icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو موتورهای برقی از موتورهاي احتراق داخلي سبقت می گیرند

تحلیل اکونومیست از آینده صنعت خودرو

موتورهای برقی از موتورهاي احتراق داخلي سبقت می گیرند

تازه ترين گزارش ها و تحليل ها از بازار خودروي جهان نشان مي دهد كه در آينده نزديك با توجه به ظهور خودروهاي برقي و سيطره آنها به بازار خودرو مرگ موتورهاي احتراق داخلي نزديك مي شود موضوعي كه مي تواند كشورهاي نفت خيز خاورميانه را با مشكل كسري درآمدهاي نفتي و فقر رو به رو كند.

یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- مجله اکونومیست در تحليل خود در اين باره اعلام کرده است که با توجه به ظهور خودروهای برقی، مرگ موتورهای احتراق داخلی روز به روز نزدیک‌تر می‌شود، چنین تغییراتی قطعا روی سرنوشت کشورهای خاورمیانه که درآمد و اقتصاد خود را بر پایه نفت استوار کرده‌اند تاثیرگذار خواهد بود.

اگر کشورهای خاورمیانه نتوانند برای زمان‌های بعد از نفت راه‌حلی پیدا کنند، قطعا در فقر فرو خواهند رفت. البته بازنشسته کردن موتورهای احتراق داخلی تاثیر بسزایی روی میزان آلودگی هوا دارد و مرگ این موتورها هوایی پاک‌تر را به نسل‌های بعد نوید می‌دهد.

باتری خودروهای برقی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. به گونه‌ای که خودروهای برقی تسلا اکنون می‌توانند با یکبار شارژ مسافتی معادل 300 تا 500 کیلومتر را بپیمایند.
پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025، حدود 14 درصد از سهم فروش‌ خودرو در جهان به خودروهای برقی اختصاص یابد. این سهم در حال حاضر 1 درصد است. در حال حاضر نیز برخی کشورهای جهان زمانبندی خود را برای بازنشسته کردن موتورهای بنزینی تصویب کرده‌اند. به طور خلاصه می‌توان قرن 21 را قرن مرگ موتورهای بنزینی دانست.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب