icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مذاکره مجلس با دولت برای پایان ممنوعیت واردات خودرو

مذاکره مجلس با دولت برای پایان ممنوعیت واردات خودرو

 رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وارد نکردن خودروهای سنگین مانند اتوبوس، مینی بوس، ماشین آلات راهداری و معادن در آینده به فاجعه ای بزرگ تبدیل می‌شود.

پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-عزیز اکبریان در جلسه شورای برنامه ریزی شهرداری کرج با بیان اینکه مجلس در رابطه با ممنوعیت واردات خودرو با دولت مذاکراتی داشته، اظهار داشت: شاید بتوانیم به مردم بگوییم به جای تویوتا پژو پارس سوار شوند اما عدم ورود خودروهای سنگین مانند اتوبوس، مینی بوس، ماشین آلات راهداری و معادن در آینده به فاجعه ای بزرگ تبدیل می‌شود.

نماینده کرج با اشاره به ضرورت تکمیل و کلنگ زنی پروژه های بزرگ عمرانی در کرج، اظهار داشت: به همت شهردار کرج انجام پروژه‌های بزرگ عمرانی در کرج شروع شده و چند پروژه نیز به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از پروژه های عمرانی به رضایت شهروندان منجر می‌شود، گفت: وقتی پروژه زیرگذر ولایت ( ماهان – باغستان) به بهره برداری رسید شاهد رضایت مردم بودیم و باید تلاش کنیم این روند ادامه داشته باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بلاتکلیف بودن زیرگذر آق تپه اشاره کرد و یادآور شد: درست یا غلط این پروژه سال‌های قبل کلنگ خورده و امروز  وظیفه ما است که آن را به سرانجام برسانیم بنابراین از شهردار کرج و مدیر منطقه 4 تقاضا می‌شود تکمیل این پروژه را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

اکبریان از شهرداری کرج برای پیگیری پروژه بزرگراه شمالی قدردانی کرد و افزود: شهرداری برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی اقدامات قابل توجهی انجام داده و امیدوارم با تداوم این پیگیری‌ها شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ در آینده نزدیک باشیم.

به گفته این نماینده مجلس، پروژه‌های ادامه بزرگراه همت و تهران – شمال نیز در مراحل پایانی است و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

اکبریان در پایان از بافت فرسوده و حمل و نقل شهری به عنوان دو چالش مهم سال های آینده کرج نام برد و خاطرنشان کرد: این مشکلات در همه کلانشهرها وجود دارد و برای رفع آن باید برنامه ریزی کرد.

اکبریان همچنین در مراسم قدردانی از تعاونی‌های برتر استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، گفت: اقتصاد ما از بخش خصوصی، دولتی و تعاونی تشکیل شده است، اما اقتصاد دولتی به بخش خصوصی و تعاونی میدان نداده و در این بین بخش خصولتی هم به میدان آمده و بر مشکلات ما افزوده است.

اکبریان با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به تعاونی‌ها افزود: مدتی پیش در خراسان رضوی و اردبیل درباره تعاونی‌ها جلسه داشتیم و در آن استان‌های مرزی شاهد بودم که تعاونی‌ها در بحث تحریم چقدر موفق عمل می‌کنند و خیلی از نیازهای ما را می‌توانند با تهاتر یا پول رایج دو کشور بدون استفاده از دلار و یورو حل کنند، حتی در یکی از استان‌ها تعاونی‌ها با کشور همسایه مبادله کالا به کالا می‌کردند، در هر حال استفاده از این روش‌ها در شرایطی که برای نقل و انتقال پول مشکل داریم خوب است.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا با بیان اینکه تعاونی‌ها باید به صورت علمی، قانونی و با فرهنگ درست تشکیل شود گفت: متأسفانه فرهنگ همکاری ما کم است و به همین دلیل ممکن است تعاونی با حضور پنج نفر تشکیل و بعد از اختلاف منحل شود، اگر اختلافات نبود پیشرفت زیادی در تعاونی‌ها داشتیم به همین دلیل لازم است گذشت، انصاف و مروت را در زندگی بیشتر داشته باشیم.

وی در پایان اعلام کرد: تعاونی‌ها می‌تواند در زمان تحریم برای کشور راهگشا باشند.

برچسب ها:

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب