icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو هند پيشتاز ورود خودروهاي الكتريكي شد

هند پيشتاز ورود خودروهاي الكتريكي شد

نارندا مودي نخست وزیر کشور هند با ثبت سفارش ١٠هزار دستگاه خودروي الكتريكي رسما هند را وارد فضاي رقابتي با كشورهايی كرده است كه خود در توليد خودروهاي الكتريكي صاحب نام هستند.

یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- هند با خريد ١٠هزار دستگاه خودروي الكتريكي وارد گود رقابت براي استفاده ازخودروهاي الكتريكي دو آينده نزديك شد. نارندا مودي نخست وزیر کشور هند با ثبت سفارش این تعداد خودروهاي الكتريكي رسما هند را وارد فضاي رقابتي با كشورهايی كرده است كه خود در توليد خودروهاي الكتريكي صاحب نام هستند.

جالب اينجاست كه ،در حالي كه منابع محلي اين ثبت سفارش را تاييد مي كنند اما تاكيد مي كنند كه برخي از سفارش گيرندگان هيچ تجربه اي در توليد خودروهاي الكتريكي ندارند.

كالكو در گزارشي در اين باره نوشته است بزرگترین بخش این سفارش که قرار است تا سال 2030 تحويل داده شود به شرکتی سفارش داده شده که تا بحال به صورت تجاری خودروی الکتریکی تولید نکرده است.

مدیر عامل “تاتا موتورز” می گوید ورود نکردن سریع این شرکت به بازار خودروهای الکتریکی به دلیل پیشرفتهایی که در ارزان شدن این محصول در حال انجام است ،یک مزیت است.

تاتاموتورز در کنار ماهیندرا که تنها تولید کننده خودروهای الکتریکی در هند به حساب مي آيد قرار است تولید ماهانه خودرو را به 5000 برسانند که به سطح قابل رقابتی با چین و آمریکا برسند.

مشکلی که بر سر راه هند قرار دارد نبود زیرساخت‌های شارژ نسبت به چین و امریکا است. این در صورتی ست که چین که پیشرو درین زمینه است دارای 336.000 پیشنهاد و آمریکا نیز دارای 160.000 و هند دارای تنها دارای 450 عدد است.

یک تحلیلگر هندی می گوید دولت باید زیرساخت های شارژ را افزایش دهد تا این صنعت را به یک صنعت قابل تکیه در بازار تبدیل کند.

گفتنی است این اقدام در راستای سیاست های تعبیر محیط زیستی مودی نخست وزير كشور هند است که قرار است تا یک دهه و نیم اجرایی شود. اما محققان میگویند تحقیق این امر بدون وجود سوبسید های دولتی غیر ممکن بنظر می رسد.

برچسب ها:

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب