icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو رسما اعلام شد :پژو ستیروئن از ایران می رود

رسما اعلام شد :پژو ستیروئن از ایران می رود

گروه PAS مشتکل از دو خودروسازی پژو و سیتروئن بصورت رسمی اعلام کردند که این شرکت به واسطه خروج آمریکا از برجام و به منظور جلوگیری از جریمه های احتمالی فعالیت مشترک خود با ایران به حالت تعلیق در آروده اند.

سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری " این خبر در حالی توسط رویترز اعلام شده است که تاکنون این شرکت اعلام کرده بود بواسطه مقبولیت برجام توسط دولت فرانسه و اتحادیه اورپا در ایران باقی خواهد ماند. همچنین مدیر سیتروئن در سایپا بصورت رسمی به خبرنگاران اعلام کرده بود که این برند فرانسوی آمده است تا بماند و به هیچ وجه از ایران خارج نخواهند شد.

در بیانیه PSA که مالکیت برندهای پژو، سیتروئن و DS را در اختیار دارد آمده است:" این گروه تعلیق فعالیت‌های مشترک خود را با ایران آغاز خواهد کرد. هدف از این کار همراهی با تحریم‌های وضع شده از جانب آمریکا در 6 آگوست 2018 است."در دامه پژو –سیتروئن گفته است که تعلیق قرار داد با ایرانی ها مشکلی را در روند اقتصادی این شرکت ایجاد نخواهد کرد چرا که فعالیت این شرکت در ایران کمتر 1 درصد درآمد را تشکیل داده است.

قابل ذکر است در حال حاضر پژو به تازگی سرمایه گذاری مشترکی را با ایران خودرو در خصوص تولید پژو 2008 آغاز کرده و سیتروئن هم در سایت ساپیا کاشان با سرمایه گذاری مشترک اقدام به تولید سیتروئن C3 نموده است.

در پایان باید ذکر کنیم فرانسه و دیگر کشور های اروپایی برای  حفط توافق نامه هسته ای موسوم به برجام در تلاش هستند و شرکت بزرگ این کشور ها سعی می کنند خود در لیست معافیت از تحریم آمریکا قرار دهند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب