icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو وزیر صمت: خودرو برقی از سال آینده در سبد تولید خودروسازان داخلی قرار می‌گیرد

وزیر صمت: خودرو برقی از سال آینده در سبد تولید خودروسازان داخلی قرار می‌گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همه خودروسازان داخلی مکلف شده اند از سال آینده در سبد تولیدات خود یک خودرو برقی نیز داشته باشند.

یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-عباس علی‌آبادی روز شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از فاز دوم مجتمع ذوب آهن بیستون در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه جایگزین خودروهای برقی به جای بنزینی، بهره‌وری در حوزه حمل و نقل را افزایش می‌دهد اظهار کرد: وزارت صمت برای جاانداختن تولید و استفاده از خودروهای برقی برنامه های گسترده ای را در دست اجرا دارد.

وی افزود: در گام نخست شرکت هایی که در زمینه مونتاژ خودروهای بنزینی بودند را به طرف خودروهای برقی هدایت کرده ایم و علاوه بر این خودروسازان داخلی را مجاب کرده ایم تا از سال آینده در سبد تولیدات خود حتما یک خودرو برقی نیز وجود داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از امسال برنامه توسعه زیرساخت ها برای خودروهای برقی را نیز آغاز کرده ایم به طوری که هم اکنون این طرح در تهران به شرایط امید بخشی در حال حرکت است و تا پایان سال به شرایط نرمالی خواهد رسید.

علی آبادی ادامه داد: در کنار این امر سعی کرده ایم با واردات خودروهای برقی به تنظیم بازار خودرو در کشور نیز کمک کنیم ضمن آنکه در کنار این امر ارتقای کیفیت خودروهای بنزینی و هیبریدی با کیفیت بالا نیز در دستور کار قرار دارد.

ارتقای کیفیت و کاهش قیمت خودرو هدف اصلی وزارت صمت است

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت، کاهش قیمت و پاسخگویی بهتر به مشتریان هدف اصلی ما نه تنها برای صنعت خودروسازی بلکه برای همه صنایع در کشور است افزود: ما هدفمان این است در صنعت خودرو تراز کشور به تراز جهانی ارتقا یابد زیرا دنیا امروز به سمت تولید خودروهای خودران و استفاده از خودروهای برقی در حال حرکت است از اینرو ما نیز تلاش خواهیم کرد تا فرهنگ مصرف خودروهای برقی در کشور جا بیفتد.

علی آبادی یادآور شد: از جمله چالش های مهم کشور تامین سوخت برای خودروهاست که با تولید خوردوهای برقی ضمن آنکه میزان مصرف سوخت را در کشور کاهش خواهیم داد از آلودگی شهرها که از چالش های جدی کشور بوده و در سال های اخیر برای شهرهای کوچک هم مشکل ساز شده است جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت های لازم در جاده ها و محورهای برون شهری هستیم.

بازدید از طرح صنعتی اسلب سرامیک چرم سرام زاگرس با 65 درصد پیشرفت فیزیکی که انواع سرامیک با ظرفیت 10 میلیون تن در سال تولید می کند و همچنین بازدید از شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس یا کارخانه بیواتانول سوختی کرمانشاه که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر برنامه های وزیر صمت در استان کرمانشاه است .

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه از دیگر برنامه وزیر صمت در استان کرمانشاه اعلام شده است.

استان کرمانشاه با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت حدود هزار واحد صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی بیش از 30 هزار نفر دارد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب