icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو قرار است صنعت خودرو ایران در اختیار رنو و پژو قرار گیرد

هشدار رئیس انجمن واردکنندگان خودرو نسبت به پشت پرده تحولات صنعت خودرو

قرار است صنعت خودرو ایران در اختیار رنو و پژو قرار گیرد

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات اخیر دولت از جمله بستن سامانه ثبت سفارش، حمایت وزیرصنعت از برند پژو، در راستای یک برنامه ای خاص برای هدفی خاص است یا نه؟ گفت: شرایط و اقدامات دولت به گونه ای در حال رقم خوردن است که گویا قرار است صنعت خودروی کشور در اختیار دو شرکت رنو و پژو قرار گیرد.

یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- فرهاد احتشام زاد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو در بیان تحلیل خود از ادامه روند بسته ماندن سایت ثبت سفارش توسط دولت گفت: در شرایطی که دولت از مردم شرکت ها انتظار دارد قانون را رعایت کنند ولی خود دولت قانون را زیرپا گذاشته است. این مسئله بسیار نگران کننده است و به جامعه پیام بدی را انتقال می دهد.

وی در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو با اشاره به اینکه اقدام دولت هیچ همخوانی با شعار تدبیر و امید ندارد، خاطر نشان کرد: علی رغم پیگیری های زیادی که شده متاسفانه قرار نیست اتفاقی بیفتد. اینکه به این صراحت دولت نقض قانون می کند جای تاسف و بررسی جدی دارد.

احتشام زاد افزود: برای حصول به نتیجه مجبوریم به نه نهادهای بالاتر متوسل شویم تا شاید دولت دست از رفتارهای خلاف قانون بردارد.

وی در خصوص ادامه این روند گفت: اینکه بخواهیم بگوییم آینده چه اتفاقی خواهد افتاد بیشتر شبیه پیشگویی است چرا که شاهد رفتارهای غیرمنطقی از وزارت صنعت هستیم که هیج توجیه قانونی ندارد.

احتشام زاد گفت: اینکه یک نفر سنگینی را در چاه بیندازد و دیگران بخواهند ان را درآورند حکایت شرایط کنونی اقدام وزارت صنعت در رابطه با بستن ثبت سفارش خودرو است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر هرگونه اجحافی در حق مصرف کننده اتفاق افتاده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر 50 درصد از تولیدات داخلی کشور تک ستاره و بسیاری از تولیدات با پلتفرم های سی سال پیش است در صورتی هیج کسی نسبت به بهبود این وضعیت اقدامی نمی کند. این در حالی است که تمام هجمه های به سمت بازار 6 درصدی واردات خودرو است.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات اخیر دولت از جمله بستن سامانه ثبت سفارش، حمایت وزیرصنعت از برند خاص، ایین نامه جدید اسقاط خودرو و بیانیه سازمان حمایت علیه چند شرکت خاص واردکننده خاص در راستای یک برنامه ای خاص برای هدفی خاص است یا نه؟ گفت: شرایط و اقدامات دولت به گونه ای در حال رقم خوردن است که گویا قرار است صنعت خودروی کشور در اختیار دو شرکت رنو و پژو قرار گیرد.

وی گفت: در دو قرارداد اخیر پژو و رنو که جزییات آن محرمانه است و کسی از مفاد دقیق آن مطلع نمی باشد، مشخض نیست چه قول هایی علاوه بر ایجاد پتانسیل در بازار برای محصولات این دو شرکت به طرف خارجی داده شده است.

انتهای خبر

برچسب ها:

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب