icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو دولت علاقه ای به دست برداشتن از صنعت خودرو ندارد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو

دولت علاقه ای به دست برداشتن از صنعت خودرو ندارد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: دخالت دولت در عرصه صنعت را مهم ترین عامل بروز مشکلات است. خصوصی سازی در صنعت به ویژه بخش های خودرویی بایستی به صورت واقعی صورت گیرد. متاسفانه دولت علاقه ای به دست برداشتن از صنعت خودرو ندارد. 

چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- رضا علیزاده، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو با بیان اینکه یکی از بزرگترین ایراداتی که باعث شده تولید، صنعت و واحدهای صنعتی ما با وضعیت اسف بار کنونی روبرو شوند این است که اصل 44 به خوبی اجرا نشده است؛ گفت: مسئولان مدعی هستند که در بخش صنعت خودرو اصل 44 اجرا شده در حالی که مدیرعامل را وزیر صنعت انتخاب می کند.

وی افزود: عملا این شرکت ها از جمله سایپا و ایران خودرو خصوصی نشده بلکه صرفا واگذاری انجام شده است و در عمل این واحدها را بدتر کرده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وضعیت و عملکرد شرکت های از جمله ایدرو، ایمیدرو و ... قبل از واگذاری مشخص و بهتر بود در صورتی که بعد از واگذاری شرایط بدتر شده است.

وی دخالت دولت در عرصه صنعت را مهم ترین عامل بروز مشکلات عنوان نمود و گفت: خصوصی سازی در صنعت به ویژه بخش های خودرویی بایستی به صورت واقعی صورت گیرد و اندازه دولت کوچک شود. دولت بایستی مطلق از تصدی گری بردارد.

علیزاده تصریح کرد: دولت علاقه ای به دست برداشتن از صنعت خودرو ندارد. دست دولت را باید قطع کرد. دولت باید به دنبال سیاست حمایتی باشد.

وی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر صنعت در حمایت از برند پژو گفت: ما سال های سال روی پژو سرمایه گذاری کردیم و بخش عمده ای از صنعت خودرو کشور مرتبط با محصولات پژو است.

علیزاده خاطر نشان کرد: اگر در این سال ها به جای این سرمایه گذاری هنگفت در بخش های اولویت دار کشور سرمایه گذاری می کردیم، با هزینه بسیار پایین تر در بخش های دیگر حرف برای گفتن داشتیم.

وی گفت: در طول چند دهه گذشته بخش های اولویت دار دیگر را رها کردیم و صرفا بر این نکته اصرار کردیم که بایستی خودروساز شویم. در عمل دیدیم که این گونه نشد.

انتهای خبر

برچسب ها:

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب