icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو خودروهای بالاتر از 40 هزار دلار موجود در گمرک ترخیص نمی شوند

خودروهای بالاتر از 40 هزار دلار موجود در گمرک ترخیص نمی شوند

قبل از بسته شدن ثبت سفارش بسیاری از واردکنندگان اقدام به ورود خودروهایی کردند که با توجه به قانون قبلی اجازه ورود به کشور را داشتند.

یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" امروز مدیر کل دفتر مقررات واردات و صادرات کشور اعلام کرد که خودروهایی که قیمت آنها بالاتر از 40 هزار دلار است و در حال حاضر در گمرک موجود می باشد اجازه ترخیص ندارند. این سخن مدیر کل در حالی به میان آمده است که پیش از این و با توجه به قوانین قبلی، ورود این دست از خودروها به کشور آزاد بود و فعالان اقتصادی با توجه به همین موضوع اقدام به واردات خودورهای مذکور کرده بودند . اما  تصمیمات یک شبه در خصوص واردات خودرو گریبانگیر آنها شده و ضرر و زیان حاصل از این امر که بدلیل بی تدبیری تصمیم گیرندگان رخ داده است را باید پرداخت نمایند. حال سئوال این است که چرا قوانین مهم کشوری که بر بسیاری از موراد تاثیر گذار هست باید یک شبه تغییر نماید . آیا عدم ثبات در قوانین جاری مملکتی می تواند تضمین کننده حضور سرمایه گذران در بخش های مختلف گردد .

خیلی بهتر بود که دولت پیش از بستن ثبت سفارش اقدام به تغییر قوانین می نمود و با مشخص نمودن فرصتی خاص و از پیش تعیین شده به وارد کنندگان خودرو، قوانین جدید را جاری می کرد.نتیحه این بی تدبیری این است که بسیاری از خودروهای موجود در گمرک که مدل آن ها مربوط به سال 2017 و 2016 هستند باید به کشور های مبدا یا کشور ثالث عودت داده شود و هزینه های بسیاری بر دوش فعالان خواهد گذاشت. قابل ذکر این هزینه در نهایت از جیب کشور خارج شده و علاوه بر آن سرمایه گذارن خارجی که احتملا برای حضور در ایران برنامه هایی داشتند با توجه به عدم ثبات در قوانین رفتن را بر ماندن ترجیح خواهند داد.

برچسب ها:

واردات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب