ادامه اظهار داشت: همچنین مساله دیگر این است که تعهدات خودروسازان پیش از  این گاه تا ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار می‌رسید اما اکنون تعهدات خودروسازان برای مثال ایران‌خودرو به کمتر از ۴۰ هزار خودرو رسیده است.

وی افزود: ببینید تولید ما مشکلی ندارد و مطمئن هستم که با این روند تولید،، همه تقاضای موجود را پاسخ خواهیم داد، منتها برای اینکه مردم به خودروی مورد نیاز برسند، دستور داده شد که همین سیستم ثبت نام را به صورت مداوم و با برنامه انجام دهند، یعنی به عنوان مثال الان ماهی یک یا دو بار است، این به ۳ بار برسد و مردم بتوانند در ثبت نام شرکت کنند.

سرقینی همچنین با بیان اینکه در ثبت‌نام‌ها شاهد کاهش تقاضا هستیم، گفت: نکته دیگری که باید بگویم و اهمیت قابل توجهی دارد این است که در هنگام اولین عرضه خودرو که به صورت قرعه‌کشی انجام شد، برای۴۰ هزار خودرو شاهد ثبت نام ۴ میلیون نفر بودیم که موجب تعجب فراوان بود، اما اکنون که ثبت نام می‌کنیم این عدد به کمتر از ۲۵۰ هزار ثبت‌نام کننده رسیده است، این به آن معناست که آن عطش اولیه فروکش کرده و مطمئن باشید که این قیمت‌ها، قیمت درستی نیست و تفاوت قیمت کارخانه و قیمت بازار نباید این اندازه باشد.

وی ادامه داد: ما اکنون در حال تامین و پاسخ به نیاز بازار هستیم و تولید افزایش پیدا کرده است، در گذشته این گونه عنوان می‌شد که خودروها دپو می‌شوند برای گرانفروشی که اینطور نیست، ما اکنون در حال تجاری‌سازی همه تولیدات هستیم. ما دو نوع تولید داریم؛ یک نوع تولید مکانیکی و یک نوع هم تولید تجاری است، تجاری‌سازی به این گفته می‌شود که مستقیم از خط تولید به بازار ارائه شود، اما تولید مکانیکی خودرویی است که تولید شده اما به دلیل نقص قطعه به انبار رفته است اما همه این‌ها به محض تأمین قطعه، تجاری‌سازی شده و به بازار عرضه می‌شود. خوشبختانه این روند خوبی است، مطمئن هستم که اگر ما ثبت‌نام‌های خود را بیشتر ارائه کنیم این قیمت‌ها افت خواهد کرد و من هیچ تردیدی در این رابطه ندارم.

سرپرست وزارت صمت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص نظارت بر ثبت‌نام‌ها و شائبه‌هایی که وجود دارد، بیان داشت: در گذشته که ثبت‌نام انجام می‌گرفت، گفته می‌شد که ربات ثبت نام می‌کند اما اکنون این ثبت‌نام‌ها ناظر دارد و قرعه‌کشی‌ها همه در حضور چند سازمان نظارتی انجام می‌شود و اگر هم پیشنهادی  وجود داشته باشد برای افزایش نظارت‌ها استقبال می‌کنیم. ولی مطمئن باشید که در قرعه‌کشی نظارت می‌شود و کسی جرأت نمی‌کند که تخلف کند.

وی ادامه داد: فقط از مردم می‌خواهیم که به ما زمان بدهند تا بتوانیم بازار را تنظیم کنیم، عرضه خودروی تجاری افزایش پیدا کرده است، چه خودرویی که تولید شود و چه خودرویی که از کف انبار تکمیل شده به بازار وارد شود.

سرقینی همچنین در ادامه اظهار داشت: اگر بنابر ثبت‌نام و تحویل فوری خودروها باشد، آن هم از طریق قرعه‌کشی انجام خواهد شد، همچنین اینکه گفته می‌شود برخی قطعاتی که خودروسازها با کمبود آن مواجه هستند استراتژیک است، صحیح نیست. برخی از این کمبود قطعات صرفاً به منابع خارجی باز نمی‌گردد، حتی در مواجهه با منبع داخلی هم دچار مشکل هستند. یعنی یا خودروساز یا قطعه‌ساز یکی دچار مشکلی است که مانع از تداوم چرخه می‌شود.

برچسب ها:

ثبت نام خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب