icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو رونمایی خودروی جدید ایران خودرو با همکاری پینین فارینا در سال 2020

رونمایی خودروی جدید ایران خودرو با همکاری پینین فارینا در سال 2020

ایران خودرو اولین محصول جدید خود را با همکاری پینین فارینا و هیوندای پاور تک در سال 2020 به بازار عرضه خواهد کرد.

چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" ایران خودرو مدتی است که بر روی پروژه پلت فرم جدیدی فعالیت  را آغاز نموده و قرار است چندین محصول جدید شامل سدان ،اس یو وی و هاچ بک را بر روی این پلت فرم طراحی نماید. همچنین طبق سخنان مدیر این پروژه خودروهای طراحی شده بر روی این پلت فرم علاوه بر موتور بنزین سوز به نیروی محرکه برقی و هیبریدی هم مجهز خواهد شد.

ایران خودرو در این پروژه با شرکت های مطرحی همچون پینین فارینای ایتالیا و هیوندای پاور تک کره جنوبی همکاری می کند.

حسین نجاری در نخستین نشست سازندگان پلت فرم جدید ایران خودرو، اظهار کرد: این پروژه تمام فرآیند تولید یک محصول از طراحی تا پلت فرم را در بر می‌گیرد.

وی با بیان این که در این پروژه شرکت‌هایی چون پینین‌فارینا از ایتالیا و هیوندای پاورتک حضور دارند، خاطر نشان کرد: بیش از 100 قطعه ساز برتر داخلی نیز در این پروژه همکاری می‌کنند.

مدیر پروژه پلت فرم جدید ایران خودرو ادامه داد: پینین‌فارینا وظیفه طراحی چهار مدل بدنه شامل سه‌دان، هاچ بک، اس یو وی و وانت در مدل‌های بنزینی، دیزلی، هیبرید و برقی را برعهده خواهد داشت.

نجاری افزود: اولین خودروی تولیدی بر روی این پلت فرم جدید در سال 2020 عرضه خواهد شد که میانگین قیمت آن نیز 15 هزار دلار خواهد بود.

وی با بیان این که شرکت بین‌المللی ماله مسوولیت طراحی و توسعه موتور این پلت فرم را بر عهده دارد، تصریح کرد: هیوندای پاورتک نیز مسوولیت طراحی گیربکس اتوماتیک این پلت فرم را برعهده خواهد داشت.

مدیر پروژه پلت فرم جدید ایران خودرو خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ صورت گرفته خودروهای تولیدی بر روی این پلت فرم تا 70 درصد داخلی سازی شده و 30 درصد محصولات تولیدی نیز به بازارهای خارجی صادر خواهد شد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب