icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو سود سهام سایپا 20 درصد کاهش یافت

سود سهام سایپا 20 درصد کاهش یافت

 ناشر سهام شرکت ایرانی تولید اتومبیل با نام تجاری سایپا با انتشار گزارش عملکرد شش ماهه اول امسال خود از تعدیل منفی 20 درصدی سود برآوردی خود در بودجه سال مالی 96 خبر داده است.

دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- ناشر سهام شرکت ایرانی تولید اتومبیل با نام تجاری سایپا با انتشار گزارش عملکرد شش ماهه اول امسال خود از تعدیل منفی 20 درصدی سود برآوردی خود در بودجه سال مالی 96 خبر داده است.

این شرکت در حالی در بودجه برآوردی سال مالی ۹۶ از پیش بینی سود ۱۴۱ ریالی به ازای هر سهم خبر داده بود که در پیش بیی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۶ بر اساس عملکرد دوره شش ماهه این عایدی برآوردی را با کاهش ۲۰ درصدی به ۱۱۳ ریال به ازای هر سهم کاهش داده است.

بر اساس این گزارش گروه سایپا در نیمه اول امسال به دلیل هزینه های اداری و عمومی  ۳۱۹ میلیارد تومانی و همچنین هزینه مالی بیش از ۶۳۴ میلیارد تومانی مجبور به تبدیل سود عملیاتی خود به زیان ۲۳ ریالی به ازای هر سهم است.

"خساپا" اعلام کرده که مطابق نامه شماره ۶۰۵۴۶/۸۲۱ مورخ ۸۷.۱۱.۸ سازمان بورس اوراق بهادارتهران مبنی برعدم افشای سودعملکردحاصل ازسرمایه گذاری درسهام شرکتهای تابعه و وابسته ، درآمد مذکوردرگزارش سود(زیان) شش ماهه شرکت سایپا درج نشده است.

مطابق با مستندات منتشر شده از سوی سازمان بورس « یکی از دلایل افزایش سودآوری عملیاتی شرکت سایپا در عملکرد دوره مالی ۹۵ ناشی از افزایش با اهمیت زیان دوره جاری در شرکت های مهندسی مشاور سازه گستر سایپا و مگاموتور بوده که با توجه به واگذاری سهام شرکت‌های سایپا دیزل، مهندسی مشاور سازه گستر سایپا، تولیدی موتور گیربکس واکسل سایپا-مگا موتور و وخودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس که همگی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سایپا به شمار می روند به شرکت‌های تابعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، منجر به انتقال این زیان و زیان های سنواتی به شرکت‌های فوق گردیده و عدم تلفیق این شرکت ها موجب عدم انعکاس زیان ها در صورت مالی گروه سایپا شده است. »

« همچنین تغییر رویه های استهلاک و عدم تعدیل ارزش سرمایه گذاری در شرکت نیوان ابتکار نیز منجر به افزایش مانده سود انباشته شرکت سایپا در تاریخ ۹۵.۱۲.۳۰به مبلغ ۴.۷۸۷ میلیارد ریال بر خلاف استانداردهای حسابداری گردیده است.»

انتهای خبر

برچسب ها:

سایپاسود سهام
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب